Katalog Anna Rozum, 2017-05-09 Bieńkówka Matematyka, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2014 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Staż pracy: 7 lata Nauczany przedmiot: matematyka, zajęcia komputerowe § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego m.in. - Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopni awansu, z dnia 1 marca 2013 r.,z późn.zm. - Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r.,z późn.zm. rozdział 3a - Kodeks Postępowania Administracyjnego - Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma fachowe) - Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. 2. Prowadzenie obowiązującej dokumentacji w tym dotyczącej zadań szkoły - Konstruowanie rocznych planów pracy, planów wynikowych - Opracowanie planów przedmiotowego systemu nauczania oraz kryteriów ocen - Opracowanie okresowych sprawozdań z przebiegu awansu zawodowego oraz końcowego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - Prawidłowe prowadzenie dokumentacji nauczyciela 3. Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych - Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych - Udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego: kursach, szkoleniach, warsztatach. - Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury fachowej m. in. „Matematyka w szkole” - Ewaluacja wybranych obszarów dydaktyczno-wychowawczych - Współpraca z rodzicami - Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli 4. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami - Organizowanie konkursów, projektów, akademii - Praca w zespole ewaluacyjnym, pomocy psychologiczno -pedagogicznej - Udział w projektach - Promowanie szkoły - Dbanie wystrój klasy - Sprawowanie funkcji opiekuna Spółdzielni Uczniowskiej „Grosik” oraz SKO, 5. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej. - Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. - Praca z uczniem zdolnym. - Praca z uczniem mającym problemy w nauce - Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. - Przygotowanie uczniów do egzaminu zewnętrznego § 8 ust.2 pkt. 2 wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; 1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy - Opracowywanie przy wykorzystaniu komputera materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą, awansem zawodowym oraz pracą szkoły, pomocy dydaktycznych, scenariuszy, testów, sprawdzianów, informacji dla uczniów i rodziców. - Przygotowanie dokumentacji nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego. - Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. - Opracowywanie prezentacji multimedialnych. - Udział w kursach informatycznych. - Korzystanie z multipodręczników i e-booków z encyklopedii multimedialnych i programów edukacyjnych przy opracowywaniu zajęć dydaktycznych i wychowawczych - Redagowanie szkolnej strony internetowej - Sporządzanie protokołów posiedzeń Rad Pedagogicznych w formie elektronicznej 2. Stosowanie Internetu w życiu prywatnym i zawodowym - Wykorzystanie zasobów Internetu do przygotowywania zajęć i konkursów 3. Podnoszenie własnych umiejętności i kwalifikacji wykorzystania komputera i TI - Doskonalenie umiejętności obsługi komputera poprzez korzystanie z własnego komputera w życiu codziennym - Uczestnictwo w różnego rodzaju formach dokształcania - Napisanie i prowadzenie innowacji pedagogicznej z informatyki. § 8 ust.2 pkt. 3 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; 1. Współpracy z innymi nauczycielami -Wymiana doświadczeń w ramach zespołu samokształceniowego i rady pedagogicznej - Praca w zespole ewaluacyjnym, pomocy psychologiczno-pedagogicznej - Współpraca z innymi nauczycielami podczas przygotowywania uroczystości szkolnych, projektów, konkursów, itp. - Opracowywanie i udostępnianie własnych materiałów dydaktycznych - Wspólne sprawowanie opieki nad SKO 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. -Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. -Wygłaszanie referatów 3. Pełnienie obowiązku opiekuna stażu lub opiekuna praktyk - Pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego, konsultacje metodyczne, arkusze obserwacji 4. Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form pracy. - Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego”. - Opublikowanie na szkolnej stronie www scenariuszy zajęć lekcji matematyki - Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych) 5. Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów - Konsultacje z innymi nauczycielami matematyki, wymiana poglądów § 8 ust.2 pkt. 4a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich, 1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań - opracowanie i wdrożenie planu pracy kółka matematycznego, kółka języka angielskiego, zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z matematyki - opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy 2. Diagnozowanie potrzeb uczniów § 8 ust.2 pkt. 4c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, 1. Uzupełnianie i aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki - Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy - Aktywne samokształcenie poprzez studiowanie literatury pedagogicznej - Korzystanie z zasobów Internetu w celu poszerzania wiadomości 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych - Poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków - Stosowanie w trakcie zajęć edukacyjnych metod aktywizujących - Bieżące diagnozowanie i rozwiązywanie trudności wychowawczych i edukacyjnych 3. Organizowanie wycieczek dydaktycznych i krajoznawczych. - Opracowanie planu wycieczki i zorganizowanie wyjazdu 4. Organizowanie i współorganizowanie konkursów, imprez i uroczystości szkolnych. - Organizowanie i przeprowadzanie konkursów (matematycznych, informatycznych) − Kiermasz Świąteczny połączony z powiatowym Konkursem Światy, Podłaźniki, Pająki oraz Konkursem na Szopkę Bożonarodzeniową 5. Działania profilaktyczne - Organizacja szkolnych obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu § 8 ust.2 pkt. 4e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, 1. Współpraca ze strukturami samorządowymi i organizacjami działającymi na rzecz edukacji. - Współpraca z Gminą, Strażą Pożarną, Policją, Biblioteką i Ośrodkiem Animacji Kultury, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Parafią, Kołem Gospodyń Wiejskich 2. Współpraca ze szkolną higienistką - Zaproszenie na pogadankę na temat „Higieny osobistej” - Kontrola przygotowania wychowanków do fluoryzacji 3. Współpraca z Radą Rodziców, Samorządem Uczniowskim - Udział i pomoc w organizowaniu imprez szkolnych 4. Współpraca z wydawnictwami - Pozyskiwanie nagród na szkolne konkursy - Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa - Udział w programie Lepsza Szkoła 5. Udział w akcjach charytatywnych i społecznych - Udział z wychowankami w akcjach: „Sprzątanie świata”, „Góra grosza”, „Sprzątanie z Zieloną Ligą” § 8 ust.2 pkt. 4f uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej; 1. Efekty współpracy ze strukturami samorządowymi, kulturalnymi i innymi instytucjami. - Nagrody - Podziękowania - Wyróżnienia 2. Publikacje artykułów - Zamieszczenie artykułów w Internecie. § 8 ust.2 pkt. 5 umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Dokonanie opisu i analizy rozwiązania przypadków dydaktyczno – wychowawczych. - Zgromadzenie niezbędnych dokumentów - Analiza przypadku w oparciu o dokumenty - Podjęcie działań 2. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. -Stała współpraca z rodzicami, poznanie środowiska wychowanków, diagnozowanie problemów, ustalenie metod pracy i pomocy. 3. Opis i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnego lub wychowawczego. - Zdiagnozowanie dwóch przypadków - Sporządzenie planu opisu - Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. - Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu - Współpraca z poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną 4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych - Sporządzenie planu pracy wychowawcy klasy i jego ewaluacja. - Studiowanie literatury fachowej W czasie trwania stażu zostaną podjęte inne działania nieuwzględnione w planie rozwoju zawodowego. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |