Katalog ADRIANNA STRZAŁKOWSKA, 2017-05-09 GRZEBIENISKO Awans zawodowy, Plany pracy Plan rozwoju zawodowegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego mgr Adrianna Strzałkowska nauczyciel kontraktowy w Szkole Podstawowej w Sędzinku Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2015r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2017 r. Nauczane przedmioty: edukacja wczesnoszkolna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka Opiekun stażu: Cel główny: 1. Uzyskanie, w wyniku postępowania egzaminacyjnego, stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Zastrzega się w przypadkach uzasadnionych wprowadzenie do planu zmian. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. • Śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie. • Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego • W okresie stażu • na bieżąco • IX 2015 • notatki • wniosek • plan rozwoju zawodowego 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć. • IX 2015 • kontrakt 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli. • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. • Omówienie obserwowanych zajęć. • zgodnie z ustalonym planem • wnioski z obserwowanych zajęć (notatka) 4. Prowadzenie zajęć. • Przeprowadzenie zajęć w obecności dyrektora, opiekuna stażu i innych nauczycieli. • Omówienie przeprowadzonych zajęć. • zgodnie z ustalonym planem • scenariusze zajęć • wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka) 5. Diagnozowanie własnych potrzeb w zakresie niezbędnych oraz możliwych form doskonalenia własnego warsztatu pracy. • Analiza mocnych i słabych stron reprezentowanego warsztatu pracy (autorefleksja i samoocena). • Analiza efektów pracy dydaktycznej i wychowawczej poprzez ogląd osiągnięć uczniów. • Zbieranie informacji o własnych osiągnięciach od opiekuna stażu, dyrektora, Rady pedagogicznej. • na bieżąco • plan rozwoju zawodowego 6. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • Udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej). • Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych. • Udział w ewaluacji wewnętrznej szkoły. • Ukończenie studiów podyplomowych • cały okres stażu • zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udziale w szkoleniach • protokoły • sprawozdania • dyplom 7. Współpraca z doradcami metodycznymi i konsultantami ośrodków metodycznych. • Udział w konferencjach metodycznych. • Konsultacje z metodykami w sprawie realizowanego stażu. • na bieżąco • potwierdzenia 8. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki. • Opracowanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy, itp. • Stała aktualizacja i opracowywanie testów, kart pracy. • Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej. • cały okres stażu • notatki, spis lektur • pomoce dydaktyczne • zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć 9. Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej. • Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienników lekcyjnych, dzienników pozalekcyjnych. • Opracowywanie scenariuszy imprez szkolnych. • cały okres stażu • zapis w dzienniku lekcyjnym • scenariusze § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznawanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów. • Ankietowanie uczniów i rodziców, rozmowy indywidualne. • Zapoznanie się z dokumentami zgromadzonymi w szkole: - wywiady środowiskowe, - opinie i orzeczenia poradni psychologiczno pedagogicznej - zapisy w protokołach • Bieżące kontakty z rodzicami uczniów: - rozmowy indywidualne - udział w ogólnoszkolnych zebraniach rodziców • Otoczenie opieką dzieci z rodzin niewydolnych wychowawczo. • Opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o plan pracy szkoły i potrzeby rodziców i uczniów. • cały okres stażu • na bieżąco • na bieżąco • bieżąca dokumentacja, notatki • opinie i orzeczenia z poradni • zapisy w dzienniku, notatki • zapisy w dzienniku, notatki • Plan wychowawczy 2. Bieżąca analiza zmian cywilizacyjnych oraz społecznych. • Aktualizacja wiedzy na temat nowych technologii, szczególnie w zakresie przekazu informacji oraz form porozumiewania się. • Uczestnictwo w życiu kulturalnym środowiska lokalnego. • cały okres stażu • wykaz różnych źródeł informacji • zestaw informacji na temat lokalnej oferty kulturalnej i edukacyjnej 3. Praca na rzecz środowiska lokalnego. • Organizowanie i udział w akcjach charytatywnych prowadzonych w szkole. • Współpraca z wychowawcami innych klas. • Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną i innymi placówkami. • Współpraca ze Strażą Pożarną, Policją, pielęgniarką szkolną. • cały okres stażu • notatki, protokoły, zaświadczenia 4. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych trudności w uczeniu się. • Realizacja wniosków wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów: zaplanowanie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy. • Opieka i pomoc uczniom z trudnościami w nauce - tworzenie, IPET. • Bieżące kontakty z rodzicami uczniów (rozmowy indywidualne, współpraca z trójką klasową). • cały okres stażu (wg potrzeb) • orzeczenia i opinie • zapisy w dzienniku • protokoły, IPET • zapisy w dziennikach 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów. • Organizowanie i współorganizowanie wycieczek. • Przygotowywanie i opracowywanie scenariuszy uroczystości i imprez szkolnych. • Organizowanie i przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych, • Współtworzenie gazetki szkolnej (gromadzenie materiałów w zależności od tematu realizowanej gazetki oraz wykonanie gazetki). • cały okres stażu (zgodnie z kalendarzem uroczystości) • sprawozdania, • program wychowawczy szkoły • zapisy w dziennikach • notatki, fotografie 6. Praca w organach szkolnych. • Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. • Współpraca z Radą Rodziców. • Realizacja powierzonych zadań przez Dyrektora szkoły. • Pełnienie funkcji Opiekuna Samorządu Szkolnego. • na bieżąco • protokoły • zapisy w dziennikach • sprawozdania • notatki, fotografie § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. • Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera. • Przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, kart pracy, sprawdzianów) na komputerze. • Opracowanie dokumentacji szkolnej (np. rozkładów materiału). • Przygotowywanie dyplomów i ogłoszeń na potrzeby uczniów. • Wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową. • Przygotowywanie sprawozdań z apeli i uroczystości szkolnych. • Przygotowanie prezentacji multimedialnej na zajęcia. • Dokumentowanie przebiegu stażu. • Dokumentowanie imprez i uroczystości klasowych • na bieżąco • wg potrzeb • na bieżąco • notatki • testy, sprawdziany, karty pracy • potwierdzenia • ksero dyplomów, ogłoszeń • notatki • sprawozdania • prezentacje multimedialne • wnioski, notatki, plan • fotografie 2. Publikacje w Internecie. • Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego. • strona internetowa (wydruki) • zaświadczenie 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. • Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu. • Korzystanie ze stron MEN, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl i innych . • Wyszukiwanie informacji o kursach i szkoleniach. • cały okres stażu • wydruki 4. Wykorzystanie na zajęciach lekcyjnych urządzeń multimedialnych. • Korzystanie z encyklopedii, programów edukacyjnych, Internetu na zajęciach lekcyjnych • Korzystanie z projektora na zajęciach edukacyjnych, apelach, uroczystościach szkolnych. • na bieżąco • scenariusze zajęć, fotografie • zapis w zeszycie, fotografie 5. Komunikacja nauczyciel-uczeń, nauczyciel rodzic. • Bieżący dialog z uczniami i rodzicami poprzez rozmowy indywidualne. • na bieżąco • notatki w zeszycie wychowawcy § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowaniu w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zdań Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych. • cały okres stażu • potwierdzenia udziału (zaświadczenia) 2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki. • Studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki. • Wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej. • cały okres stażu • notatki (ksero) z literatury • potwierdzenie opiekuna stażu 3. Aktywne realizowanie zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. • Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów, współpraca z Poradnią psychologiczno-pedagogiczną. • Współpraca z rodzicami. • Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych. • Wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii, znajomości prawa oświatowego do diagnozowania konieczności kierowania uczniów z trudnościami w nauce, zaburzeniami w zachowaniu oraz o obniżonej normie intelektualnej do PPP oraz tworzenie programów pracy z tymi uczniami. • cały okres stażu • cały okres stażu • potwierdzenia, dokumentacja podjętych działań • dokumentacja do PPP • programy pracy • protokoły, programy pracy § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. • Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu Szkoły z WSO, Regulaminów, Planu Pracy Szkoły, Programu Wychowawczego, Programu Profilaktycznemu, Ustawy Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. z późn. zmianami, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580). • cały okres stażu • potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów, znajomość przepisów, dokumentacja szkolna 2. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • Modyfikowanie Statutu Szkoły. • Dostosowanie własnej oferty edukacyjnej do wymogów prawa (podstawa programowa, standardy wymagań, ocenianie). • wg potrzeb • statut szkoły, protokoły • potwierdzenia, sprawozdania, konkretne dokumenty 3. Analiza aktów prawnych dotyczących pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich. • Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich. • na bieżąco • notatki Sędzinko, 14 września 2015 r. Zatwierdzam do realizacji: Podpis opiekuna stażu: Podpis stażysty: ……………………………… ………………………. ……………………. data i podpis dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |