Katalog

Karina Koszela, 2017-04-26
Większyce

Język angielski, Regulaminy

Regulamin konkursu z języka angielskiego "Mistrz Słówek"

- n +

IV MIĘDZYSZKOLNY KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
”MISTRZ SŁÓWEK” 2016

REGULAMIN

1. WARUNKI OGÓLNE.

1.1. Organizatorem Konkursu „Najlepszy z Najlepszych” jest:
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 12
ul. Piastowska 30
47-200 Kędzierzyn-Koźle
1.2. Osoby odpowiadające za organizację i przebieg konkursu:
Karina Koszela

1.3. W trakcie trwania Konkursu tekst regulaminu będzie dostępny do wglądu w siedzibie Organizatora tj. na tablicy ogłoszeń w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 12.
1.4. Warunki uczestnictwa w Konkursie podlegają niniejszemu regulaminowi, a każde zgłoszenie uczestnika będzie jednoznaczne z faktem, iż uczestnik Konkursu zapoznał się z treścią regulaminu, wyraża zgodę na jego brzmienie i poddanie się jego warunkom.
1.5. Nadzór nad Konkursem sprawuje Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej.

2. CELE I ZAKRES TEMATYCZNY KONKURSU.

2.1. Celem konkursu jest:
Poszerzenie i utrwalenie poznanego słownictwa.
Wykształcenie kompetencji komunikacyjnej i takiej znajomości języka, która umożliwi porozumiewanie się w różnych sytuacjach życiowych.
Wdrażanie do współpracy w grupie.
Wdrażanie do „zdrowej rywalizacji”.
Stworzenie warunków do osiągnięcia sukcesu.
Formowanie motywacji, dostarczanie okazji do zbierania doświadczenia, rozwijanie pozytywnych postaw wobec nauki języka i zdobywania wiedzy.
Zapoznanie z aplikacjami internetowymi urozmaicającymi i wspierającymi naukę języka obcego.

2.2. Zakres słownictwa obowiązującego do konkursu obejmuje następującą tematykę:
Człowiek
Dom
Szkoła
Praca
Życie rodzinne i towarzyskie
Żywienie
Zakupy i usługi
Podróżowanie i turystyka
Kultura
Sport
Zdrowie
Świat przyrody

2.3. Źródło zaczerpniętego słownictwa:
„Sprawdzian szóstoklasisty – Repetytorium” (Express Publishing)

3. ZASADY OGÓLNE PRZEPROWADZANIA KONKURSU.

3.1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klasy 6 szkoły podstawowej.
3.2. Spośród wszystkich klas 6 należy wytypować zespół czterech najlepszych z języka angielskiego uczniów. Listy uczestników należy kierować do organizatorów do dnia 15 listopada 2016 r. pod numer telefonu: lub drogą mailową na adres:
3.3. Konkurs przeprowadza jeden z organizatorów, który jest przewodniczącym Komisji Konkursu. W skład komisji oprócz organizatorów wchodzą również nauczyciele -opiekunowie uczniów szkół biorących udział w konkursie . Nadzór nad przebiegiem konkursu może sprawować Dyrektor lub Wicedyrektor szkoły.
3.4. W składzie komisji nie może zasiadać nauczyciel, który jest rodzicem uczestnika konkursu.
3.5. Termin konkursu: 29.11.2016r. godz. 9.00 – 11.00.

4. ORGANIZACJA I PRZEBIEG KONKURSU.

4.1. Prowadzący wraz z Członkami Komisji stoi za stołem na środku sali.
4.2. Zespoły uczestników konkursu mają przydzielone określone stanowiska pracy.
4.3.Konkurs składa się z 8 konkurencji.
4.4.Uczestnicy konkursu wykonują poszczególne zadania w grupach.
4.5. Wykaz konkurencji:
ZAD. 1 – LOSOWANIE ETYKIET Z ANGIELSKIM SŁOWNICTWEM – Każdy zespół typuje Przedstawiciela, który podchodzi do stołu z odwróconymi etykietami z angielskim słownictwem. Jego zadanie polega na losowaniu etykiet i podawaniu swojemu zespołowi polskiego znaczenia wylosowanych angielskich słówek, a zespół musi podać ich angielskie znaczenie. Jeśli Przedstawiciel nie zna polskiego tłumaczenia wylosowanego słówka, odkłada go z powrotem i wybiera inną etykietę. Właściwie przetłumaczone i odgadnięte etykiety ze słownictwem Przedstawiciel zbiera i oddaje po minionym czasie Prowadzącemu Konkurs. Ten zlicza etykiety i ich ilość jest sumą zdobytych punktów w tej konkurencji. Każdy Zespół ma 2 minuty na losowanie i odgadnięcie jak największej ilości słówek.
ZAD.2 – SYNONIMY I ANTONIMY Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI „PLICKERS” – Każdy zespół otrzymuje przydzieloną jej w aplikacji „Plickers” kartę do udzielania odpowiedzi. Na rzutniku wyświetlane są pytania w formie testu wyboru. Każde pytanie ma cztery możliwe odpowiedzi. Zespoły po naradzeniu się ustawiają tak kartę odpowiedzi, by litera z wybraną odpowiedzią była na górze ilustracji. Prowadzący skanuje karty odpowiedzi zespołów smartfonem i w aplikacji rejestrują się odpowiedzi zespołów. Pytania są tak ułożone, by uczniowie wskazali przeciwieństwo lub wyraz bliskoznaczny do podanego przymiotnika. Za każdą poprawną odpowiedź zespoły otrzymują po punkcie.
ZAD.3 – UKŁADANIE NAZW OBRAZKÓW Z ROZSYPANKI LITEROWEJ – Każdy zespół losuje zestaw trzech obrazków i kartoników z literami. Ich zadanie polega na ułożeniu z liter nazw obrazków. Mają na to 3 minuty. Za każdy właściwie ułożony wyraz otrzymują po punkcie.
ZAD. 4 – TEST NA ROZUMIENIE DEFINICJI Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI „QUIZLET” – Każdy zespół kolejno podchodzi do laptopa i w aplikacji „Quizlet” rozwiązuje test złożony z różnych definicji. Zadaniem uczestników jest napisanie nazw definicji, wybranie spośród propozycji właściwych nazw definicji oraz zaznaczenie czy definicja podanego zwrotu jest prawdziwa lub fałszywa. Pozostali uczestnicy konkursu obserwują zmagania swoich konkurentów dzięki rzutnikowi. Za każde podanie właściwego rozwiązania w teście otrzymują po 1 punkcie.
ZAD. 5 – PRAWDA CZY FAŁSZ Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI „PLICKERS” - Każdy zespół otrzymuje przydzieloną jej w aplikacji „Plickers” kartę do udzielania odpowiedzi. Na rzutniku wyświetlane są zdania, a uczestnicy muszą wybrać z dwóch możliwości czy są one prawdziwe czy fałszywe. Zespoły po naradzeniu się ustawiają tak kartę odpowiedzi, by litera z wybraną odpowiedzią była na górze ilustracji. Prowadzący skanuje karty odpowiedzi zespołów smartfonem i w aplikacji rejestrują się odpowiedzi zespołów. Za każdą poprawną odpowiedź zespoły otrzymują po punkcie.
ZAD. 6 – CZASOWNIKI NIEREGULARNE – Zespoły otrzymują tabelę z czasownikami nieregularnymi w formie bezokolicznika. Ich zadanie polega na dopisaniu ich formy „past” i „past participle”. Za każde właściwie dopisane słowo, zespół otrzymuje punkt. Uczniowie mają 5 minut na wykonanie zadania.
ZAD. 7 – SPELLING – Prowadzący literuje każdemu zespołowi po dwa wyrazy, które muszą zapisać. Za każde poprawnie zapisane słowo, zespół otrzymuje po punkcie.
ZAD. 8 – UZUPEŁNIANIE PIOSENEK BRAKUJĄCYMI WYRAZAMI Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI „LYRICSTRAINING” – Każdy zespół losuje piosenkę z trzech możliwych. W wyznaczonej kolejności w trakcie słuchania piosenki, uzupełniają jej słowa brakującymi wyrazami, które wybierają spośród czterech możliwości. Jeśli uczestnicy nie wybiorą odpowiedzi do usłyszenia całego wersu piosenki, wówczas muzyka cichnie i powoli ubywa im „życia” na pasku czasu. Uczestnicy mogą albo strzelać odpowiedzi klikając różne odpowiedzi, albo strzałką w lewo mogą dać na powtórne wysłuchanie danego wersu, albo strzałką w prawo mogą zrezygnować z udzielenia odpowiedzi i przejść do wysłuchania następnego wersu. Każda chybiona odpowiedź lub rezygnacja z udzielenia odpowiedzi, lub upływ czasu „życia” ma wpływ na ostateczny wynik konkurencji. Prowadzący notuje wynik każdego zespołu i na koniec przydziela punkty za wykonanie zadania. Największą ilość punktów (równą ilości zespołów biorących udział w konkursie) otrzymuje zespół, który zdobył największą ilość punktów w aplikacji „lyricstraining”, a każdy kolejny zespół w kolejności zmniejszającego się wyniku otrzymuje kolejno o punkt mniej.

5. NAGRADZANIE LAUREATÓW KONKURSU.

5.1. Suma zdobytych punktów ze wszystkich konkurencji pozwoli wyłonić zwycięski zespół.
5.2. Zwycięski zespół otrzymuje tytuł „Mistrza słówek języka angielskiego”
5.3. Zwycięzcy otrzymują dyplom i puchar.
5.4. Lista ze zwycięzcami zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 12 oraz umieszczona na szkolnej stronie Internetowej, jeśli szkoły wydadzą na to zgodę.

Regulamin opracowała:
Karina Koszela

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.