Katalog Beata Sadura, 2017-04-26 Zajezierze Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metody projektu.Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metody projektu. Opracowanie i realizacja : Beata Sadura Data przeprowadzenia zajęć : Przedmiot : Język angielski Klasa : IV Czas trwania : 45 min Temat lekcji : “Shopping for clothes”. 1. Cele lekcji: a) Wiadomości : Uczeń zna nazwy kolorów i części garderoby. b) Umiejętności : Uczeń potrafi: • słuchać i czytać ze zrozumieniem, • wypowiadać się na zadany temat, • pracować w grupie, • mówić o posiadanych przedmiotach, używając konstrukcji „have got” w odpowiedniej formie gramatycznej, • rozpoznawać kolory i części garderoby. 2. Metoda i forma pracy: Metody: • metoda ćwiczeń praktycznych, • metoda projektu ( tworzenie plakatu), • gry dydaktyczne Chinese whispers i Pass the parcel, Formy: • praca indywidualna, • praca w grupach, • praca zbiorowa, 3. Środki dydaktyczne: • pudełko kartonowe, • różnokolorowe zwinięte karteczki, • wycinki z czasopism ze zdjęciami części garderoby, • kaseta ze skoczną muzyką, • kartki formatu A4 lub większe, • samoprzylepne karteczki (stickers) z wypisanymi nazwami części garderoby. 4. Przebieg lekcji a) Faza przygotowawcza: Nauczyciel zapoznaje uczniów z celem zajęć, jakim jest przypomnienie nazw kolorów i części garderoby. Jako wprowadzenie proponuje zabawę Pass the parcel with colours. Uczniowie siadają w kręgu i podczas gdy gra muzyka, podają sobie pudełko kartonowe z kolorowymi karteczkami w środku. Gdy nauczyciel zatrzymuje muzykę, uczeń, który w danej chwili trzyma pudełko, wyjmuje karteczkę i nazywa jej kolor. Po udzieleniu odpowiedzi odkłada karteczkę na bok. Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie karteczki zostaną wyjęte i nazwane. b) Faza realizacyjna: 1. Nauczyciel wprowadza uczniów w kontekst sytuacyjny. Prezentuje fotografię dziewczyny i opowiada o niej: This is Jane. She did some shopping for clothes yesterday. Now she has got: a red dress, a blue coat, a yellow hat, brown shoes, and blue jeans. Mówiąc to, nauczyciel prezentuje zdjęcia wymienionych części garderoby i umieszcza je na tablicy. Następnie zadaje uczniom pytania dotyczące zakupów dziewczynki np. Has she got a red dress? Has she got black jeans? Uczniowie odpowiadają krótko: Yes, she has lub No, she hasn’t. 2. Ćwiczenie na wymowę poszczególnych nazw części garderoby: nauczyciel wymawia słowo, zapisując je na tablicy, uczniowie powtarzają (coat, dress, hat, trainers, jumper, scarf, skirt, jeans, shoes, trousers). 3. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy 3-4 osobowe i rozdaje im czyste kartki oraz ilustracje przedstawiające części garderoby. Uczniowie w grupach wykonują plakaty tematyczne i umieszczają je na tablicy. Następnie każdy uczeń otrzymuje karteczkę samoprzylepną z nazwą jednej części garderoby i musi umieścić ją we właściwym miejscu na dowolnym plakacie. 4. Nauczyciel proponuje zabawę Chinese whispers (głuchy telefon). Uczniowie stoją w dwóch rzędach. Nauczyciel pokazuje przedstawicielom każdej drużyny karteczkę z nazwą i szeptem czyta tę nazwę, a osoby te przekazują nazwę szeptem swojej drużynie. Ostatnia osoba musi podbiec do plakatu, krzyknąć wyraz, który usłyszała i dotknąć odpowiedni obrazek. c) Faza podsumowująca: Nauczyciel prosi, żeby każdy uczeń napisał na karteczce jedno zdanie zaczynające się od This person has got na temat ubrania dowolnej osoby z klasy i wrzucił karteczkę do pudła. Następnie chętni uczniowie losują karteczki i odczytują głośno zdania, a reszta klasy zgaduje, o kim mowa. Nauczyciel zadaje pracę domową. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |