Katalog

Elżbieta Durbas, 2017-04-26
Kazimierza Wielka

Język angielski, Sprawozdania

sprawozdanie z egzaminu próbnego z j. angielskiego

- n +

ANALIZA WYNIKÓW PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z NOWĄ ERĄ
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE TRZECIEJ GIMNAZJUM
Rok szkolny 2014/2015
POZIOM PODSTAWOWY

W grudniu 2014 roku przeprowadzono próbny egzamin gimnazjalny z języka angielskiego na poziomach podstawowym i rozszerzonym. Czas pracy na obu poziomach wynosił po 60 minut. Za bezbłędne rozwiązanie wszystkich zadań umieszczonych w arkuszach egzaminacyjnym uczniowie mogli otrzymać po 40 punktów (po 40 punktów za poziom podstawowy i poziom rozszerzony). Poniższe tabele przedstawiają plany testów na poszczególnych poziomach.
Tabela nr1. Plan testu. Poziom podstawowy.
Obszar wymagań
Liczba punktów za poszczególne obszary
Waga
Numery zadań
I. Rozumienie ze słuchu
12
30%
1,2,3
II. Znajomość funkcji językowych
10
25%
4,5,6
III. Rozumienie tekstów pisanych
12
30%
7,8,9
IV. Znajomość środków językowych
6
15%
10,11


SZCZEGÓŁOWE WYNIKI UZYSKANE PRZEZ UCZNIÓW KLASY III NIEPUBLICZNEGO GIMNAZJUM W O.
POZIOM PODSTAWOWY
W badaniu diagnostycznym wzięło udział 22 uczniów Niepublicznego Gimnazjum w O. Poniższa tabela przedstawia średnie wyniki, jakie uczniowie klasy III gimnazjum otrzymali na poziomie podstawowym:
Tabela nr 2. Średnie wyniki uczniów na poziomie podstawowym.
Obszar
Punkty
Średni wynik uczniów w punktach
Rozumienie ze słuchu
(zad. 1-3)
12
6,7
Znajomość funkcji językowych (zad. 4-6)
10
5,8
Rozumienie tekstu pisanego (zad. 7-9)
12
6
Znajomość środków językowych (zad. 10-11)
6
3
Suma
40
21,5pkt.

Tabela nr 3. Indywidualne wyniki uczniów na poziomie podstawowym.
l.p.
Nazwisko i imię ucznia
Rozumienie ze słuchu ( zad. 1-3)
Znajomość funkcji językowych (zad. 4-6)
Rozumienie tekstu pisanego
(zad. 7-9)
Znajomość środków językowych
(zad. 10-11)
Suma punktów
1.

7
5
1
0
13
2.

-
-
-
-
-
3.

7
7
7
5
26
4.

11
9
11
6
37
5.

3
4
6
5
19
6.

3
3
4
1
11
7.

5
1
3
2
11
8.

2
4
5
3
14
9.

4
3
3
4
14
10.

12
9
12
5
38
11.

6
1
3
3
13
12.

5
7
5
0
17
13.

5
8
6
3
22
14.

4
3
4
1
12
15.

12
10
12
6
40
16.

11
8
7
3
29
17.

5
4
3
0
12
18.

5
8
6
3
22
19.

9
6
1
1
17
20.

6
8
9
4
27
21.

8
8
9
5
30
22.

8
3
4
1
16
23.

9
8
9
6
32





Średni wynik
21,5 (54%)

Wyniki, które osiągnęli uczniowie klasy III są średnio notami na poziomie dostatecznym. Średni wynik wskazuje, że ze wszystkich obszarów odpowiednio uczniowie otrzymali około 50% punktów. Wysokie wyniki uzyskali uczniowie... Kilkoro uczniów otrzymało noty poniżej lub na poziomie ok. 30%.


Wnioski do dalszej pracy:

Utrwalać słownictwo poprzez ćwiczenia z zakresu słuchania, mówienia i pisania.
Wykonywać więcej ćwiczeń doskonalących umiejętność wykorzystywania funkcji i środków językowych poprzez ćwiczenia komunikacyjne
Skupić się na uczniach słabszych poprzez wykonywanie dodatkowych ćwiczeń dotyczących rozumienia tekstu słuchanego oraz pisanego
Rozwiązywać, w ramach ćwiczeń, przykładowe arkusze egzaminów gimnazjalnych.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.