Katalog

Ewa Lorek, 2017-05-09
Kraków

Zajęcia artystyczne, Scenariusze

Proste animacje w programie GIMP

- n +

PRZEDMIOT: Zajęcia artystyczne –grafika komputerowa
KLASA: II c, d (gimnazjum)

TEMAT JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: Proste animacje w programie GIMP.

CELE LEKCJI:
Poznawczy: Uczeń:
- wie w jaki sposób tworzy się animację w programie GIMP;

Kształcący: Uczeń:
- potrafi samodzielnie stworzyć animację obrazka;
- potrafi dokonać zapisu utworzonej animacji;

Wychowawczy: Uczeń:
- będzie postępował zgodnie z poznanymi na lekcji zasadami tworzenia animacji w programie GIMP

METODY PRACY NAUCZYCIELA: pokaz z instruktażem, ćwiczenia.

ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE: komputer, rzutnik multimedialny.

FORMA ORGANIZACJI PRACY UCZNIÓW: zbiorowa, indywidualna

CZAS TRWANIA LEKCJI:
1*45 min.


Przebieg jednostki metodycznej
Czynności organizacyjne:
- przywitanie się z uczniami;
- sprawdzenie listy obecności;

Wprowadzenie do tematu lekcji.
Nauczyciel podaje temat lekcji i zapisuje go na tablicy.
Zapoznaje uczniów z celami lekcji.
Realizacja tematu.
1. Nauczyciel za pomocą komputera i projektora multimedialnego omawia i prezentuje kolejność tworzenia animacji obracającej się kuli. Uczniowie wykonują te same czynności jednocześnie na swoich komputerach (załącznik nr 1)
Załącznik nr 1
- uruchom program GIMP i otwórz zdjęcie o nazwie robot umieszczone na pulpicie;
- w menu Obraz wybierz opcję skalowania zdjęcia;
- z przybornika wybierz wybierz ikonę Wypełnienie kubełkiem, wybierz dowolny kolor np. zielony i kliknij na białym tle obrazka (tło za kształtem robota);
- z menu Filtry wybierz opcję Animacja – Obracająca się kula, zaznacz opcję Przezroczyste tło i Pracuj na kopii, a następnie zatwierdź przyciskiem OK;
- po wygenerowaniu obrazka pojawi się nowe okno, w którym aby sprawdzić czy nasz obrazek faktycznie się obraz wybierz menu Filtry – Animacja – Odtwórz;
- w nowo otwartym oknie kliknij Odtwórz;
- aby zapisać projekt jako animację wybierz menu Plik – Zapisz jako – podaj nazwę swojego pliku np. kuleczka.gif – Zapisz w postaci animacji – Eksportuj – Zapisz.
5. W ramach ćwiczeń nauczyciel poleca otworzyć w programie GIMP nowe wybrane przez ucznia zdjęcie i samodzielnie stworzyć jego animację jako obracającej się kuli.
Prowadzący zajęcia monitoruje postęp pracy każdego ucznia. W razie potrzeby udziela stosownych wskazówek.
6. W części podsumowującej nauczyciel zadaje pytania kontrolne:
- W jaki sposób zmienisz tło obrazka?
- Z którego menu programu będziesz mógł wybrać opcję obracającej się kuli?
7.Nauczyciel ocenia aktywność uczniów na lekcji.
Żegna się z uczniami.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.