Katalog Małgorzata Safarewicz, 2017-05-17 Kłodzko Zajęcia artystyczne, Konspekty Dekoracje wielkanocnego stołu. SCENARIUSZ ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH I. FAZA PLANOWANIA TEMAT: Dekoracje wielkanocnego stołu. Zajęcia manualne. CZAS: 1 GODZ. MIEJSCE: ŚWIETLICA MOS GRUPA : WYCHOWAWCZA I CELE ZAJĘĆ A) POZNAWCZE: ukazanie form konstruktywnego spędzania czasu wolnego wszechstronne i harmonijne wspieranie aktywności manualnej i twórczości dziewcząt - zapoznanie z techniką origami, decoupage B) RESOCJALIZACYJNE: - poprawa nastroju, odprężenie po zajęciach szkolnych - wprowadzenie w atmosferę Świat Wielkanocnych - wspólna zabawa - wzmacnianie potrzeb samodzielnej aktywności i własnej twórczości dostarczanie pozytywnych wzmocnień METODY: pokazu, aktywizująca, działań praktycznych, swobodnej ekspresji i aktywności twórczej, gry i zabawy dydaktyczne FORMY: praca indywidualna, grupowa MATERIAŁY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE: serwetki jednokolorowe oraz z motywami świątecznymi, tektura falista kolorowa, klej, kolorowe wstążki, pasmanteria świąteczna ( zajączki, kaczuszki, kurczaczki), jajka styropianowe, szpilki, zszywacz biurowy, cekiny, nożyczki, arkusz z zadaniami (załącznik) II. FAZA REALIZACJI Wychowawca wita się z grupą, wyjaśnia cel zajęć, określa sposób oceniania, zachęca do uczestnictwa. Wychowawca rozkłada na stole przygotowane materiały do zajęć. Prezentuje ozdoby świąteczne: koszyczek, serwetki poskładane w formie zajączków, jajka ozdobione metodą decoupage. Objaśnia co oznacza origami, decoupage. Wychowanki uczą się składać serwetki, następnie wykonują z papieru falistego koszyczek, do którego włożą jaja wykonane według własnego pomysłu i twórczej inwencji. Podczas zajęć dla odprężenia wychowawca zaprasza do wspólnej zabawy. Zadaniem dziewcząt jest prawidłowo odpowiedzieć na dane pytanie, bądź wykonać określone zadanie. Dziewczęta po kolei losują pytania, zadania ( załącznik) III. ZAKOŃCZENIE Wychowawca zadaje dzieciom pytanie: Czego nauczyłam się dzisiaj na zajęciach? W jakim jestem obecnie nastroju? Wychowawca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach i pięknie wykonane prace. Informuje, Wychowanki sprzątają świetlicę. opracowała: mgr Małgorzata Safarewicz załącznik PYTANIA – ZADANIA Z czym idzie się do kościoła w Wielką Sobotę? Co święci się w kościele w niedzielę poprzedzającą Święta Wielkanocne? Jak nazywamy niedzielę poprzedzającą Święta Wielkanocne? Jak nazywa się tradycja polewania wodą w Wielkanocny Poniedziałek? Wymień przynajmniej dwa rodzaje tradycyjnych wielkanocnych ciast. Którego marca w tym roku przypada Wielka Niedziela? Wymień przynajmniej trzy nazwy pierwszych wiosennych kwiatów. Którego marca rozpoczyna się wiosna? Powiedz co to za roślina – wysiewamy ją w domu na wacie, zjadamy, gdy tylko się zazieleni. Co oznacza przysłowie „ W marcu jak w garncu”? Co to jest: nazwa zupy lub wiosenny deszczyk? Którą część jajka możemy ubić na sztywną pianę? Jaki posiłek jest najważniejszy w Niedzielę Wielkanocną (śniadanie, obiad, czy kolacja)? Co to jest: domowe zwierzątko lub szare na wierzbie? Wymień co najmniej 3 potrawy z jajek. Powiedz co włożysz do wielkanocnego koszyczka? Zamień się na chwilę w zajączka. Zamień się na chwilę w kurę. Zamień się na chwilę w baranka. Zamień się na chwilę w indyka. Wymień podstawowe składniki babki wielkanocnej. Powiedz co kojarzy Ci się z Wielkanocą. Wymień co powinno znaleźć się na Wielkanocnym stole. Jak nazywa się skorupka od jajka co się przydaje do zdobienia na Wielkanoc? Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |