Katalog

Beata Przeperska, 2017-05-09
Bolesławiec

Język angielski, Konspekty

lekcja w kl III z języka angielskiego

- n +

KONSPEKT LEKCJI DLA KLASY III Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Temat: Utrwalenie wiadomości o stanach pogody, rodzajach odzieży, zabytkach Londynu.

Cele: kształtowanie umiejętności zadawania pytań, układanie odpowiedzi, stosowanie czasu Present Continuous- ,,I’m wearing…”. Utrwalnie rodzajów pogody, nazw ubrań, piosenki, pt. ,,It’s a windy day in London Town”, wyszukiwanie informacji z filmu, tłumaczenie tekstu o pogodzie w Londynie, dopasowywanie napisów do obiektów godnych zwiedzania, tworzenie konstrukcji gramatycznych.

Metody: sytuacyjna, symulacyjna, burza mózgów, film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem, z użyciem podręcznika programowego z płytą DVD.

Formy: praca indywidualna, zbiorowa, grupowa, parami.

Pomoce: krzyżówka o stanach pogody, podręczniki, ćwiczenia, płyta DVD, laptop, tablica multimedialna, rzutnik, plakat z konturami Wielkiej Brytanii i kartkami samoprzylepnymi z nazwami części składowych tego kraju, kartki samoprzylepne do pisania o stanie emocjonalnym w czasie lekcji, dodatkowe kartki z treścią zadania dotyczącego filmu o Londynie (prawda, fałsz) dodatkowe kartki z rysunkami odzieży, ilustracje zabytków Londynu, stanów pogody, ilustracje do wklejania do zeszytu- zabytki Londynu, podpisy zabytków, dodatkowe karty z odzież i stanami pogody dla nowego ucznia, napisy słownictwa dodatkowego do obrazków oraz ilustracje, typu: tourist, ticket

I.Zapoznanie z celami lekcji.
II.Krzyżówka- utrwalenie liczebników, alfabetu, stanów pogody- ,,SMILEYS 3”- str. 46, ćw.
III.Utrwalenie słownictwa dotyczącego stanu pogody (na tablicy wywieszone są ilustracje różnych stanów pogody). Uczniowie określają co widzą. Kto dobrze odpowie zabiera kartkę z tym stanem pogody. Na końcu wszystkie kartki są tasowane i rozdawane dzieciom, które już odgadły odpowiedzi. Inne dzieci zadają pytania dotyczące stanu pogody każdemu dziecku, które ma ukryte zdjęcie. Dziecko siedzące zadaje pytanie, uczeń pod tablicą odpowiada twierdząco lub przecząco. Za dobre odpowiedzi uczniowie zbierają naklejki.
IV.Zaznaczenie na kartce z konturami Wielkiej Brytanii część składowych kraju- przyklejanie kartek z nazwami, typu- Anglia.
V.Zaznaczenie na mapie Londynu.
VI.Czytanie informacji o Londynie- str. 51 ćwiczenie i str. 61 podręcznik SMILEYS 1. Tłumaczenie treści (praca z tekstem literackim). Dopasowanie obrazka do treści.
VII.Omówienie, co dzieci mają założone na sobie podczas wycieczki po Londynie. Stosowanie zwrotu ,,I’m wearing…”
VIII.Podpisanie obrazków z ubraniami- praca grupowa (po 5 osób).
IX.Oglądanie filmu o Londynie. Wcześniej uczniowie czytają pytania dotyczące oglądanego filmu. Uczniowie odpowiadają na 5 pytań dotyczących zabytków (true, false). Zadanie dodatkowe dla uczniów zdolnych. Ci otrzymują dodatkowe kartki z obrazkami, które powinni podpisać, np. turysta- tourist (10 obrazków).
X.Śpiewanie piosenki o Londynie. Podliczenie naklejek, które otrzymywały dzieci po dobrej odpowiedzi. Najlepszy uczeń otrzymuje zalaminowane zdjęcie z London Eye.
XI.Wytłumaczenie zadania domowego. Uczeń otrzymuje różne ilustracje zabytków, powinien je przykleić do zeszytu i podpisać. W zeszycie ma podane nazwy (na lekcji widzi duże makiety tych miejsc wywieszone na tablicy).
XII.Ewaluacja lekcji- uczniowie stwierdzają czego się nauczyli na tej lekcji.
XIII.Określenie stanu emocjonalnego- uczniowie piszą na wąskich kartkach samoprzylepnych jak się czują po przeprowadzonej lekcji. Przyklejają w formie promyków słońca swoje kartki. Uczeń na zakończenie mówi jaki to jest stan pogody- It’s sunny.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.