Katalog Beata Sadura, 2017-04-26 Zajezierze Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metody projektu.Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metody projektu. Opracowanie i realizacja : Beata Sadura Data przeprowadzenia zajęć : 23.10.2014r Przedmiot : Język angielski Klasa : V Czas trwania : 45 min Temat lekcji : „At the clothes shop”. CELE GŁÓWNE : • kształtowanie umiejętności reagowania na sytuacje dnia codziennego , • rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem obcym w praktycznym działaniu, • rozwijanie ciekawości poznawczej poprzez wykonanie materiałów do projektu. CELE OPERACYJNE: DYDAKTYCZNE Na poziomie wiadomości uczeń powinien : • znać słownictwo dotyczące nazw części garderoby, • znać liczebniki główne ( 1-100) w celu wyrażania cen, • znać zwroty pozwalające dokonywać zakupów w sklepie odzieżowym. Na poziomie umiejętności uczeń powinien : • posługiwać się słownictwem związanym z zakupami w sklepie odzieżowym, • rozumieć zwroty przydatne do dokonania zakupów w sklepie, • tworzyć krótkie wypowiedzi związane z zakupami w sklepie odzieżowym, • prowadzić dialog. WYCHOWAWCZE • Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć. • Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć. • Uczeń współpracuje z rówieśnikami w czasie zajęć. METODY AKTYWNOŚCI : INFORMACYJNE: • wyjaśnienie werbalne • wyjaśnienie ilustrowane • opis z wykorzystaniem pomocy graficznych • metoda komunikacyjna HEURYSTYCZNE: • elementy dyskusji • elementy dialogu • gry dydaktyczne FORMY AKTYWNOŚCI : • aktywność indywidualna jednolita • aktywność grupowa- z całą klasą • praca w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE : KONWENCJONALNE: • pudełko z obrazkami ubrań • płyta CD, odtwarzacz • materiały przygotowane przez uczniów ( metki do ubrań, karty z cenami, odpowiednie napisy ) TOK LEKCJI : I. CZĘŚĆ WSTĘPNA: • Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności oraz przygotowania do zajęć). • Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja. • Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) – Uczniowie siadają w kręgu i podczas gdy gra muzyka, podają sobie pudełko kartonowe z obrazkami ubrań w środku. Gdy nauczyciel zatrzymuje muzykę, uczeń, który w danej chwili trzyma pudełko, wyjmuje karteczkę i nazywają część garderoby. Po udzieleniu odpowiedzi odkłada karteczkę na bok. Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie karteczki zostaną wyjęte i nazwane. • Zorganizowanie sklepu – rozmieszczenie ubrań przyniesionych przez uczniów, rozmieszczenie cen, napisów. II. CZĘŚĆ GŁÓWNA: • Przydzielenie uczniom ról – sprzedawca, klienci. Ustalenie zasady zmiany ról. • Zapisanie na tablicy potrzebnych zwrotów, z których uczniowie mogą korzystać w trakcie odgrywania scenek. W połowie zajęć napisy zostaną starte, tak by uczniowie musieli wykorzystywać zapamiętane zwroty bez pomocy. • Uczniowie ustawiają się w kolejkę w sklepie odzieżowym. Kolejno prowadzą krótkie dialogi ze sprzedawcą – proszą o konkretną rzecz, pytają o cenę, kolor, rozmiar, możliwość przymierzenia, dokonują zakupu lub z niego rezygnują. Nauczyciel monitoruje poprawność gramatyczną zwrotów, właściwą wymowę. III. CZĘŚĆ KOŃCOWA: • Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ). • Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów. • Pożegnanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |