Katalog

Beata Sadura, 2017-04-26
Zajezierze

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego.

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego
z wykorzystaniem materiału filmowego



Opracowanie i realizacja : Beata Sadura
Data przeprowadzenia zajęć : 03.10.2014r
Przedmiot : Język angielski
Klasa : IV
Czas trwania : 45 min
Temat lekcji : „My school” – nazwy szkolnych przedmiotów.

CEL GŁÓWNY : Doskonalenie umiejętności słuchania, utrwalanie słownictwa z zakresu :
liczebników 1-10, szkolnych przedmiotów, zawodów.

CELE OPERACYJNE:

DYDAKTYCZNE

Na poziomie wiadomości uczeń powinien :

• znać liczebniki w zakresie 1 – 10,
• znać nazwy przedmiotów szkolnych,
• znać wybrane rzeczowniki z zakresu omawianego tematu (playground, gym, hall, locker, canteen, classroom ).

Na poziomie umiejętności uczeń powinien :

• zadawać pytanie : „What’s your favourite subject?” – “Jaki jest twój ulubiony przedmiot?”.
• uzasadniać odpowiedź na pytanie o ulubiony przedmiot : „I like it because …..” – „Lubię go, ponieważ …..”
• opowiadać o lubianych i nielubianych szkolnych przedmiotach.

WYCHOWAWCZE

• Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć.
• Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć.
• Uczeń współpracuje z rówieśnikami w czasie zajęć.






METODY AKTYWNOŚCI :

INFORMACYJNE:

• wyjaśnienie werbalne
• wyjaśnienie wizualne ( z pomocą nagrania DVD )
• opis z wykorzystaniem pomocy graficznych


HEURYSTYCZNE:

• elementy dyskusji
• elementy dialogu


FORMY AKTYWNOŚCI :

• aktywność indywidualna jednolita
• aktywność grupowa- z całą klasą
• praca w parach


ŚRODKI DYDAKTYCZNE :

KONWENCJONALNE:

• karty pracy
• karty obrazkowe
• nagranie DVD ( Evolution 1 DVD – „My school” )

TOK LEKCJI :

I. CZĘŚĆ WSTĘPNA:

1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności
oraz przygotowania do zajęć).
2. Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja.
3. Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) – nauczyciel pisze na tablicy zdanie : „ Geography is interesting” , pyta uczniów czy się z tym zdaniem zgadzają, następnie prosi by uczniowie w parach napisali jak najwięcej wyrazów z użyciem liter zawartych w napisanym na tablicy zdaniu. Para, która napisała najwięcej wyrazów odczytuje je głośno.



II. CZĘŚĆ GŁÓWNA:

1. Nauczyciel prezentuje poznane słownictwo za pomocą kart obrazkowych ilustrujących poznane wcześniej przedmioty szkolne, uczniowie indywidualnie odpowiadają na pytanie : „What subject is this?” – „Jaki to przedmiot?”. Nauczyciel przypina karty na tablicy.
2. Nauczyciel zapisuje na tablicy zdania : „ I like….:)”, „I don’t like….:(„ , wskazuje zdania i objaśnia z pomocą mimiki twarzy i gestów. Uczniowie powtarzają zdania chóralnie. Nauczyciel rozwija zdania wciąż ilustrując je mimiką dla lepszego zrozumienia : „ I like English. It’s interesting” , „ I don’t like maths. It’s difficult”.
3. Uczniowie samodzielnie uzupełniają ćwiczenie 1 na kartach pracy, następnie wspólnie z nauczycielem sprawdzają poprawność. Nauczyciel odczytuje rymowankę samodzielnie, potem wspólnie z uczniami, następnie prosi trzech uczniów o samodzielne odczytanie rymowanki i zwraca uwagę na właściwa wymowę.
4. Uczniowie pracują w parach – posiłkując się zwrotami i rzeczownikami z ćwiczenia 2 na kartach pracy mówią o lubianych i nielubianych przedmiotach. Nauczyciel monitoruje ich pracę.
5. Nauczyciel pyta uczniów o ich szkołę : „What number is your school?” , „ Is your school big?” , “ Do you like your teachers?” , “ Do you like your classroom?”. Nauczyciel informuje uczniów, iż obejrzą film o dziewczynce o imieniu Kira i jej szkole. Wyjaśnia, że po obejrzeniu nagrania będą musieli wykonać ćwiczenie 3 na kartach pracy. Odczytuje zdania z ćwiczenia i wspólnie z uczniami je tłumaczy. Uczniowie oglądają nagranie po raz pierwszy, zaznaczają właściwe odpowiedzi ( True / False ), sprawdzają wspólnie z nauczycielem ich poprawność.
6. Nauczyciel zapisuje na tablicy rzeczowniki : boisko, sala gimnastyczna, korytarz i szafki, klasa, stołówka, zeszyty i książki , następnie włącza nagranie ( 0:15 – 0:34 ) z wyłączonym dźwiękiem. Uczniowie oglądając mówią po polsku co pojawia się w nagraniu. Nauczyciel numeruje zapisane wyrazy wg tej kolejności. Nauczyciel ponownie włącza nagranie tym razem z dźwiękiem, uczniowie słuchając wykonują ćwiczenie 4 na kartach pracy, następnie wspólnie sprawdzają poprawność.
7. Uczniowie samodzielnie wykonują ćwiczenie 5 na kartach pracy. Limit czasu – 2 minuty. Pojedynczy uczniowie odczytują kolejne zdania.
8. Nauczyciel prosi uczniów o ciche odczytanie zdań z ćwiczenia 6 na kartach pracy. Uczniowie ponownie oglądają nagranie i zaznaczają właściwą odpowiedź, następnie wspólnie sprawdzają poprawność.
9. Praca domowa – ćwiczenie 7 na kartach pracy.


III. CZĘŚĆ KOŃCOWA:

1. Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ).
2. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów.
3. Pożegnanie.












Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.