Katalog Jadwiga Pipień, 2017-05-17 Pogwizdów Matematyka, Konspekty Scenariusz lekcji: Działania na ułamkach dziesiętnych w zadaniach tekstowychJadwiga Pipień Scenariusz lekcji matematyki w klasie piątej szkoły podstawowej Temat: Działania na ułamkach dziesiętnych w zadaniach tekstowych. Cele ogólne: Poznawcze: - uczeń umie dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić pisemnie ułamki dziesiętne, - uczeń umie rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem poznanych działań. Wychowawcze: - uczeń współpracuje w grupie. Metoda: - praca w parach, - uczenie poprzez działanie. Pomoce: - prezentacja o ułamkach dziesiętnych - kartki z przygotowanymi zadaniami dla każdego ucznia. UPROSZCZONY TOK LEKCJI 1. Sprawy organizacyjne, sprawdzenie zadania domowego. 2. Przypomnienie wiadomości poprzez wspólne rozwiązywanie zadań z prezentacji: • Jak mnożymy i dzielimy ułamki dziesiętne przez 10, 100, ...........? • Jak mnożymy ułamki dziesiętne – pamiętamy o oddzieleniu przecinkiem tyle cyfr, ile łącznie cyfr po przecinku było w obu czynnikach. • Jak dzielimy ułamki dziesiętne? 3. Rozdanie kartek z zestawem zadań i udzielenie informacji na temat pracy. Uczniowie w grupach rozwiązują poszczególne zadania, sprawdzają poprawność wykonania zadania. Zadaniem każdej grupy jest rozwiązanie poprawnie zadań w jak najkrótszym czasie. Trzy pierwsze pary zdobywają odpowiednią ilość plusów z aktywności. ZADANIA (Zadania zaczerpnięte z ćwiczeń GWO dla klasy piątej. Liczby całkowite i ułamki.) 1. Główna wygrana w teleturnieju „Wygraj milion” wynosi 1 mln zł. Moneta 1zł waży 0,005 kg. Ile ważyłaby wygrana w teleturnieju, gdyby została wypłacona w monetach jednozłotowych? 2. Odległość od domu Bartka do szkoły wynosi 1,2 km. W roku szkolnym jest 190 dni nauki. Ile kilometrów przemierza Bartek w drodze do szkoły i z powrotem w ciągu jednego roku szkolnego? 3. Pełne pudełko z zapałkami waży 9,76 g, a puste pudełko waży 4 g. Ile przeciętnie waży 1 zapałka? (1 pudełko 48 sztuk) 4. Ile kroków musiałby zrobić Antek, aby dojść do Pacanowa? PACANÓW 24 km KROK ANTKA 0,6 m 5. Oblicz, ile razy wieloryb cięższy jest od słonia? WIELORYB 132t SŁOŃ 5,5 t 4. Podsumowanie lekcji. Ochotnik prezentuje ostatnie zadanie na tablicy. Uczniowie zapisują zadanie domowe. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |