Katalog Iwona Woźniak , 2017-05-04 Zduńska Wola Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Mój przyjaciel- kot- określanie stosunków przestrzennychScenariusz zajęcia otwartego przeprowadzonego w grupie dzieci 4- 5 letnich Temat: Mój przyjaciel- kot- określanie stosunków przestrzennych Cele ogólne: - zwrócenie uwagi na potrzebę ponoszenia odpowiedzialności za zwierzęta oraz konieczności opiekowania się nimi - stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia Cele operacyjne: - dziecko potrafi zaopiekować się kotem - poznaje sposób życia i odżywiania kota domowego i jego różnorodne rasy - wskazuje położenie przedmiotów w przestrzeni - porządkuje koty według kolejności od najmniejszego do największego - używa liczebników głównych i porządkowych 1- 7 - zna wygląd graficzny własnego imienia - wykonuje kota techniką origami - bierze aktywny udział w zajęciach Metody: - czynna: zadań stawianych do wykonania - słowna: rozmowa, objaśnienia - oglądowa: pokaz, obserwacja Forma pracy: indywidualna; zespołowa; z całą grupą Środki dydaktyczne: ilustracje różnych ras kotów; napisy globalne; kolorowy papier; klej; instrumenty muzyczne Przebieg zajęć: 1. Powitanie Dzieci witają się w kole puszczając iskierkę powitalną w postaci uścisku dłoni: „Wszyscy pięknie się witamy i już w kole ustawiamy, A teraz iskierkę powitalną puszczamy” 2. „Odszukaj swoje imię”- wybieranie ze zbioru własnego imienia. 3. Prezentacja zdjęć kotów różnych ras Dzieci określają wygląd kotów, ich budowę, wielkość oraz kolor. Opowiadają też o sposobie życia i odżywiania kotów domowych. 4. Czytanie globalne wyrazu: kot i kotek, głoskowanie oraz sylabizowanie podanych wyrazów (nauczyciel prezentuje ilustrację kota oraz napisy do obrazka- kot, kotek). 5. „Kotki idą na spacer”- zabawa ruchowa Nauczycielka wyjaśnia, iż koty nie tylko lubią pić mleczko, ale i chodzić na spacery własnymi drogami oraz wspinać się na drzewa. Przy dźwiękach w rytmie ćwierćnut- dzieci- koty- czworakują. Przy dźwiękach w rytmie ósemek- wspinają się na drzewa. Dzieci kładą się na dywanie i zwijają się w kłębki jak kotki. 6. „Kociaki, kotki, koty”- zabawa dydaktyczna Porównywanie kotów. Porządkowanie kotów od najmniejszego do największego. Przeliczanie kotów. Posługiwanie się liczebnikami głównymi oraz porządkowymi 1-7. 7. „Smutny kotek, wesoły kotek”- zabawa z elementami dramy Dzieci swą mimiką oraz zachowaniem starają się naśladować smutek oraz radość. 8. Dokończ zdanie, rozwijanie słownictwa i myślenia: Kot jest … Kot lubi … Kot ma … Kot potrafi … 9. „Kotek i płotek”- zabawa dydaktyczna Nauczycielka umieszcza sylwetę kota na płocie, obok płotu, przed płotem, za płotem. Dzieci określają, gdzie jest kot- określają stosunki przestrzenne. 10. Wykonanie kota z papieru techniką origami Nauczyciel przygotowuje dzieciom 7 kolorowych kółek. Jedno dużej wielkości, 5 małej wielkości. Dzieci kolejno przyklejają kółka: duże- tułów, kółko średnie- głowa, kółka małe- zginamy na połowę tworząc łapki oraz ogon. Uszy dorysowujemy pastelami. Na koniec uzupełniamy rysunek brakującymi detalami: oczy, nos, wąsy. 11. „Chodzi kot po sklepach” piosenka 12. Podsumowanie zajęć Opracowała: Iwona Woźniak Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |