Katalog

Beata Sadura, 2017-04-26
Zajezierze

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji koleżeńskiej języka angielskiego.

- n +

Konspekt lekcji koleżeńskiej języka angielskiego



Opracowanie i realizacja : Beata Sadura
Data przeprowadzenia zajęć : 06.10.2014r
Przedmiot : Język angielski
Klasa : II
Czas trwania : 45 min
Temat lekcji : „Let’s listen!” – doskonalenie umiejętności słuchania.

CEL GŁÓWNY : Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, utrwalanie
słownictwa ( nazwy pomieszczeń w domu ).

CELE OPERACYJNE:

DYDAKTYCZNE

Na poziomie wiadomości uczeń powinien :

• znać wybrane rzeczowniki ( kitchen, living room, bedroom, garage, bathroom, hall, garden, study ),

Na poziomie umiejętności uczeń powinien :

• słuchać historyjki ze zrozumieniem,
• numerować obrazki zgodnie z kolejnością, w jakiej pojawiają się w historyjce,
• wyrażać opinię na temat historyjki,
• odczytywać nazwy pomieszczeń,
• udzielać odpowiedzi na pytanie „Where is he / she ?” – „ Gdzie on / ona jest?” ( „In the bedroom, in the bathroom” ).

WYCHOWAWCZE

• Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć.
• Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć.
• Uczeń współpracuje z rówieśnikami w czasie zajęć.






METODY AKTYWNOŚCI :

INFORMACYJNE:

• wyjaśnienie werbalne
• wyjaśnienie ilustrowane
• opis z wykorzystaniem pomocy graficznych


HEURYSTYCZNE:

• elementy dyskusji
• elementy dialogu
• gry i zabawy dydaktyczne


FORMY AKTYWNOŚCI :

• aktywność indywidualna jednolita
• aktywność grupowa- z całą klasą
• praca w parach


ŚRODKI DYDAKTYCZNE :

KONWENCJONALNE:

• podręcznik, zeszyt ćwiczeń
• Audio CD 1
• karty obrazkowe ( pomieszczenia w domu )
• karty obrazkowe do historyjki 1
• karty wyrazowe


TOK LEKCJI :

I. CZĘŚĆ WSTĘPNA:

1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności
oraz przygotowania do zajęć).
• Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja.
• Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) : 1. Nauczyciel przypina na tablicy karty obrazkowe z pomieszczeniami w domu, uczniowie chóralnie nazywają karty kolejno, następnie nauczyciel zasłania ostatnią kartę – zadaniem uczniów jest nazwanie poprawnie całego ciągu karta, również tej zasłoniętej. Zabawę kontynuuje się aż do zasłonięcia kolejno wszystkich kart. 2. Wszyscy uczniowie wstają z miejsc, nauczyciel prosi kolejno każdego ucznia o nazwanie jednej karty obrazkowej. Uczniowie , którzy nie nazwali karty poprawnie siadają na miejsce. Grę kontynuuje się aż do wyłonienia zwycięzcy.



II. CZĘŚĆ GŁÓWNA:

1. Nauczyciel prosi o otwarcie podręcznika na stronie 6. Stara się zainteresować uczniów zadając pytania na temat pierwszego obrazka historyjki ( „ Who are the characters in the story?” , „Where are they?” , „What’s the problem?” ).
2. Nauczyciel odtwarza historyjkę z nagrania ( CD 1, ścieżka 14 ). W trakcie słuchania wskazuje na kolejne obrazki, na bohaterów i wymieniane przedmioty. Po wysłuchaniu nauczyciel sprawdza na ile uczniowie zrozumieli historyjkę – pokazując kolejne karty obrazkowe zadaje uczniom pytania na ich temat ( np. „Where is Matt?”, „ What’s Matt doing?” ). Jeśli to konieczne wyjaśnia trudniejsze pytania po polsku. Zachęca uczniów do udzielania odpowiedzi po angielsku, nawet pojedynczymi słowami.
3. Nauczyciel odtwarza nagranie ponownie, zachęca uczniów by w trakcie słuchania wskazywali dymki z kluczowymi zwrotami, zatrzymuje nagranie i zachęca dzieci by powtarzały kluczowe zwroty i słownictwo.
4. Nauczyciel rysuje na tablicy dwie okrągłe twarze i przypina kartę obrazkową 8 do historyjki. Pyta uczniów : „ Does Harry like the story?”, wskazuje na pierwsza twarz, rysuje na niej uśmiech i odpowiada : „ Yes, it’s brillant!”, na drugiej twarzy rysuje mały uśmiech i odpowiada „ Yes, it’s ok.”. Zachęca poszczególnych uczniów by wyrażali swoją opinię na temat historyjki używając wymienionych zwrotów.
5. Uczniowie otwierają podręcznik na stronie 8. Nauczyciel wskazuje ponumerowany przykład w górnym ćwiczeniu i zachęca by uczniowie ponumerowali obrazki w kolejności, w której pojawiają się w historyjce. Kiedy skończą nauczyciel odtwarza nagranie ponownie zatrzymując je w momentach , kiedy postaci pojawiają się w miejscach pokazanych na obrazkach.


III. CZĘŚĆ KOŃCOWA:

1. Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ).
2. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów.
3. Pożegnanie.



Osoba prowadząca zajęcia : …………………………………………………………….


Osoba obserwująca zajęcia : ……………………………………………………………






Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.