Katalog Joanna Mikulska, 2017-05-10 Potworów Przyroda, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Zadania związane z organizacją stażu: Zadania - Formy realizacji 1. Przypomnienie procedury awansu zawodowego. - Analiza znowelizowanej Karty Nauczyciela oraz rozporządzenia o awansie zawodowym nauczycieli. Zapoznanie się z literaturą na powyższy temat, śledzenie materiałów internetowych. Znajomość przepisów prawa oświatowego, sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 2. Analiza przepisów wewnątrzszkolnych regulujących funkcjonowanie szkoły. - Analiza na początku każdego roku szkolnego dokumentów organizujących pracę. Plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły. Przedmiotowe systemy oceniania. Plan pracy KNZ 3. Zapoznanie się z przepisami oświatowymi regulującymi funkcjonowanie szkoły. - Analiza ustaw i rozporządzeń ze szczególnym uwzględnieniem przepisów bhp dotyczących uczniów i nauczycieli. Ciągłe aktualizowanie wiedzy na temat obowiązującego prawa na bieżąco. 4. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego. - Systematyczne gromadzenie dokumentów: zaświadczeń, świadectw, programów, scenariuszy lekcji, rozkładów materiału, zdjęć itp. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego. Działania wynikające z wymagań ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 8 ust.2 pkt1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA - FORMY REALIZACJI 1. Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły.- Analiza i aktualizacja dokumentów. Aktywny udział w ewaluacji wewnętrznej. Posiadanie bieżących wiadomości. Właściwe wykorzystywanie przepisów w codziennej pracy. 2. Pogłębianie wiedzy poprzez udział w różnych formach kształcenia.- Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego związanych z kształceniem przedmiotowym oraz z doskonaleniem umiejętności opiekuńczo - wychowawczych adekwatnie do potrzeb własnych i szkoły. Wykorzystanie w pracy nowych rozwiązań merytorycznych i metodycznych. Samodzielne pogłębianie i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki i informatyki poprzez czytanie literatury fachowej i czasopism tematycznych. Śledzenie fachowych stron internetowych w celu podniesienia kompetencji zawodowych. 3. Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć. - Stosownie metod aktywizujących. Stosowanie na lekcjach przyrody zasady korelacji międzyprzedmiotowej (plastyka, język polski, matematyka, informatyka) 4. Rozwijanie i doskonalenie warsztatu pracy własnej.- Samodzielne przygotowanie pomocy dydaktycznych. Gromadzenie literatury metodycznej, pomocy naukowych, materiałów autentycznych. Wzbogacanie sali lekcyjnej w nowe środki dydaktyczne oraz troska o wystrój i estetykę klasy. 5. Praca w zespole przedmiotowym oraz zespołach zadaniowych. - Analiza i opiniowanie programów przedmiotowych i podręczników. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami zespołu przedmiotów przyrodniczych, ds. ewaluacji wewnętrznej oraz aktualizacji WSO i Statutu. Prowadzenie działań związanych z ewaluacja wewnętrzną. Współpraca przy tworzeniu planu pracy szkoły. 6. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych.- Kontakty z rodzicami i wychowawcami, samoocena, pokonywanie trudności losowych, doskonalenie umiejętności pracy w zespole. 7. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów. - Ewaluacja Przedmiotowego Systemu Oceniania. §8 ust 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. - Opracowywanie dokumentacji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, dyplomów, scenariuszy, gazetek. Opracowanie prezentacji komputerowych. Zastosowanie e-learningu z wykorzystaniem platformy moodle. Praca z multibookiem. Wykorzystywanie środków multimedialnych na zajęciach. 2. Wykorzystywanie Internetu.- Opublikowanie konspektów zajęć na stronach portalu edukacyjnego. Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. Wykorzystywanie zasobów Internetu w pracy z uczniami (poszukiwanie danych, przygotowywanie prezentacji, prac domowych). Prowadzenie strony internetowej KNZ. 3. Poszerzanie wiedzy informatycznej.- Ukończenie kursów on-line 4. Podejmowanie działań związanych z przygotowaniem i wydawaniem gazetki szkolnej - Prowadzenie zajęć dodatkowych służących opracowaniu i wydaniu gazetki szkolnej. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Podejmowanie działań na rzecz innych nauczycieli oraz szkoły. -Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów- organizowanie wspólnych przedsięwzięć. Praca w zespołach; 2. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. - Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, uroczystości szkolnych oraz środków dydaktycznych. Przygotowanie materiałów na spotkania zespołu przedmiotowego, szkoleniach rady pedagogicznej. Zamieszczanie materiałów na portalach internetowych dla nauczycieli. Współpraca i dzielenie się doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach przygotowań do akademii, konkursów, uroczystości szkolnych i innych imprez okolicznościowych. Systematyczna współpraca z pedagogiem szkolny. § 8 ust.2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych z przyrody - KNZ oraz gazetki szkolnej.- Opracowanie programu i planu pracy. Prowadzenie zajęć. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych i międzyszkolnych.- Przeprowadzanie przyrodniczych, ekologicznych i prozdrowotnych konkursów szkolnych i międzyszkolnych 2. Przygotowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą.- Publikacja internetowa planu rozwoju zawodowego, materiałów dotyczących awansu zawodowego, opracowań. Przygotowywanie gazetek ściennych. Zamieszczanie artykułów w gazetce szkolnej. 3. Działalność opiekuńczo – wychowawcza.- Stosowanie technik socjometrycznych. Aktywna praca nad zmniejszeniem agresji 4. Organizacja zajęć pozalekcyjnych.- Prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania- KNZ, gazetka szkolna, Realizacja zadań w ramach happeningu ekologicznego „My jesteśmy częścią środowiska” (m.in. Sprzątanie Świata, Święto Drzewa, Dzień Ziemi, gazetki ścienne). Zorganizowanie i przeprowadzenie wycieczek przedmiotowych, edukacyjnych i integracyjnych. 5. Współpraca nauczyciela i uczniów z różnymi instytucjami: samorząd, biblioteka, Nadleśnictwo Przysucha, szkółka leśna w Kłonnej, Fundacja Nasza Ziemia.- Udział w zajęciach organizowanych przez bibliotekę: lekcje biblioteczne, Udział w zajęciach terenowych na ścieżce edukacyjnej oraz w szkółce leśnej. Organizowanie przedstawień i akcji na potrzeby środowiska lokalnego. Uczestnictwo w akcjach ekologicznych inicjowanych przez fundację Nasza Ziemia. 6. Współpraca z lokalną prasą. -Promocja szkoły oraz wartości edukacji w lokalnej prasie m.in. „ECHO”, „ZIEMIA PRZYSUSKA” § 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej. 1. Współpraca z GOPS.- Analiza środowiska rodzinnego ucznia. 2. Współpraca z Poradnią Psychologiczną –Pedagogiczną. - Kierowanie uczniów do poradni. 3. Stała współpraca z pedagogiem i logopedą szkolnym. -Rozmowy z psychologiem szkolnym, organizacja spotkań uczniów na godzinach wychowawczych. 4. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej.- Organizacja konkursów tematycznych związanych z Bożym Narodzeniem. Współorganizowanie uroczystości szkolnych, akademii. Wspólna z uczniami pomoc na rzecz akcji charytatywnych 5. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych.- Integracja zespołów klasowych: imprezy szkolne, wycieczki, pomoc koleżeńska. Współpraca z rodzicami . § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych.- Opis i analiza dwóch przypadków (Analiza efektywności metod aktywizujących stosowanych w nauce przedmiotu, Praca z uczniem sprawiającym kłopoty wychowawcze) Rozwiązywanie zaistniałych problemów. Studiowanie literatury o tematyce problemów wychowawczych i uzależnień wśród młodzieży. 2. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych. -Studiowanie literatury fachowej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |