Katalog

Iwona Majdak, 2017-05-09
Kozy

Różne, Sprawozdania

Sprawozdanie z WMTDay

- n +

Wilkowice, dn.02.10.2016r.

SPRAWOZDANIE Z VI ŚWIATOWEGO DNIA TABLICZKI MNOŻENIA PRZEPROWADZONEGO W GIMNAZJUM IM.KRÓLOWEJ JADWIGI WWILKOWICACH

W roku szkolnym 2016/2017 Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Wilkowicach wzięło udział w VI Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia, które miało miejsce 30.09.2016r. Hasłem przewodnim tego dnia było: Młodsi sprawdzają czy starsi tabliczkę mnożenia znają. Ja sama zostałam Koordynatorem lokalnym w szkole .
Przygotowania do tego dnia zaczęły się już dwa tygodnie wcześniej. W organizację włączyła się cała szkoła. W każdej klasie zostały powołane przeze mnie zespoły osób, którym zaplanowałam zadania. Uczniowie m.in. sporządzali plakaty, którymi ozdabiali szkolne korytarze. Plakaty opisywały różne działania mnożenia liczb z pustymi miejscami, w które mieli wpisywać brakujące liczby. Pojawiły się również plakaty opisujące metody liczenia na palcach jak również sposobem japońskim. Ten ostatni cieszył się dużym zainteresowaniem uczniów.
Od 26.09-29.09 uczniowie byli zaangażowani w ozdabianie całej szkoły. Przy wejściu pojawił się główny napis: VI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia udekorowany balonami. Na każdej ścianie zostały przyczepione plakaty a korytarze zostały ozdobione balonami na których widniały działania mnożenia liczb.
W dniu 30.09 o godz. 8:15 został zorganizowany apel z udziałem Pana Dyrektora Władysława Nikla, który oficjalnie ogłosił otwarcie ŚDTM. Na apelu jako koordynator lokalny przedstawiłam organizację całego dnia- scenariusz w załączniku 1.
Podczas każdej z przerw, uczniowie w postaci sześciu dwuosobowych patroli egzaminacyjnych, wychodzili na szkolne korytarze i w myśl hasłu: Młodsi sprawdzają czy starsi tabliczkę mnożenia znają, egzaminowali: uczniów klas drugich i trzecich a trzecioklasiści egzaminowali nauczycieli i pracowników szkoły. Na lekcjach matematyki, które prowadziłam z klasami pierwszymi, organizowałam pracę w grupach, gdzie każda losowała określoną łamigłówkę. Grupa, której najszybciej udało się rozwiązać łamigłówkę, zostawała nagradzana ocenami bdb. Podczas pracy w grupie widziałam duże zaangażowanie uczniów. Na przerwie o godz. 11:35 dzieci uczestniczyły w krótkim wykładzie połączonym z filmem, który przedstawiał sposób mnożenia licz po japońsku. Dzień umiliły nam również słodkości przygotowane przez uczniów. Wspomnianymi słodkościami były czekoladowe mufinki z lukrowanymi napisami i chorągiewkami przedstawiającymi działania.
O godzinie 12:00 nastąpiło zakończenie VI ŚDTM. W tym dniu zostało przeegzaminowanych 62 uczniów z klas drugich i trzecich z czego połowa zastała expertami i otrzymała legitymację. Legitymację otrzymali również nauczyciele.
Cieszę się z dużego zaangażowania uczniów w organizację całego projektu. Szczególne podziękowania kieruję do uczniów mojej klasy a w szczególności do Gabrysi Mędrek, która zawsze była gotowa mi pomóc i włożyła dużo swojej pracy w przygotowania.
Koordynator lokalny:
Nauczyciel matematyki
Iwona Majdak
Załączniki: Zdjęcia, scenariusz .
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.