Katalog Agnieszka Matecka, 2017-05-09 Pleszew Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcjiAgnieszka Matecka Zespół Szkół Publicznych nr 3 w Pleszewie Scenariusz lekcji Data: 1 marca 2016r. Klasa: I gimnazjum, grupa kontynuacyjna. Temat: Personality adjectives. CELE OPERACYJNE: • uczeń potrafi wymienić przymiotniki opisujące osobowość, • uczeń potrafi opisać osobowość przy użyciu przymiotników, • uczeń potrafi zrozumieć ogólny sens wypowiedzi (słuchanie ze zrozumieniem), • uczeń potrafi zrozumieć szczegóły w tekście słuchanym. METODY I FORMY PRACY: • słowna, • praca w parach, • praca indywidualna, • skimming – słuchanie w celu wyłonienia ogólnego sensu wypowiedzi, • scanning – słuchanie w celu wyłonienia szczegółów wypowiedzi. MATERIAŁY: • podręcznik i zeszyt ćwiczeń, • kserokopie z dodatkowymi zadaniami, • odtwarzacz CD i płyta CD, • telefony komórkowe z dostępem do angielko-polskiego słownika internetowego. PRZEBIEG LEKCJI: I CZĘŚĆ WSTĘPNA Rozpoczęcie • Przywitanie i sprawdzenie obecności. Rozgrzewka • Krótka rozgrzewka językowa. • Oddanie sprawdzonych prac pisemnych i krótkie omówienie. II CZĘŚĆ WŁAŚCIWA Prezentacja • Prezentacja tematu lekcji i zapisanie tematu na tablicy. • Prezentacja słowa „osobowość” (personality) i próba opisana osobowości za pomocą przymiotników. • Rozmowa na temat numerologii; wpływu daty urodzin na osobowość. Ćwiczenia Ćwiczenie 1 • Uczniowie sprawdzają znaczenie nowych słów przy użyciu słownika internetowego lub słownika w podręczniku, a następnie dobierają przymiotniki w pary o przeciwnym znaczeniu. Ćwiczenie 2 • Uczniowie dobierają do zdań w podręczniku przymiotniki o podobnym znaczeniu z kolumny A z ćwiczenia 1. Ćwiczenie 3 • Patrząc na test NUMEROLOGY, uczniowie kalkulują liczbę dla siebie, swoich krewnych i znajomych. Ćwiczenie 4 • Uczniowie słuchają nagrania i odpowiadają na pytania. (Skimmimg) Ćwiczenie 5 • Uczniowie słuchają nagrania i uzupełniają luki w zdaniach. (Scanning) III CZĘŚĆ KOŃCOWA • Omówienie pracy domowej. Uczniowie rozwiążą zadania w zeszycie ćwiczeń i na kserówkach. • Przypomnienie, tego co zostało omówione na lekcji. REZERWA CZASOWA • Uczniowie układają zdania z nowymi przymiotnikami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |