Katalog Ewa Lorek, 2017-05-09 Kraków Zajęcia artystyczne, Scenariusze Proste animacje w programie GIMPPRZEDMIOT: Zajęcia artystyczne –grafika komputerowa KLASA: II c, d (gimnazjum) TEMAT JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: Proste animacje w programie GIMP. CELE LEKCJI: Poznawczy: Uczeń: - wie w jaki sposób tworzy się animację w programie GIMP; Kształcący: Uczeń: - potrafi samodzielnie stworzyć animację obrazka; - potrafi dokonać zapisu utworzonej animacji; Wychowawczy: Uczeń: - będzie postępował zgodnie z poznanymi na lekcji zasadami tworzenia animacji w programie GIMP METODY PRACY NAUCZYCIELA: pokaz z instruktażem, ćwiczenia. ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE: komputer, rzutnik multimedialny. FORMA ORGANIZACJI PRACY UCZNIÓW: zbiorowa, indywidualna CZAS TRWANIA LEKCJI: 1*45 min. Przebieg jednostki metodycznej Czynności organizacyjne: - przywitanie się z uczniami; - sprawdzenie listy obecności; Wprowadzenie do tematu lekcji. Nauczyciel podaje temat lekcji i zapisuje go na tablicy. Zapoznaje uczniów z celami lekcji. Realizacja tematu. 1. Nauczyciel za pomocą komputera i projektora multimedialnego omawia i prezentuje kolejność tworzenia animacji obracającej się kuli. Uczniowie wykonują te same czynności jednocześnie na swoich komputerach (załącznik nr 1) Załącznik nr 1 - uruchom program GIMP i otwórz zdjęcie o nazwie robot umieszczone na pulpicie; - w menu Obraz wybierz opcję skalowania zdjęcia; - z przybornika wybierz wybierz ikonę Wypełnienie kubełkiem, wybierz dowolny kolor np. zielony i kliknij na białym tle obrazka (tło za kształtem robota); - z menu Filtry wybierz opcję Animacja – Obracająca się kula, zaznacz opcję Przezroczyste tło i Pracuj na kopii, a następnie zatwierdź przyciskiem OK; - po wygenerowaniu obrazka pojawi się nowe okno, w którym aby sprawdzić czy nasz obrazek faktycznie się obraz wybierz menu Filtry – Animacja – Odtwórz; - w nowo otwartym oknie kliknij Odtwórz; - aby zapisać projekt jako animację wybierz menu Plik – Zapisz jako – podaj nazwę swojego pliku np. kuleczka.gif – Zapisz w postaci animacji – Eksportuj – Zapisz. 5. W ramach ćwiczeń nauczyciel poleca otworzyć w programie GIMP nowe wybrane przez ucznia zdjęcie i samodzielnie stworzyć jego animację jako obracającej się kuli. Prowadzący zajęcia monitoruje postęp pracy każdego ucznia. W razie potrzeby udziela stosownych wskazówek. 6. W części podsumowującej nauczyciel zadaje pytania kontrolne: - W jaki sposób zmienisz tło obrazka? - Z którego menu programu będziesz mógł wybrać opcję obracającej się kuli? 7.Nauczyciel ocenia aktywność uczniów na lekcji. Żegna się z uczniami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |