Katalog Katarzyna Przybylska, 2017-05-04 Konin Język angielski, Scenariusze scenariusz lekcjiSCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Data: 12.05.2015r. Klasa: Va Temat: Can you tell me the way? – Wskazywanie drogi. Podstawa programowa: Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów - podróżowanie i turystyka. Cele lekcji: Cele ogólne: • poszerzenie repertuaru funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w sytuacjach życia codziennego – wskazywanie drogi • przypomnienie oraz wzbogacenie słownictwa związanego z miejscami i budynkami w mieście • rozwijanie sprawności mówienia i słuchania • doskonalenie orientacji i posługiwania się mapą Cele szczegółowe Uczeń : • wzbogaca słownictwo • rozwija sprawność mówienia • poszerza poziom swojej komunikacji językowej • doskonali fonetykę i wymowę • doskonali rozumienie ze słuchu • powtarza i utrwala poznane słownictwo, • doskonali umiejętność kooperacji pracując w grupach i parach • doskonali umiejętność posługiwania się mapą Kryteria sukcesu dla ucznia: Znam nazwy miejsc w mieście. Potrafię zapytać o drogę i podać kierunek, jak dojść do danego miejsca. Formy pracy: - praca indywidualna, - praca w parach, - praca grupowa, Metody pracy: - burza mózgów - drama – odgrywanie scen Środki i pomoce dydaktyczne: - podręcznik, ćwiczenie, karty pracy, odtwarzacz CD Przebieg lekcji: 1. Powitanie. 2. Sprawdzenie obecności oraz zapisanie tematu lekcji. 3. Wyjaśnienie celów lekcji. 4. Przypomnienie słownictwa z poprzedniej lekcji dotyczącego środków transportu publicznego. 5. Wysłuchanie oraz przeczytanie dialogu przez uczniów, udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące dialogu w celu sprawdzenia zrozumienia treści (wytłumaczenie trudnego słownictwa). 6. Zapoznanie uczniów z wyrażeniami związanymi z miejscami i budynkami w mieście oraz wskazywaniem drogi jak dojść do właściwego miejsca. 7. Tworzenie przez uczniów dialogów, którego celem jest przekazywanie i uzyskiwanie prostych informacji w oparciu o poznane słownictwo. 8. Prezentowanie dialogów przez uczniów. 10. Podsumowanie lekcji, czyli „co potrafimy najlepiej?” „Co sprawia nam trudności?” 11. Zadanie pracy domowej – zeszyt ćwiczeń – zad. 1a, 1b, 3a, 3b str. 64-65, oraz zadanie dla chętnych – 3c – str. 65. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |