Katalog

Beata Sadura, 2017-04-26
Zajezierze

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego.

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego



Opracowanie i realizacja : Beata Sadura
Przedmiot : Język angielski
Klasa : I
Czas trwania : 45 min
Temat lekcji : „Can you do it?” – Powtórzenie wiadomości.

CEL GŁÓWNY : Utrwalenie wybranych rzeczowników, liczebników w zakresie 1 – 10 oraz
podstawowych pytań.

CELE OPERACYJNE:

DYDAKTYCZNE

Na poziomie wiadomości uczeń powinien :

• znać liczebniki w zakresie 1 – 10,
• znać wybrane rzeczowniki ( cat, hat, mouse, house ,bee, tree ).

Na poziomie umiejętności uczeń powinien :

• zadawać i właściwie reagować na pytanie : „How old are you? – „Ile masz lat?”.
• zadawać i właściwie reagować na pytania : „What’s your name?” – „Jak masz na imię?”, „How are you?” – „Jak się masz?”.
• odpowiadać na pytanie „Who’s this?” – „Kto to jest?”.
• odpowiadać na pytanie „What’s his?” – „Co to jest?”.

WYCHOWAWCZE

• Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć.
• Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć.
• Uczeń współpracuje z rówieśnikami w czasie zajęć.


METODY AKTYWNOŚCI :

INFORMACYJNE:

• wyjaśnienie werbalne
• wyjaśnienie ilustrowane
• opis z wykorzystaniem pomocy graficznych


HEURYSTYCZNE:

• elementy dyskusji
• elementy dialogu
• gry i zabawy dydaktyczne


FORMY AKTYWNOŚCI :

• aktywność indywidualna jednolita
• aktywność grupowa- z całą klasą
• praca w parach


ŚRODKI DYDAKTYCZNE :

KONWENCJONALNE:

• podręcznik, płyta CD
• obrazki z wybranymi rzeczownikami
• obrazki z parami rzeczowników
• kartki z liczebnikami w zakresie 1 – 10
• zdjęcie klasowe


TOK LEKCJI :

I. CZĘŚĆ WSTĘPNA:

1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności
oraz przygotowania do zajęć).
2. Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja.
3. Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) – odśpiewanie piosenki z poprzedniej lekcji pt. „Little mouse”.





II. CZĘŚĆ GŁÓWNA:

1. Nauczyciel prezentuje poznane słownictwo za pomocą kart obrazkowych, uczniowie indywidualnie odpowiadają na pytanie : „What’s his?” – „Co to jest?”.
2. Praca z podręcznikiem – książka ucznia ( „Hocus Pocus 1”, Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Wydawnictwo Szkolne PWN, student’s book ), str. 12, ćw. 1 – uczeń dokonuje ewaluacji własnych umiejętności poprzez zaznaczenie obrazków, które potrafi samodzielnie nazwać w j. angielskim.
3. Zabawa interaktywna – uczniowie wstają ( właściwa reakcja na polecenie – „Stand up” ), nauczyciel kolejno pyta o wybrany obrazek, uczeń który nie odpowie prawidłowo siada ( polecenie nauczyciela - „Sit down” ), gra trwa do momentu wyłonienia zwycięzcy.
4. Chóralne odśpiewanie piosenek : „My name is Mike” oraz „See you soon”.
5. Gra dydaktyczna „Snake” – „Wężyk”. Uczniowie kolejno zadają sobie pytanie „What’s your name?” – „Jak masz na imię?”, udzielają odpowiedzi, kierują pytanie do kolejnej osoby.
6. Praca z podręcznikiem – książka ucznia, str. 12, ćw. 2 – nauczyciel pyta o poszczególnych bohaterów książki, uczniowie odpowiadają na pytanie pełnym zdaniem „This is …” – „To jest….”. Następnie uczniowie indywidualnie zaznaczają postaci, które potrafią nazwać.
7. Uczniowie siadają w kręgu na dywanie, nauczyciel podaje pierwszemu uczniowi zdjęcie klasowe, wskazując postać pyta „Who’s this?” – „Kto to jest”, uczeń odpowiada i zadaje to samo pytanie sąsiadowi.
8. Odśpiewanie piosenki „What’s this?”, praca z podręcznikiem – str.12, ćw. 3 – uczniowie samodzielnie zaznaczają kolejność rzeczowników w piosence, nauczyciel prezentuje karty obrazkowe „cat in a hat”, „mouse in a house” itd., uczniowie nazywają karty.
9. Zabawa interaktywna „Banana tree” – dwie drużyny, zawodnicy kolejno odpowiadają na pytania o obrazki, prawidłowa odpowiedz oznacza jeden stopień w górę na narysowanym przez nauczyciela ,na tablicy, drzewie bananowym.
10. Gra dydaktyczna „Snake” – „Wężyk”, pytanie „How are you?” – „Jak się masz?”.
11. Chóralne a następnie indywidualne odliczanie do 10.
12. Nauczyciel rozdaje uczniom krteczki z liczebnikami w zakresie 1 – 10, uczniowie odpowiadają na pytanie „How old are you? – „Ile masz lat?” zgodnie z cyfrą na karteczce.



III. CZĘŚĆ KOŃCOWA:

1. Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ).
2. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów.
3. Pożegnanie.










Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.