Katalog

Katarzyna Prościńska, 2017-05-04
Lublin

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO , UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.

- n +

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY NR 1 W LUBLINIE
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO ,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.
mgr inż. Katarzyna Prościńska
• mgr inż. Katarzyna Prościńska – nauczyciel kontraktowy ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego
• Opiekun stażu – mgr
• Czas trwania stażu – 2 lata 9 miesięcy ( 01.09.2016 – 31.05.2019)

§ 7 ust. 2, pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego nauczycieli.
• Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu.

• Kurs doskonalący „Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego”

• Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Ustalenie zasad współpracy z opiekunem.

• Spotkania, konsultacje, rozmowy.

• Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
3. Rozbudowanie własnego warsztatu pracy. • Opracowywanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych.
• Dobór różnorodnych metod i narzędzi pracy.
• Dzielenie się wiedzą i współpraca z innymi nauczycielami.
4. Dokonanie analizy wyników egzaminu zawodowego. • Opracowanie wyników egzaminu zawodowego
i przedstawienie ich innym nauczycielom.
• Określenie mocnych i słabych stron, wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy.
5. Poszerzenie wiedzy i umiejętności
w procesie aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • Kursy kwalifikacyjne, warsztaty, szkoleniowe Rady Pedagogiczne, Konferencje , Kongresy naukowe.
• Udział w lekcjach otwartych i koleżeńskich realizowanych przez innych nauczycieli.
• Opracowywanie scenariuszy.
i przygotowanie według nich lekcji otwartych.
• Opracowywanie konspektów i przygotowanie zajęć otwartych.
6. Analiza swoich mocnych i słabych stron. • Autorefleksja i samoocena.
• Udział w szkoleniach i kursach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.

7.Ewaluacja metod pracy. • Dokonywanie modyfikacji, korekt planów
i metod pracy.
§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
1. Poznanie środowiska uczniowskiego
i sytuacji rodzinnej uczniów. • Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych
i pozaszkolnych.
• Współpraca z rodzicami.
• Konsultacje z innymi nauczycielami
• Indywidualne rozmowy z uczniami.
2. Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem potrzeb uczniów. • Udział z uczniami szkoły w pokazach, imprezach środowiskowych, konkursach itp.
• Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych.
• Przygotowanie uczniów do egzaminu teoretycznego potwierdzającego kwalifikacje
w zawodzie.
• Promowanie zdrowego stylu życia w ramach Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Dieta Kanapkowa Smaczna i Zdrowa” skierowanego
do młodzieży, nauczycieli i wychowawców.
• Organizacja wycieczek przedmiotowych
do różnych zakładów produkujących żywność. Zapoznanie z organizacją pracy, asortymentem produkcji zakładów produkujących żywność .
• Przygotowanie chętnych uczniów do wzięcia udziału w XVII edycji Konkursu dla pracowników młodocianych zatrudnionych w rzemiośle ze znajomości prawnej ochrony pracy i zasad BHP
w 2017r.
• Organizacja wycieczek edukacyjno-szkoleniowych na Targi Branży Spożywczej dla uczniów z kierunków spożywczych.
• Organizacja stoisk wystawienniczych przy aktywnym udziale młodzieży, promujących zdrowy styl odżywiania się .
3. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych
i cywilizacyjnych. • Realizowanie zadań wychowawczych w pracy
z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
• Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie
ze szkolnym programem profilaktyki.
• Pomoc uczniom pochodzącym z rodzin wielodzietnych, niewydolnych wychowawczo lub znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
• Współpraca z nauczycielami i zespołami klasowymi.

§7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej.
1. Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy szkoły technologii komputerowej
i informacyjnej. • Udział w kursach i szkoleniach.
• Zapoznawanie się z propozycjami innych nauczycieli w zakresie wykorzystania w pracy szkoły technologii komputerowej
i informacyjnej zamieszczanymi
w czasopismach oraz portalach edukacyjnych.
2. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w przygotowaniu dokumentacji, zajęć dydaktycznych
i innych form pracy z uczniami. • Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, pomocy dydaktycznych, testów, arkuszy pracy dla uczniów.
• Opracowanie konspektów zajęć, planów dydaktycznych, testów, materiałów pomocniczych w przygotowaniu do egzaminu zawodowego.
• Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami
z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnej.
• Wykorzystanie w zajęciach dydaktycznych komputerów, oraz innych urządzeń multimedialnych.
• Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie Internetu.

3. Publikacja prac dotyczących rozwoju zawodowego. • Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie www. profesor.pl.

§ 7, ust.2, pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań
1. Aktualizowanie wiedzy i rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych.
2. Zapoznanie się z nowościami wydawniczymi z zakresu pedagogiki, psychologii literatury fachowej przydatnej w wykonywaniu pracy
i rozwoju osobistym. • Samodzielne studiowanie literatury, wykorzystanie zdobytych informacji w procesie dydaktycznym.
• Analiza nowości wydawniczych w wybranych obszarach.
3. Współpraca z zespołami pedagogiczno-psychologicznymi
w szkole i w internacie. • Rozmowy indywidualne.
• Współpraca w ramach pracy zespołów klasowych zespołów przedmiotowych nauczycieli w placówce.
§7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
1. Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły. • Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MEN dotyczącego funkcjonowania oświaty, Statutu Szkoły, WSO
i obowiązujących w placówce regulaminów.





2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela. • Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych, spotkaniach zespołów przedmiotowych
i klasowych.
• Tworzenie planów dydaktycznych skorelowanych z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
• Praca w komisjach i zespołach powoływanych
w szkole.
Plan rozwoju ma charakter otwarty. Poszczególne zadania mogą być rozszerzone lub modyfikowane w miarę potrzeb wynikających z planu pracy
i zmian zachodzących w szkolnictwie.

Zatwierdzam do realizacji.

data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.