Katalog

Anna Wesoły, 2017-05-09
Katowice

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zajęcie otwarte "Nad wiosennym stawem"

- n +

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców w grupie „Kubusie Puchatki”

Temat zajęć: „Nad wiosennym stawem”
Prowadząca:
Data: 23. 05. 2017
Grupa: Kubusie Puchatki
Cele ogólne:
- nabywanie przez dziecko umiejętności wyrażania swoich wiadomości i doświadczeń
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- doskonalenie umiejętności przygotowujących do nauki pisania i czytania
- doskonalenie umiejętności liczenia
- Rozwijanie mowy i myślenia poprzez udział w zabawach i grach dydaktycznych

Cele szczegółowe:
Dziecko:
- zna pory roku
- doskonali słuch fonematyczny – dzieli wyrazy na sylaby, wyszukuje wyrazy na podaną głoskę, podaje pierwszą głoskę w wyrazie
- rozpoznaje swoje imię wśród wyrazów
- nazywa zwierzęta żyjące nad stawem
- rozwiązuje zagadki słowne
- rozpoznaje i nazywa emocje
- segreguje śmieci
- potrafi układać figury geometryczne ze słomek
- sprawnie liczy w zakresie liczby 10
- poprawnie reaguje na polecenia i sygnały nauczyciela
- integruje się z grupą
- zna piosenki o tematyce wiosennej

Metody (wg W. Okonia): podające, poszukująca, praktycznego działania,
Formy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: odtwarzacz Cd, płyty z piosenkami, patyczki, emotikony, , tarki, grzechotki, trójkąty, listki z imionami, papierowe drzewo,






1. Powitanie gości i dzieci. Podanie celu zajęć.

2. Zabawa „Dzień dobry” Wapińskiej

3. Wprowadzenie do tematu zajęć – zapoznanie z żabką Rechotką
- Żabka dziś jest troszkę smutna, wiecie dlaczego? Bo nie wie jaka jest teraz pora roku. A wy wiecie? podział słowa „wiosna” na sylaby, podanie pierwszej i ostatniej głoski w tym wyrazie.
- Czy znacie jakieś inne wyrazy rozpoczynające się głoską „W”
- Po jakiej porze roku przyszła wiosna?
- Jakie pory roku nastąpią po niej?
- po czym poznajemy, że zawitała do nas wiosna?

4. Tyle wiecie o wiośnie, a czy znacie jakąś wiosenną piosenkę? Piosenka „Wiosna”

5. Żabka Rechotka chciała dziś zabrać Was na wycieczkę. Ale żeby dobrze się na wycieczce bawić potrzebny jest dobry humor. Ale czy zawsze towarzyszy nam dobry humor? Czy zawsze jesteśmy weseli i radośni?
Pogadanka z dziećmi. „Nasze uczucia i emocje”? - Nauczyciel pokazuje emblematy-buzie, przedstawiające radość, smutek, złość. Dzieci je nazywają. Żabka prosi o pokazanie za pomocą ruchów, gestów różnych uczuć.
Dzieci wspólnie z nauczycielem i żabką wrzucają do dużego pojemnika emocje za pomocą gestów, mimiki, ruchów, które nie chcą, żeby im towarzyszyły. Nauczyciel zamyka skrzynię, mówi, że tam ukryły się nasze smutki i nasza złość. Emocje, które wrzuciliśmy do skrzyni, nie są ani dobre ani złe. Emocje odczuwamy w różnych sytuacjach, kiedy nas coś cieszy to jesteśmy szczęśliwi, weseli, kiedy nas coś smuci jesteśmy smutni, a czasem jesteśmy rozgniewani i odczuwamy złość.
Dzisiaj jednak chcemy się tylko weselić, więc sprawdzimy, czy wszyscy dziś mają dobry nastrój: Zabawa integracyjna - (wszyscy stoją w kręgu)
Dobre humory wszyscy dziś mamy, więc przed zabawą się powitamy:
- niech pomachają do mnie dzieci, które mają dobry humor,
- niech zaklaszczą dzieci, które lubią się śmiać,
- niech zatupią dzieci, które lubią wiosnę,
- niech podskoczą do góry dzieci, które lubią się bawić.

6. Idziemy z żabką na wycieczkę do piosenki „Figurki” na przerwę w muzyce, zatrzymujemy się i nie ruszamy, żeby nie zjadł nas bocian.

7. Doszliśmy nad staw, ale co to za bałagan? Przerażona Rechotka nie wie co ma zrobić? – czy dzieci pomogą żabce? Czy wiedzą jak posprzątać? – segregowanie śmieci do odpowiednich worków.

8. Świetnie nad stawem jest już porządek. A czy wiecie, jakie zwierzątka można spotkać nad stawem? Dowiecie się, jeśli rozwiążecie zagadki:
- Żywy helikopter niewielkich rozmiarów, blisko, łąk, stawów i mokrych szuwarów /ważka/
- Lubię pływać w stawie każdy z was mnie zna. Wśród wrzasków ptaków słychać moje: kwa, kwa, kwa /kaczka/
- Na każdej lśni srebrna łuska. Blisko nich możesz się pluskać. Ale pogadać nie sposób, bo chyba nie mają głosu /ryby/
- Co to za wspaniały muzykant, skacze w trawie i lubi cykać / konik polny/
- Nie chodzą , lecz skaczą, nad stawem mieszkają . Gdy wieczór zapadnie to głośno kumkają /żaby/

9. Zwierzątka urządziły biedronki urządziły krótki koncert. Będą grały razem i osobno, cicho i głośno, szybko i wolno. Dzieci podzielone na trzy grupy: żabki – tarki, ważki – grzechotki, koniki polne – trójkąty, reagują na sygnały słowne i obrazkowe nauczycielki

10. Spójrzcie nad stawem rośnie drzewo, ale ono jest bez liści. Ciekawe dlaczego? Bo to jest niezwykłe drzewo - drzewo przyjaźni.
Na tablicy zawieszone jest drzewko wykonane z szarego papieru. Nauczycielka rozkłada na podłodze listki z imionami dzieci i prosi o odszukanie listka ze swoim imieniem. Dzieci kolejno dzielą swoje imię na sylaby, starsze dzieci podają głoskę na jaką rozpoczyna się ich imię i przyklejają listek na drzewku przyjaźni.

11. Pod drzewem przyjaźni dzieci zawsze świetnie się bawią, dlatego my razem z żabką również się zabawimy
Zabawa „ Żabki”
Rozłożone krążki w sali to liście nenufarów. Przy dźwiękach muzyki dzieci – żabki pływają w stawie. Gdy muzyka cichnie żabki parami wskakują na liście.
Żabka Rechotka bardzo lubi niezwykłe rzeczy, dlatego prosi dzieci aby ułożyły listki nenufarów w różnych kształtach. Zabierzcie 3 patyczki i ułóżcie listki w kształcie trójkąta, teraz weźcie 4 patyczki i ułóżcie kwadratowy listek, a teraz dzieci starsze wezmą 6 patyczków i ułożą prostokątny listek.

12. Zrobiło się późno, zaczyna się ściemniać, a my musimy wrócić do przedszkola. Czy wiecie jak wieczorami bezpiecznie się poruszać? Trzeba nosić odblaski aby być z daleka widocznym. Dlatego żabka ma dla Was prezenty – odblaski, żebyście i wy byli bezpieczni.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.