Katalog

Małgorzata Safarewicz, 2017-05-17
Kłodzko

Zajęcia artystyczne, Konspekty

Dekoracje wielkanocnego stołu.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH

I. FAZA PLANOWANIA
TEMAT: Dekoracje wielkanocnego stołu. Zajęcia manualne.
CZAS: 1 GODZ.
MIEJSCE: ŚWIETLICA MOS
GRUPA : WYCHOWAWCZA I
CELE ZAJĘĆ
A) POZNAWCZE:
ukazanie form konstruktywnego spędzania czasu wolnego
wszechstronne i harmonijne wspieranie aktywności manualnej i twórczości dziewcząt
- zapoznanie z techniką origami, decoupage
B) RESOCJALIZACYJNE:
- poprawa nastroju, odprężenie po zajęciach szkolnych
- wprowadzenie w atmosferę Świat Wielkanocnych
- wspólna zabawa
- wzmacnianie potrzeb samodzielnej aktywności i własnej twórczości
dostarczanie pozytywnych wzmocnień

METODY: pokazu, aktywizująca, działań praktycznych, swobodnej ekspresji i aktywności twórczej, gry i zabawy dydaktyczne
FORMY: praca indywidualna, grupowa
MATERIAŁY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE: serwetki jednokolorowe oraz z motywami świątecznymi, tektura falista kolorowa, klej, kolorowe wstążki, pasmanteria świąteczna ( zajączki, kaczuszki, kurczaczki), jajka styropianowe, szpilki, zszywacz biurowy, cekiny, nożyczki, arkusz z zadaniami (załącznik)

II. FAZA REALIZACJI

Wychowawca wita się z grupą, wyjaśnia cel zajęć, określa sposób oceniania, zachęca do uczestnictwa. Wychowawca rozkłada na stole przygotowane materiały do zajęć. Prezentuje ozdoby świąteczne: koszyczek, serwetki poskładane w formie zajączków, jajka ozdobione metodą decoupage. Objaśnia co oznacza origami, decoupage.
Wychowanki uczą się składać serwetki, następnie wykonują z papieru falistego koszyczek, do którego włożą jaja wykonane według własnego pomysłu i twórczej inwencji.
Podczas zajęć dla odprężenia wychowawca zaprasza do wspólnej zabawy. Zadaniem dziewcząt jest prawidłowo odpowiedzieć na dane pytanie, bądź wykonać określone zadanie. Dziewczęta po kolei losują pytania, zadania ( załącznik)

III. ZAKOŃCZENIE
Wychowawca zadaje dzieciom pytanie: Czego nauczyłam się dzisiaj na zajęciach? W jakim jestem obecnie nastroju?
Wychowawca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach i pięknie wykonane prace. Informuje,
Wychowanki sprzątają świetlicę.

opracowała: mgr Małgorzata Safarewicz



załącznik


PYTANIA – ZADANIA




Z czym idzie się do kościoła w Wielką Sobotę?
Co święci się w kościele w niedzielę poprzedzającą Święta Wielkanocne?
Jak nazywamy niedzielę poprzedzającą Święta Wielkanocne?
Jak nazywa się tradycja polewania wodą w Wielkanocny Poniedziałek?
Wymień przynajmniej dwa rodzaje tradycyjnych wielkanocnych ciast.
Którego marca w tym roku przypada Wielka Niedziela?
Wymień przynajmniej trzy nazwy pierwszych wiosennych kwiatów.
Którego marca rozpoczyna się wiosna?
Powiedz co to za roślina – wysiewamy ją w domu na wacie, zjadamy, gdy tylko się zazieleni.
Co oznacza przysłowie „ W marcu jak w garncu”?
Co to jest: nazwa zupy lub wiosenny deszczyk?
Którą część jajka możemy ubić na sztywną pianę?
Jaki posiłek jest najważniejszy w Niedzielę Wielkanocną (śniadanie, obiad, czy kolacja)?
Co to jest: domowe zwierzątko lub szare na wierzbie?
Wymień co najmniej 3 potrawy z jajek.
Powiedz co włożysz do wielkanocnego koszyczka?
Zamień się na chwilę w zajączka.
Zamień się na chwilę w kurę.
Zamień się na chwilę w baranka.
Zamień się na chwilę w indyka.
Wymień podstawowe składniki babki wielkanocnej.
Powiedz co kojarzy Ci się z Wielkanocą.
Wymień co powinno znaleźć się na Wielkanocnym stole.
Jak nazywa się skorupka od jajka co się przydaje do zdobienia na Wielkanoc?


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.