Katalog

Monika Kaczmarczyk, 2017-05-09
Drzewica

Matematyka, Konspekty

Odejmowanie ułamków dziesiętnych - konspekt

- n +

Konspekt lekcji matematyki - klasa IV
Autor: Monika Kaczmarczyk
Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Cele ogólne:
- uczeń umie odejmować ułamki dziesiętne
- zastosowanie poznanej wiedzy w praktyce
- doskonalenie umiejętności korzystania z informacji
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zapisuje działania i prawidłowo je oblicza
- współpracuje w grupie
- korzysta ze źródeł informacji
Metody pracy:
- metoda podająca
- metoda praktyczna
Formy pracy:
- praca indywidualna
- praca w grupach
- praca z całą klasą
Środki dydaktyczne:
- podręcznik
- kartki z ćwiczeniami dla uczniów
Przebieg lekcji
I. Zajęcia organizacyjne:
- powitanie, sprawdzenie listy obecności i sprawdzenie pracy domowej
II. Część główna:
1. Przypomnienie algorytmu dodawania ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym (jeden z uczniów podaje przykład do rozwiązania, następnie drugi uczeń oblicza wynik na tablicy). Omówienie sposobu dodawania ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym.
2. Omówienie wspólne z uczniami przykładów odejmowania ułamków dziesiętnych w pamięci zaprezentowanych w podręczniku (Ćwiczenie A. Podręcznik str. 185 i ustne rozwiązanie przez uczniów zadania 1 str. 186).
3. Omówienie na tablicy przez nauczyciela algorytmu odejmowania ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym. W jaki sposób sprawdzamy poprawność wykonanego odejmowania.
4. Rozwiązanie sposobem pisemnym przez każdego ucznia przykładu odejmowania ułamków dziesiętnych (przykłady dobrane indywidualnie do każdego ucznia). Wklejenie rozwiązanego przykładu do zeszytu.
5. Podział uczniów na 3 grupy. Rozwiązywanie przez każdą grupę 6 przykładów i oczytanie hasła powstałego z przyporządkowania konkretnemu wynikowi określonej literki (korzystanie z informacji przedstawionej w tabelce). Przedstawienie przez liderów grup otrzymanego hasła. Drużyna która jako pierwsza poda prawidłowe hasło łącznie z obliczonymi wynikami zostanie nagrodzona naklejkami.
6. W parach uczniowie wymyślają sobie nawzajem przykłady do rozwiązania (jeden z dodawania, drugi z odejmowania ułamków dziesiętnych). Nauczyciel kontroluje poprawność wykonywania tych obliczeń.
III. Podsumowanie i zadanie pracy domowej.
1. Omówienie z uczniami jeszcze raz algorytmu wykonywania odejmowania ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym.
2. Pochwalenie uczniów za aktywność.
3. Zadanie pracy domowej




Załącznik 1
8,9 - 4,6 = 13,74 - 8,58 =
11,58 - 6,73 = 24,7 - 11,37 =
21,05 - 7,36 = 47,3 - 26,59 =
13,5 - 7,64 = 28,803 - 19,92 =
74 - 31,406 =


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.