Katalog Iwona Szczuka, 2017-05-04 Ełk Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji z języka angielskiego : British and American Sport.Temat: British and American sport. ( Sport w Wielkiej Brytanii i w USA ) Powiązanie z wcześniejszą wiedzą Uczniowie znają nazwy sportów. Potrafią używać czasu teraźniejszego prostego i przysłówków częstotliwości w praktyce. Cele lekcji: 1. Zapoznanie uczniów z popularnymi sportami w Anglii i w USA. 2 .Kształtowanie umiejętności prawidłowego czytania z odpowiednią intonacją, wymową zrozumienia tekstu, wyszukiwania konkretnej informacji zawartej w czytanym tekście i odpowiedzi dotyczących tekstu. 3 .Kształtowanie umiejętności mówienia: wypowiedzi uczniów na temat popularnych sportów w danych krajach. 4. Kształtowanie umiejętności słuchania – uzupełnianie informacji dotyczącej sportu Cele sformułowane w języku ucznia: Poszerzam swoją wiedzę na temat sportów w Wielkiej Brytanii i w USA. Na Co Bezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji): Wymieniam popularne sporty w Wielkiej Brytanii i w USA i opowiadam o sporcie ( 6-10 zdań ). Kluczowe pytanie dla uczniów: Dlaczego piłka nożna jest tak popularna na świecie? Przebieg lekcji (metody i aktywności): 1/ Czynności wstępne: Przywitanie się z grupą Sprawdzenie listy obecności Sprawdzenie pracy domowej Zapis daty, tematu lekcji, „Nacobezu” 2/ Rozgrzewka językowa – nazwy sportów, 3/ Pytanie kluczowe lekcji 4/ Wprowadzenie do tematu lekcji Which sports do you like? I like swimming but I don’t like basketball. Piosenka “The Skateboard Sammy Rap” 5/ Część główna lekcji: Who knows what popular sport is in Poland? football, running, swimming…… Who is your favourite sportsman /athlete/ ? Why? Open your student’s book at page 12 and read exercise number 1. How old is Kim? Where is she from? What’s her favourite sport? Ćw. słuchowe dotyczące sportu w Wielkiej Brytanii i w USA / częściami- np. football i po wysłuchaniu zadaję pytania i uczniowie odpowiadają na nie/ np. What is popular sport in the UK ? When does football season start/ end ? What are famous football clubs in the UK ? Następnie uczniowie uzupełniają tabelkę dotyczącą sportu w/w krajach- ćw. 2/13 Ćw. słuchowe nagranie 13 - ćw. 3/13 / uzupełnianie informacji /. Ćw. w mówieniu Krzyżówka. Piosenka „We are the champions” Zdania / opcja wyboru/ - karteczki ksero 6/ Zdania podsumowujące. Metody: Eklektyzm / łączenie elementów i technik pochodzących z różnych metod / Metody aktywizujące – metoda łańcuchowa, słowo przypadkowe. Metody podająco – poszukujące. Formy pracy: Praca z całym zespołem Praca w parach Praca indywidualna Notatki i dodatkowe ćwiczenia: Krzyżówka z nazwami sportów Dodatkowe ćw. dla ucznia zdolnego – dodatkowe informacje o sporcie Zróżnicowane ćw. uczeń zdolny / uczeń o obniżonych wymaganiach – karteczki ksero Praca domowa: Wymieniam popularne sporty w Wielkiej Brytanii i w USA i opowiadam o sporcie ( 6-10 zdań ). Uczeń zdolny – / dodatkowe ćw. – tekst do czytania o sporcie / Materiały i pomoce dydaktyczne: Odtwarzacz CD, plyta CD, podr. „Sky 2”, zeszyt przedmiotowy, mapa świata, mapa Wielkiej Brytanii, nagranie piosenki „We’re the champions” nagranie piosenki „The Skateboard Sammy Rap” krzyżówka, ksero z dodatkowymi informacjami o sporcie., ksero – krzyżówka, ksero – uzupełnij zdania uczeń zdolny/ uczeń o obniżonych wymaganiach, tablica. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |