Katalog Elżbieta Surniak-Pacuła, 2017-05-04 Bielsko-Biała Zajęcia przedszkolne, Scenariusze „O głodnym Wróbelku” - SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA GRUPY MALUSZKÓWSCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA GRUPY MALUSZKÓW Temat: „O głodnym Wróbelku” – oglądanie mini-teatrzyku połączone z pracą plastyczną „Ptaszki w karmniku” Opracowała: mgr Elżbieta Surniak-Pacuła Cel główny: Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy i wygląd wróbelka, Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków zimą. Cele szczegółowe: Dziecko: Uważnie słucha wiesza i odpowiada na pytania zgodnie z jego treścią, Reaguje na sygnał słowny, Uważnie ogląda mini-teatrzyk, Potrafi ułożyć pociętą z papieru układankę, Wykonuje pracę plastyczną, Czerpie radość ze wspólnej zabawy w Przedszkolu. Metody: Oglądowa: oglądanie mini-teatrzyku; Zabawa dydaktyczna z użyciem środków dydaktycznych: układanie układanki papierowej (części wróbelka) Formy: zbiorowa i indywidualna poprzez zgodny udział z zabawach dydaktycznych i ruchowych. Środki dydaktyczne: Płyta CD „Efekty dźwiękowe”, kukiełka papierowa do Mini-teatrzyku (wróbelek), wycięte z papieru części ciała ptaszka (główka, brzuszek, skrzydełka, nóżki, oczy, dziobek), (każde dziecko ma komplet wyciętych z papieru części), kolorowanka karmnika, klej, wata, szara i brązowa bibuła, medale z wizerunkiem wróbelka. Przebieg zajęć: 1. Na powitanie zabawa integracyjna: ,,Witam Was”: Nauczyciel zaprasza wszystkie Dzieci na środek sali. Prosi, by utworzyły koło. Razem z Dziećmi nauczyciel śpiewa piosenkę powitalną, ilustrując ruchem tekst: ,,Wszyscy są, witam Was. Zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś ty, raz, dwa, trzy” 2. Uważne słuchanie wiersza W. Domaradzkiego pt. „Ptaszki i dzieci”: Śnieg zasypał pola, lasy. Dokąd lecą głodne ptaki? Kto je karmi po zamieci? Kto? Wiadomo, małe dzieci. O, już biegną dwie dziewczynki. Rozsypały okruszynki. Zjadły ptaki chlebek biały. „Ćwir, ćwir” – pięknie dziękowały. Rozmowa dotycząca treści wiersza. N. zadaje pytania: „Śnieg zasypał pola, lasy – jaka to pora roku?”, „Kto był głodny zimą?”, „Kto nakarmił ptaszki?”. 3. Zabawa z reakcją na hasło. Na hasło ”Dzień” dzieci biegają po sali naśladując fruwające ptaki; na hasło „Noc” dzieci-ptaszki kucają kuląc się naśladując śpiące ptaszki. 4. MINI-TEATRZYK: Inscenizacja wiersza H. Ożogowskiej pt. „Wróbelek”: „Odleciały sobie ptaszki Hen, w dalekie strony. Tyko wróbel na gałęzi, Siedzi nastroszony Oj, nie żałuj miły ptaszku, Że zostałeś z nami. Będziemy cię zimą karmić, Chleba kruszynkami.” Teatrzyk interaktywny o Wróbelku. Wróbelek toczy z Dz. rozmowę na temat potrzeby dokarmiania ptaków zimą. Podczas teatrzyku dzieci karmią Wróbelka. 5. Zabawa dydaktyczna: „Części ciała Wróbelka” N. demonstruje po kolei wycięte z papieru części ciała ptaszka (główka, brzuszek, skrzydełka, nóżki, oczy, dziobek) jednocześnie tocząc rozmowę (liczenie części ciała ptaszka, pokazywanie wyniku na palcach, spostrzeganie różnic pomiędzy dzieckiem a Wróbelkiem (np. Dz. ma rączki, Wróbelek ma skrzydełka). Dz. samodzielnie układają sylwetę ptaszka (każde dziecko ma komplet wyciętych z papieru części) 6. Zabawa wyciszająca przy muzyce poważnej: dmuchanie piórek. 7. PRACA PLASTYCZNA: „Ptaszki w karmniku” - Kolorowanka: przyklejanie waty na dach karmnika, wyklejanie ptaszków kawałkami szarej i brązowej bibuły. 9. Zakończenie: rozdanie papierowych medali z wizerunkiem Wróbelka. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |