Katalog Elżbieta Durbas, 2017-04-26 Kazimierza Wielka Język angielski, Sprawozdania sprawozdanie z egzaminu próbnego z j. angielskiegoANALIZA WYNIKÓW PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z NOWĄ ERĄ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE TRZECIEJ GIMNAZJUM Rok szkolny 2014/2015 POZIOM PODSTAWOWY W grudniu 2014 roku przeprowadzono próbny egzamin gimnazjalny z języka angielskiego na poziomach podstawowym i rozszerzonym. Czas pracy na obu poziomach wynosił po 60 minut. Za bezbłędne rozwiązanie wszystkich zadań umieszczonych w arkuszach egzaminacyjnym uczniowie mogli otrzymać po 40 punktów (po 40 punktów za poziom podstawowy i poziom rozszerzony). Poniższe tabele przedstawiają plany testów na poszczególnych poziomach. Tabela nr1. Plan testu. Poziom podstawowy. Obszar wymagań Liczba punktów za poszczególne obszary Waga Numery zadań I. Rozumienie ze słuchu 12 30% 1,2,3 II. Znajomość funkcji językowych 10 25% 4,5,6 III. Rozumienie tekstów pisanych 12 30% 7,8,9 IV. Znajomość środków językowych 6 15% 10,11 SZCZEGÓŁOWE WYNIKI UZYSKANE PRZEZ UCZNIÓW KLASY III NIEPUBLICZNEGO GIMNAZJUM W O. POZIOM PODSTAWOWY W badaniu diagnostycznym wzięło udział 22 uczniów Niepublicznego Gimnazjum w O. Poniższa tabela przedstawia średnie wyniki, jakie uczniowie klasy III gimnazjum otrzymali na poziomie podstawowym: Tabela nr 2. Średnie wyniki uczniów na poziomie podstawowym. Obszar Punkty Średni wynik uczniów w punktach Rozumienie ze słuchu (zad. 1-3) 12 6,7 Znajomość funkcji językowych (zad. 4-6) 10 5,8 Rozumienie tekstu pisanego (zad. 7-9) 12 6 Znajomość środków językowych (zad. 10-11) 6 3 Suma 40 21,5pkt. Tabela nr 3. Indywidualne wyniki uczniów na poziomie podstawowym. l.p. Nazwisko i imię ucznia Rozumienie ze słuchu ( zad. 1-3) Znajomość funkcji językowych (zad. 4-6) Rozumienie tekstu pisanego (zad. 7-9) Znajomość środków językowych (zad. 10-11) Suma punktów 1. 7 5 1 0 13 2. - - - - - 3. 7 7 7 5 26 4. 11 9 11 6 37 5. 3 4 6 5 19 6. 3 3 4 1 11 7. 5 1 3 2 11 8. 2 4 5 3 14 9. 4 3 3 4 14 10. 12 9 12 5 38 11. 6 1 3 3 13 12. 5 7 5 0 17 13. 5 8 6 3 22 14. 4 3 4 1 12 15. 12 10 12 6 40 16. 11 8 7 3 29 17. 5 4 3 0 12 18. 5 8 6 3 22 19. 9 6 1 1 17 20. 6 8 9 4 27 21. 8 8 9 5 30 22. 8 3 4 1 16 23. 9 8 9 6 32 Średni wynik 21,5 (54%) Wyniki, które osiągnęli uczniowie klasy III są średnio notami na poziomie dostatecznym. Średni wynik wskazuje, że ze wszystkich obszarów odpowiednio uczniowie otrzymali około 50% punktów. Wysokie wyniki uzyskali uczniowie... Kilkoro uczniów otrzymało noty poniżej lub na poziomie ok. 30%. Wnioski do dalszej pracy: Utrwalać słownictwo poprzez ćwiczenia z zakresu słuchania, mówienia i pisania. Wykonywać więcej ćwiczeń doskonalących umiejętność wykorzystywania funkcji i środków językowych poprzez ćwiczenia komunikacyjne Skupić się na uczniach słabszych poprzez wykonywanie dodatkowych ćwiczeń dotyczących rozumienia tekstu słuchanego oraz pisanego Rozwiązywać, w ramach ćwiczeń, przykładowe arkusze egzaminów gimnazjalnych. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |