Katalog Beata Sadura, 2017-04-26 Zajezierze Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji koleżeńskiej języka angielskiego.Konspekt lekcji koleżeńskiej języka angielskiego Opracowanie i realizacja : Beata Sadura Data przeprowadzenia zajęć : 06.10.2014r Przedmiot : Język angielski Klasa : II Czas trwania : 45 min Temat lekcji : „Let’s listen!” – doskonalenie umiejętności słuchania. CEL GŁÓWNY : Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, utrwalanie słownictwa ( nazwy pomieszczeń w domu ). CELE OPERACYJNE: DYDAKTYCZNE Na poziomie wiadomości uczeń powinien : • znać wybrane rzeczowniki ( kitchen, living room, bedroom, garage, bathroom, hall, garden, study ), Na poziomie umiejętności uczeń powinien : • słuchać historyjki ze zrozumieniem, • numerować obrazki zgodnie z kolejnością, w jakiej pojawiają się w historyjce, • wyrażać opinię na temat historyjki, • odczytywać nazwy pomieszczeń, • udzielać odpowiedzi na pytanie „Where is he / she ?” – „ Gdzie on / ona jest?” ( „In the bedroom, in the bathroom” ). WYCHOWAWCZE • Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć. • Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć. • Uczeń współpracuje z rówieśnikami w czasie zajęć. METODY AKTYWNOŚCI : INFORMACYJNE: • wyjaśnienie werbalne • wyjaśnienie ilustrowane • opis z wykorzystaniem pomocy graficznych HEURYSTYCZNE: • elementy dyskusji • elementy dialogu • gry i zabawy dydaktyczne FORMY AKTYWNOŚCI : • aktywność indywidualna jednolita • aktywność grupowa- z całą klasą • praca w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE : KONWENCJONALNE: • podręcznik, zeszyt ćwiczeń • Audio CD 1 • karty obrazkowe ( pomieszczenia w domu ) • karty obrazkowe do historyjki 1 • karty wyrazowe TOK LEKCJI : I. CZĘŚĆ WSTĘPNA: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności oraz przygotowania do zajęć). • Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja. • Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) : 1. Nauczyciel przypina na tablicy karty obrazkowe z pomieszczeniami w domu, uczniowie chóralnie nazywają karty kolejno, następnie nauczyciel zasłania ostatnią kartę – zadaniem uczniów jest nazwanie poprawnie całego ciągu karta, również tej zasłoniętej. Zabawę kontynuuje się aż do zasłonięcia kolejno wszystkich kart. 2. Wszyscy uczniowie wstają z miejsc, nauczyciel prosi kolejno każdego ucznia o nazwanie jednej karty obrazkowej. Uczniowie , którzy nie nazwali karty poprawnie siadają na miejsce. Grę kontynuuje się aż do wyłonienia zwycięzcy. II. CZĘŚĆ GŁÓWNA: 1. Nauczyciel prosi o otwarcie podręcznika na stronie 6. Stara się zainteresować uczniów zadając pytania na temat pierwszego obrazka historyjki ( „ Who are the characters in the story?” , „Where are they?” , „What’s the problem?” ). 2. Nauczyciel odtwarza historyjkę z nagrania ( CD 1, ścieżka 14 ). W trakcie słuchania wskazuje na kolejne obrazki, na bohaterów i wymieniane przedmioty. Po wysłuchaniu nauczyciel sprawdza na ile uczniowie zrozumieli historyjkę – pokazując kolejne karty obrazkowe zadaje uczniom pytania na ich temat ( np. „Where is Matt?”, „ What’s Matt doing?” ). Jeśli to konieczne wyjaśnia trudniejsze pytania po polsku. Zachęca uczniów do udzielania odpowiedzi po angielsku, nawet pojedynczymi słowami. 3. Nauczyciel odtwarza nagranie ponownie, zachęca uczniów by w trakcie słuchania wskazywali dymki z kluczowymi zwrotami, zatrzymuje nagranie i zachęca dzieci by powtarzały kluczowe zwroty i słownictwo. 4. Nauczyciel rysuje na tablicy dwie okrągłe twarze i przypina kartę obrazkową 8 do historyjki. Pyta uczniów : „ Does Harry like the story?”, wskazuje na pierwsza twarz, rysuje na niej uśmiech i odpowiada : „ Yes, it’s brillant!”, na drugiej twarzy rysuje mały uśmiech i odpowiada „ Yes, it’s ok.”. Zachęca poszczególnych uczniów by wyrażali swoją opinię na temat historyjki używając wymienionych zwrotów. 5. Uczniowie otwierają podręcznik na stronie 8. Nauczyciel wskazuje ponumerowany przykład w górnym ćwiczeniu i zachęca by uczniowie ponumerowali obrazki w kolejności, w której pojawiają się w historyjce. Kiedy skończą nauczyciel odtwarza nagranie ponownie zatrzymując je w momentach , kiedy postaci pojawiają się w miejscach pokazanych na obrazkach. III. CZĘŚĆ KOŃCOWA: 1. Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ). 2. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów. 3. Pożegnanie. Osoba prowadząca zajęcia : ……………………………………………………………. Osoba obserwująca zajęcia : …………………………………………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |