![]() |
![]() |
Katalog Iwona Szczuka, 2017-05-04 Ełk Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji z języka angielskiego w klasie IV - Where is my mobile phone?Temat: Where is my mobile phone? Powiązanie z wcześniejszą wiedzą Uczniowie znają nazwy pomieszczeń domowych, podstawowych rzeczy codziennego użytku, konstrukcje gramatyczną there is / there are oraz liczbę pojedyńczą i mnogą. Cele lekcji: 1. Zapoznanie uczniów z przyimkami miejsca ( stosunkami przestrzennymi ). 2 .Kształtowanie umiejętności prawidłowego reagowania na zadane pytania dotyczące położenia przedmiotów. 3 .Kształtowanie umiejętności mówienia i słuchania. 4.Cel wychowawczy – właściwe stosunki koleżeńskie ( praca w parach ). Cele sformułowane w języku ucznia: Określam położenie przedmiotów, np. mój telefon jest na stole czyli znam przyimki miejsca. Na Co Bezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji): Wymieniam przyimki miejsca. Ułożę 4 zdania z wybranymi przyimkami miejsca ( on, in, under, in front of, behind, next to ) Kluczowe pytanie dla uczniów: Gdzie jest mój telefon komórkowy? Zawsze go szukam, czy mi pomożecie dzisiaj ? Odnaleźć go, określać jego położenie? Przebieg lekcji (metody i aktywności): 1/ Czynności wstępne: Przywitanie się z grupą Czynności organizacyjne. 2/ Zadanie na dobry początek: praca w parach: uporządkuj: Places in a house. Name rooms. Zabawa z piłką – nazwy pokoi i przedmiotów codziennego użytku. 3/ Pytanie kluczowe lekcji Gdzie jest mój telefon komórkowy? Zawsze go szukam, czy mi pomożecie dzisiaj ? Odnaleźć go, określać jego położenie? 4/ Wprowadzenie do tematu lekcji Przypomnienie konstrukcji gramatyczne there is / there are. Wprowadzenie słownictwa związanego z umeblowaniem. Ćw. 4/ 31 podr. grammar str.106 podr. Home sweet home – is main sentence. Home is connected with family. Song “ My family is crazy” 5/ Część główna – przyimki miejsca – wprowadzenie: Filmik, demonstracje, część praktyczna- ćwiczenia zróżnicowane dostosowane do poziomu uczniów- indywidualizacja. Karty pracy – ksero. Ćw, słuchowe - ćw. 7/ 31. Ćw. 3/33 zeszyt ćwiczeń 6/ Zdania podsumowujące. Metody: Eklektyzm / łączenie elementów i technik pochodzących z różnych metod / Metody aktywizujące – metoda łańcuchowa, zadanie na dobry początek, inspirujące zdania, test –powtórka, wybierz sobie pracę domową.. Metody podająco – poszukujące. Formy pracy: Praca z całym zespołem Praca w parach Praca indywidualna Notatki i dodatkowe ćwiczenia: Różne ćw. dla uczniów – karty pracy ( ksero ) – indywidualizacja. Praca domowa: Wybierz sobie pracę domową: Ułożę 4-6 zdań z przyimkami miejsca ( on, in, under, in front of, behind, next to ) Zeszyt ćwiczeń: ćw. 1, 2, 3, 4 / str 34 ćw. 1, 2 / str.36. Materiały i pomoce dydaktyczne: Odtwarzacz CD, płyta CD, oprogramowanie do tablicy interaktywnej, komputer, telewizor, podr. „Today 2”, zeszyt ćwiczeń Today 2, zeszyt przedmiotowy, plakaty, karty pracy – kserówki ( zróżnicowane pod względem umiejętności ) , tablica, nagranie CD z piosenką „My family is crazy”.. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |