Katalog

Beata Sadura, 2017-04-26
Zajezierze

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metody projektu.

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metody projektu.


Opracowanie i realizacja : Beata Sadura
Data przeprowadzenia zajęć :
Przedmiot : Język angielski
Klasa : IV
Czas trwania : 45 min
Temat lekcji : “Shopping for clothes”.


1. Cele lekcji:

a) Wiadomości :

Uczeń zna nazwy kolorów i części garderoby.

b) Umiejętności :

Uczeń potrafi:
• słuchać i czytać ze zrozumieniem,
• wypowiadać się na zadany temat,
• pracować w grupie,
• mówić o posiadanych przedmiotach, używając konstrukcji „have got” w odpowiedniej formie gramatycznej,
• rozpoznawać kolory i części garderoby.

2. Metoda i forma pracy:

Metody:
• metoda ćwiczeń praktycznych,
• metoda projektu ( tworzenie plakatu),
• gry dydaktyczne Chinese whispers i Pass the parcel,
Formy:
• praca indywidualna,
• praca w grupach,
• praca zbiorowa,

3. Środki dydaktyczne:

• pudełko kartonowe,
• różnokolorowe zwinięte karteczki,
• wycinki z czasopism ze zdjęciami części garderoby,
• kaseta ze skoczną muzyką,
• kartki formatu A4 lub większe,
• samoprzylepne karteczki (stickers) z wypisanymi nazwami części garderoby.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza:

Nauczyciel zapoznaje uczniów z celem zajęć, jakim jest przypomnienie nazw kolorów i części garderoby. Jako wprowadzenie proponuje zabawę Pass the parcel with colours. Uczniowie siadają w kręgu i podczas gdy gra muzyka, podają sobie pudełko kartonowe z kolorowymi karteczkami w środku. Gdy nauczyciel zatrzymuje muzykę, uczeń, który w danej chwili trzyma pudełko, wyjmuje karteczkę i nazywa jej kolor. Po udzieleniu odpowiedzi odkłada karteczkę na bok. Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie karteczki zostaną wyjęte i nazwane.

b) Faza realizacyjna:

1. Nauczyciel wprowadza uczniów w kontekst sytuacyjny. Prezentuje fotografię dziewczyny i opowiada o niej: This is Jane. She did some shopping for clothes yesterday. Now she has got: a red dress, a blue coat, a yellow hat, brown shoes, and blue jeans. Mówiąc to, nauczyciel prezentuje zdjęcia wymienionych części garderoby i umieszcza je na tablicy. Następnie zadaje uczniom pytania dotyczące zakupów dziewczynki np. Has she got a red dress? Has she got black jeans? Uczniowie odpowiadają krótko: Yes, she has lub No, she hasn’t.
2. Ćwiczenie na wymowę poszczególnych nazw części garderoby: nauczyciel wymawia słowo, zapisując je na tablicy, uczniowie powtarzają (coat, dress, hat, trainers, jumper, scarf, skirt, jeans, shoes, trousers).
3. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy 3-4 osobowe i rozdaje im czyste kartki oraz ilustracje przedstawiające części garderoby. Uczniowie w grupach wykonują plakaty tematyczne i umieszczają je na tablicy. Następnie każdy uczeń otrzymuje karteczkę samoprzylepną z nazwą jednej części garderoby i musi umieścić ją we właściwym miejscu na dowolnym plakacie.
4. Nauczyciel proponuje zabawę Chinese whispers (głuchy telefon). Uczniowie stoją w dwóch rzędach. Nauczyciel pokazuje przedstawicielom każdej drużyny karteczkę z nazwą i szeptem czyta tę nazwę, a osoby te przekazują nazwę szeptem swojej drużynie. Ostatnia osoba musi podbiec do plakatu, krzyknąć wyraz, który usłyszała i dotknąć odpowiedni obrazek.

c) Faza podsumowująca:

Nauczyciel prosi, żeby każdy uczeń napisał na karteczce jedno zdanie zaczynające się od This
person has got na temat ubrania dowolnej osoby z klasy i wrzucił karteczkę do pudła. Następnie chętni uczniowie losują karteczki i odczytują głośno zdania, a reszta klasy zgaduje,
o kim mowa. Nauczyciel zadaje pracę domową.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.