Katalog Beata Sadura, 2017-04-26 Zajezierze Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego.Konspekt lekcji języka angielskiego Opracowanie i realizacja : Beata Sadura Przedmiot : Język angielski Klasa : I Czas trwania : 45 min Temat lekcji : „Can you do it?” – Powtórzenie wiadomości. CEL GŁÓWNY : Utrwalenie wybranych rzeczowników, liczebników w zakresie 1 – 10 oraz podstawowych pytań. CELE OPERACYJNE: DYDAKTYCZNE Na poziomie wiadomości uczeń powinien : • znać liczebniki w zakresie 1 – 10, • znać wybrane rzeczowniki ( cat, hat, mouse, house ,bee, tree ). Na poziomie umiejętności uczeń powinien : • zadawać i właściwie reagować na pytanie : „How old are you? – „Ile masz lat?”. • zadawać i właściwie reagować na pytania : „What’s your name?” – „Jak masz na imię?”, „How are you?” – „Jak się masz?”. • odpowiadać na pytanie „Who’s this?” – „Kto to jest?”. • odpowiadać na pytanie „What’s his?” – „Co to jest?”. WYCHOWAWCZE • Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć. • Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć. • Uczeń współpracuje z rówieśnikami w czasie zajęć. METODY AKTYWNOŚCI : INFORMACYJNE: • wyjaśnienie werbalne • wyjaśnienie ilustrowane • opis z wykorzystaniem pomocy graficznych HEURYSTYCZNE: • elementy dyskusji • elementy dialogu • gry i zabawy dydaktyczne FORMY AKTYWNOŚCI : • aktywność indywidualna jednolita • aktywność grupowa- z całą klasą • praca w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE : KONWENCJONALNE: • podręcznik, płyta CD • obrazki z wybranymi rzeczownikami • obrazki z parami rzeczowników • kartki z liczebnikami w zakresie 1 – 10 • zdjęcie klasowe TOK LEKCJI : I. CZĘŚĆ WSTĘPNA: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności oraz przygotowania do zajęć). 2. Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja. 3. Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) – odśpiewanie piosenki z poprzedniej lekcji pt. „Little mouse”. II. CZĘŚĆ GŁÓWNA: 1. Nauczyciel prezentuje poznane słownictwo za pomocą kart obrazkowych, uczniowie indywidualnie odpowiadają na pytanie : „What’s his?” – „Co to jest?”. 2. Praca z podręcznikiem – książka ucznia ( „Hocus Pocus 1”, Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Wydawnictwo Szkolne PWN, student’s book ), str. 12, ćw. 1 – uczeń dokonuje ewaluacji własnych umiejętności poprzez zaznaczenie obrazków, które potrafi samodzielnie nazwać w j. angielskim. 3. Zabawa interaktywna – uczniowie wstają ( właściwa reakcja na polecenie – „Stand up” ), nauczyciel kolejno pyta o wybrany obrazek, uczeń który nie odpowie prawidłowo siada ( polecenie nauczyciela - „Sit down” ), gra trwa do momentu wyłonienia zwycięzcy. 4. Chóralne odśpiewanie piosenek : „My name is Mike” oraz „See you soon”. 5. Gra dydaktyczna „Snake” – „Wężyk”. Uczniowie kolejno zadają sobie pytanie „What’s your name?” – „Jak masz na imię?”, udzielają odpowiedzi, kierują pytanie do kolejnej osoby. 6. Praca z podręcznikiem – książka ucznia, str. 12, ćw. 2 – nauczyciel pyta o poszczególnych bohaterów książki, uczniowie odpowiadają na pytanie pełnym zdaniem „This is …” – „To jest….”. Następnie uczniowie indywidualnie zaznaczają postaci, które potrafią nazwać. 7. Uczniowie siadają w kręgu na dywanie, nauczyciel podaje pierwszemu uczniowi zdjęcie klasowe, wskazując postać pyta „Who’s this?” – „Kto to jest”, uczeń odpowiada i zadaje to samo pytanie sąsiadowi. 8. Odśpiewanie piosenki „What’s this?”, praca z podręcznikiem – str.12, ćw. 3 – uczniowie samodzielnie zaznaczają kolejność rzeczowników w piosence, nauczyciel prezentuje karty obrazkowe „cat in a hat”, „mouse in a house” itd., uczniowie nazywają karty. 9. Zabawa interaktywna „Banana tree” – dwie drużyny, zawodnicy kolejno odpowiadają na pytania o obrazki, prawidłowa odpowiedz oznacza jeden stopień w górę na narysowanym przez nauczyciela ,na tablicy, drzewie bananowym. 10. Gra dydaktyczna „Snake” – „Wężyk”, pytanie „How are you?” – „Jak się masz?”. 11. Chóralne a następnie indywidualne odliczanie do 10. 12. Nauczyciel rozdaje uczniom krteczki z liczebnikami w zakresie 1 – 10, uczniowie odpowiadają na pytanie „How old are you? – „Ile masz lat?” zgodnie z cyfrą na karteczce. III. CZĘŚĆ KOŃCOWA: 1. Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ). 2. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów. 3. Pożegnanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |