Katalog Katarzyna Prościńska, 2017-05-04 Lublin Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO , UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY NR 1 W LUBLINIE PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO , UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO. mgr inż. Katarzyna Prościńska • mgr inż. Katarzyna Prościńska – nauczyciel kontraktowy ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego • Opiekun stażu – mgr • Czas trwania stażu – 2 lata 9 miesięcy ( 01.09.2016 – 31.05.2019) § 7 ust. 2, pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego nauczycieli. • Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Kurs doskonalący „Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego” • Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Ustalenie zasad współpracy z opiekunem. • Spotkania, konsultacje, rozmowy. • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. 3. Rozbudowanie własnego warsztatu pracy. • Opracowywanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych. • Dobór różnorodnych metod i narzędzi pracy. • Dzielenie się wiedzą i współpraca z innymi nauczycielami. 4. Dokonanie analizy wyników egzaminu zawodowego. • Opracowanie wyników egzaminu zawodowego i przedstawienie ich innym nauczycielom. • Określenie mocnych i słabych stron, wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy. 5. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • Kursy kwalifikacyjne, warsztaty, szkoleniowe Rady Pedagogiczne, Konferencje , Kongresy naukowe. • Udział w lekcjach otwartych i koleżeńskich realizowanych przez innych nauczycieli. • Opracowywanie scenariuszy. i przygotowanie według nich lekcji otwartych. • Opracowywanie konspektów i przygotowanie zajęć otwartych. 6. Analiza swoich mocnych i słabych stron. • Autorefleksja i samoocena. • Udział w szkoleniach i kursach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. 7.Ewaluacja metod pracy. • Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. §7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Poznanie środowiska uczniowskiego i sytuacji rodzinnej uczniów. • Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. • Współpraca z rodzicami. • Konsultacje z innymi nauczycielami • Indywidualne rozmowy z uczniami. 2. Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem potrzeb uczniów. • Udział z uczniami szkoły w pokazach, imprezach środowiskowych, konkursach itp. • Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. • Przygotowanie uczniów do egzaminu teoretycznego potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie. • Promowanie zdrowego stylu życia w ramach Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Dieta Kanapkowa Smaczna i Zdrowa” skierowanego do młodzieży, nauczycieli i wychowawców. • Organizacja wycieczek przedmiotowych do różnych zakładów produkujących żywność. Zapoznanie z organizacją pracy, asortymentem produkcji zakładów produkujących żywność . • Przygotowanie chętnych uczniów do wzięcia udziału w XVII edycji Konkursu dla pracowników młodocianych zatrudnionych w rzemiośle ze znajomości prawnej ochrony pracy i zasad BHP w 2017r. • Organizacja wycieczek edukacyjno-szkoleniowych na Targi Branży Spożywczej dla uczniów z kierunków spożywczych. • Organizacja stoisk wystawienniczych przy aktywnym udziale młodzieży, promujących zdrowy styl odżywiania się . 3. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. • Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. • Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki. • Pomoc uczniom pochodzącym z rodzin wielodzietnych, niewydolnych wychowawczo lub znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. • Współpraca z nauczycielami i zespołami klasowymi. §7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej. 1. Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy szkoły technologii komputerowej i informacyjnej. • Udział w kursach i szkoleniach. • Zapoznawanie się z propozycjami innych nauczycieli w zakresie wykorzystania w pracy szkoły technologii komputerowej i informacyjnej zamieszczanymi w czasopismach oraz portalach edukacyjnych. 2. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w przygotowaniu dokumentacji, zajęć dydaktycznych i innych form pracy z uczniami. • Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, pomocy dydaktycznych, testów, arkuszy pracy dla uczniów. • Opracowanie konspektów zajęć, planów dydaktycznych, testów, materiałów pomocniczych w przygotowaniu do egzaminu zawodowego. • Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnej. • Wykorzystanie w zajęciach dydaktycznych komputerów, oraz innych urządzeń multimedialnych. • Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie Internetu. 3. Publikacja prac dotyczących rozwoju zawodowego. • Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie www. profesor.pl. § 7, ust.2, pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1. Aktualizowanie wiedzy i rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych. 2. Zapoznanie się z nowościami wydawniczymi z zakresu pedagogiki, psychologii literatury fachowej przydatnej w wykonywaniu pracy i rozwoju osobistym. • Samodzielne studiowanie literatury, wykorzystanie zdobytych informacji w procesie dydaktycznym. • Analiza nowości wydawniczych w wybranych obszarach. 3. Współpraca z zespołami pedagogiczno-psychologicznymi w szkole i w internacie. • Rozmowy indywidualne. • Współpraca w ramach pracy zespołów klasowych zespołów przedmiotowych nauczycieli w placówce. §7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły. • Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MEN dotyczącego funkcjonowania oświaty, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących w placówce regulaminów. 2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela. • Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych, spotkaniach zespołów przedmiotowych i klasowych. • Tworzenie planów dydaktycznych skorelowanych z obowiązującymi regulacjami prawnymi. • Praca w komisjach i zespołach powoływanych w szkole. Plan rozwoju ma charakter otwarty. Poszczególne zadania mogą być rozszerzone lub modyfikowane w miarę potrzeb wynikających z planu pracy i zmian zachodzących w szkolnictwie. Zatwierdzam do realizacji. data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |