Katalog

Karina Koszela, 2017-04-26
Większyce

Język angielski, Konspekty

konspekt zajęć z języka angielskiego "Animals"- wprowadzenie nazw zwierząt..

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA: mgr Karina Koszela
DATA: 11.04.2017 r.
SZKOŁA: Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 12 w Kędzierzynie-Koźlu
KLASA: zaproszona klasa 3c
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 1 godzina lekcyjna

TEMAT ZAJĘĆ: Animals – wprowadzenie nazw zwierząt.

CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
Utrwalenie znanego słownictwa i rozszerzenie go o nowe pojęcia.
Rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem.
Ćwiczenie poprawnej wymowy.
Kształcenie umiejętności poprawnej pisowni poznanego słownictwa.

CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
dopasowuje etykiety z nazwami zwierząt do odpowiadających im obrazków,
poprawnie wypowiada nazwy poznanych zwierząt,
rozumie wywołane w języku angielskim nazwy zwierząt i zasłania ich polskie znaczenie kartonikiem,
nazywa zakryte obrazki,
rozumie przeczytane zdania i na podstawie obrazka wybiera czy są one prawdziwe czy fałszywe,
prawidłowo układa nazwy zwierząt z rozsypanki literowej.

METODY PRACY:
słowne,
poglądowe,
problemowe,
praktycznego działania.

FORMY PRACY:
indywidualna
zbiorowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Ilustracja demonstracyjna, karta pracy, obrazki ze zwierzętami, etykiety z nazwami zwierząt, tablica interaktywna + aplikacja Plickers, karty do aplikacji Plickers, płyta CD, kartoniki do gry „Animals bingo”, etykiety na imiona.









PRZEBIEG ZAJĘĆ

Ogniwa lekcji
Czynności nauczyciela i ucznia
Uwagi

I FAZA WSTĘPNA

1. Powiatanie.
Nauczyciel wita się z uczniami.

2. Uświadomienie tematu i celu zajęć.
Nauczyciel wyjaśnia uczniom co będą robić na zajęciach i zapisuje temat lekcji.

3.Etykiety z imionami.
Nauczyciel prosi uczniów, by na przygotowanych etykietach napisali swoje imię.

4. Burza mózgów – jakie znamy nazwy zwierząt?
Nauczyciel prosi, by uczniowie zgłaszając się, podawali znane już im nazwy zwierząt.


II FAZA ZASADNICZA

1. Dopasowanie nazw do obrazków.
Wybrani przez nauczyciela uczniowie losują po jednej etykiecie z nazwami zwierząt. Ich zadaniem jest przyczepienie jej pod właściwym obrazkiem na tablicy.

2. Powtarzanie wymowy słownictwa.
Uczniowie powtarzają za nagraniem nazwy zwierząt.

3. Zabawa „Animals Bingo”.
Każdy uczeń otrzymuje kartonik z siatką 6 nazw zwierząt oraz kartoniki do zakrywania pól na siatce. Uczniowie zakrywają kartonikami każdy wywołany wyraz, który znajduje się na ich siatce. Z tym że nauczyciel wywołuje wyrazy w języku angielskim, a na siatce uczniowie mają ich odpowiedniki polskie. Wygrywa uczeń, który pierwszy zakryje na swojej siatce wszystkie pola z wywołanymi nazwami zwierząt i zawoła „Bingo”.

4. Czytanie ze zrozumieniem.
Uczniowie w aplikacji Plickers czytają samodzielnie zdania dotyczące zwierząt przedstawionych na ilustracji i za pomocą karty odpowiedzi, które nauczyciel skanuje smartfonem, wybierają czy są one prawdziwe czy fałszywe.

5.Układanie rozsypanki literowej – ćwiczenia w pisaniu.
Uczniowie otrzymują kartę pracy, na której zapisują nazwy poznanych zwierząt przez rozszyfrowanie ich z rozsypanek literowych. Następnie dopasowują do nazw właściwe obrazki.


III FAZA KOŃCOWA

1. Podsumowanie zajęć zabawą „Kogo brakuje?”.
Nauczyciel przywiesza w rzędzie obrazki z poznanym i utrwalanym słownictwem. Poleca uczniom przyjrzeć się ilustracją. Następnie, gdy uczniowie mają zamknięte oczy, zakrywa kolejno jeden / dwa / trzy itd. obrazki. Zadaniem uczniów jest podanie nazw zakrytych obrazków.

2. Ocena zajęć.
Nauczyciel pyta uczniów czy podobały im się zajęcia i co najbardziej im odpowiadało w zajęciach.

3. Pożegnanie.
Nauczyciel dziękuje za udział w zajęciach i żegna się z uczniami.


Konspekt opracowała: mgr Karina Koszela
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.