Katalog

Elżbieta Surniak-Pacuła, 2017-05-04
Bielsko-Biała

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„O głodnym Wróbelku” - SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA GRUPY MALUSZKÓW

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA GRUPY MALUSZKÓW

Temat: „O głodnym Wróbelku” – oglądanie mini-teatrzyku połączone z pracą plastyczną „Ptaszki w karmniku”

Opracowała: mgr Elżbieta Surniak-Pacuła


Cel główny:
Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy i wygląd wróbelka,
Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków zimą.

Cele szczegółowe: Dziecko:
Uważnie słucha wiesza i odpowiada na pytania zgodnie z jego treścią,
Reaguje na sygnał słowny,
Uważnie ogląda mini-teatrzyk,
Potrafi ułożyć pociętą z papieru układankę,
Wykonuje pracę plastyczną,
Czerpie radość ze wspólnej zabawy w Przedszkolu.

Metody:
Oglądowa: oglądanie mini-teatrzyku;
Zabawa dydaktyczna z użyciem środków dydaktycznych: układanie układanki papierowej (części wróbelka)

Formy:
zbiorowa i indywidualna poprzez zgodny udział z zabawach dydaktycznych i ruchowych.


Środki dydaktyczne:
Płyta CD „Efekty dźwiękowe”, kukiełka papierowa do Mini-teatrzyku (wróbelek),
wycięte z papieru części ciała ptaszka (główka, brzuszek, skrzydełka, nóżki, oczy, dziobek), (każde dziecko ma komplet wyciętych z papieru części), kolorowanka karmnika, klej, wata, szara i brązowa bibuła, medale z wizerunkiem wróbelka.





Przebieg zajęć:

1. Na powitanie zabawa integracyjna: ,,Witam Was”:
Nauczyciel zaprasza wszystkie Dzieci na środek sali. Prosi, by utworzyły koło. Razem z Dziećmi nauczyciel śpiewa piosenkę powitalną, ilustrując ruchem tekst: ,,Wszyscy są, witam Was.
Zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty, raz, dwa, trzy”

2. Uważne słuchanie wiersza W. Domaradzkiego pt. „Ptaszki i dzieci”:
Śnieg zasypał pola, lasy.
Dokąd lecą głodne ptaki?
Kto je karmi po zamieci?
Kto? Wiadomo, małe dzieci.
O, już biegną dwie dziewczynki.
Rozsypały okruszynki.
Zjadły ptaki chlebek biały.
„Ćwir, ćwir” – pięknie dziękowały.
Rozmowa dotycząca treści wiersza. N. zadaje pytania: „Śnieg zasypał pola, lasy – jaka to pora roku?”, „Kto był głodny zimą?”, „Kto nakarmił ptaszki?”.
3. Zabawa z reakcją na hasło. Na hasło ”Dzień” dzieci biegają po sali naśladując fruwające ptaki; na hasło „Noc” dzieci-ptaszki kucają kuląc się naśladując śpiące ptaszki.
4. MINI-TEATRZYK:
Inscenizacja wiersza H. Ożogowskiej pt. „Wróbelek”:
„Odleciały sobie ptaszki
Hen, w dalekie strony.
Tyko wróbel na gałęzi,
Siedzi nastroszony
Oj, nie żałuj miły ptaszku,
Że zostałeś z nami.
Będziemy cię zimą karmić,
Chleba kruszynkami.”
Teatrzyk interaktywny o Wróbelku. Wróbelek toczy z Dz. rozmowę na temat potrzeby dokarmiania ptaków zimą. Podczas teatrzyku dzieci karmią Wróbelka.
5. Zabawa dydaktyczna: „Części ciała Wróbelka”
N. demonstruje po kolei wycięte z papieru części ciała ptaszka (główka, brzuszek, skrzydełka, nóżki, oczy, dziobek) jednocześnie tocząc rozmowę (liczenie części ciała ptaszka, pokazywanie wyniku na palcach, spostrzeganie różnic pomiędzy dzieckiem a Wróbelkiem (np. Dz. ma rączki, Wróbelek ma skrzydełka).
Dz. samodzielnie układają sylwetę ptaszka (każde dziecko ma komplet wyciętych z papieru części)
6. Zabawa wyciszająca przy muzyce poważnej: dmuchanie piórek.
7. PRACA PLASTYCZNA:
„Ptaszki w karmniku” - Kolorowanka: przyklejanie waty na dach karmnika, wyklejanie ptaszków kawałkami szarej i brązowej bibuły.
9. Zakończenie: rozdanie papierowych medali z wizerunkiem Wróbelka.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.