Katalog Beata Sadura, 2017-04-26 Zajezierze Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego.Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem materiału filmowego Opracowanie i realizacja : Beata Sadura Data przeprowadzenia zajęć : 03.10.2014r Przedmiot : Język angielski Klasa : IV Czas trwania : 45 min Temat lekcji : „My school” – nazwy szkolnych przedmiotów. CEL GŁÓWNY : Doskonalenie umiejętności słuchania, utrwalanie słownictwa z zakresu : liczebników 1-10, szkolnych przedmiotów, zawodów. CELE OPERACYJNE: DYDAKTYCZNE Na poziomie wiadomości uczeń powinien : • znać liczebniki w zakresie 1 – 10, • znać nazwy przedmiotów szkolnych, • znać wybrane rzeczowniki z zakresu omawianego tematu (playground, gym, hall, locker, canteen, classroom ). Na poziomie umiejętności uczeń powinien : • zadawać pytanie : „What’s your favourite subject?” – “Jaki jest twój ulubiony przedmiot?”. • uzasadniać odpowiedź na pytanie o ulubiony przedmiot : „I like it because …..” – „Lubię go, ponieważ …..” • opowiadać o lubianych i nielubianych szkolnych przedmiotach. WYCHOWAWCZE • Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć. • Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć. • Uczeń współpracuje z rówieśnikami w czasie zajęć. METODY AKTYWNOŚCI : INFORMACYJNE: • wyjaśnienie werbalne • wyjaśnienie wizualne ( z pomocą nagrania DVD ) • opis z wykorzystaniem pomocy graficznych HEURYSTYCZNE: • elementy dyskusji • elementy dialogu FORMY AKTYWNOŚCI : • aktywność indywidualna jednolita • aktywność grupowa- z całą klasą • praca w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE : KONWENCJONALNE: • karty pracy • karty obrazkowe • nagranie DVD ( Evolution 1 DVD – „My school” ) TOK LEKCJI : I. CZĘŚĆ WSTĘPNA: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności oraz przygotowania do zajęć). 2. Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja. 3. Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) – nauczyciel pisze na tablicy zdanie : „ Geography is interesting” , pyta uczniów czy się z tym zdaniem zgadzają, następnie prosi by uczniowie w parach napisali jak najwięcej wyrazów z użyciem liter zawartych w napisanym na tablicy zdaniu. Para, która napisała najwięcej wyrazów odczytuje je głośno. II. CZĘŚĆ GŁÓWNA: 1. Nauczyciel prezentuje poznane słownictwo za pomocą kart obrazkowych ilustrujących poznane wcześniej przedmioty szkolne, uczniowie indywidualnie odpowiadają na pytanie : „What subject is this?” – „Jaki to przedmiot?”. Nauczyciel przypina karty na tablicy. 2. Nauczyciel zapisuje na tablicy zdania : „ I like….:)”, „I don’t like….:(„ , wskazuje zdania i objaśnia z pomocą mimiki twarzy i gestów. Uczniowie powtarzają zdania chóralnie. Nauczyciel rozwija zdania wciąż ilustrując je mimiką dla lepszego zrozumienia : „ I like English. It’s interesting” , „ I don’t like maths. It’s difficult”. 3. Uczniowie samodzielnie uzupełniają ćwiczenie 1 na kartach pracy, następnie wspólnie z nauczycielem sprawdzają poprawność. Nauczyciel odczytuje rymowankę samodzielnie, potem wspólnie z uczniami, następnie prosi trzech uczniów o samodzielne odczytanie rymowanki i zwraca uwagę na właściwa wymowę. 4. Uczniowie pracują w parach – posiłkując się zwrotami i rzeczownikami z ćwiczenia 2 na kartach pracy mówią o lubianych i nielubianych przedmiotach. Nauczyciel monitoruje ich pracę. 5. Nauczyciel pyta uczniów o ich szkołę : „What number is your school?” , „ Is your school big?” , “ Do you like your teachers?” , “ Do you like your classroom?”. Nauczyciel informuje uczniów, iż obejrzą film o dziewczynce o imieniu Kira i jej szkole. Wyjaśnia, że po obejrzeniu nagrania będą musieli wykonać ćwiczenie 3 na kartach pracy. Odczytuje zdania z ćwiczenia i wspólnie z uczniami je tłumaczy. Uczniowie oglądają nagranie po raz pierwszy, zaznaczają właściwe odpowiedzi ( True / False ), sprawdzają wspólnie z nauczycielem ich poprawność. 6. Nauczyciel zapisuje na tablicy rzeczowniki : boisko, sala gimnastyczna, korytarz i szafki, klasa, stołówka, zeszyty i książki , następnie włącza nagranie ( 0:15 – 0:34 ) z wyłączonym dźwiękiem. Uczniowie oglądając mówią po polsku co pojawia się w nagraniu. Nauczyciel numeruje zapisane wyrazy wg tej kolejności. Nauczyciel ponownie włącza nagranie tym razem z dźwiękiem, uczniowie słuchając wykonują ćwiczenie 4 na kartach pracy, następnie wspólnie sprawdzają poprawność. 7. Uczniowie samodzielnie wykonują ćwiczenie 5 na kartach pracy. Limit czasu – 2 minuty. Pojedynczy uczniowie odczytują kolejne zdania. 8. Nauczyciel prosi uczniów o ciche odczytanie zdań z ćwiczenia 6 na kartach pracy. Uczniowie ponownie oglądają nagranie i zaznaczają właściwą odpowiedź, następnie wspólnie sprawdzają poprawność. 9. Praca domowa – ćwiczenie 7 na kartach pracy. III. CZĘŚĆ KOŃCOWA: 1. Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ). 2. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów. 3. Pożegnanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |