Katalog

Joanna Głuchowska, 2017-04-26
Braniewo

Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego

PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO

- n +

PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWABEGO

Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
(Dz. U. Nr 260, poz. 2593)


WYMAGANIA ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
UWAGI SPODZIEWANE EFEKTY DZIAŁAŃ
§ 8 ust 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie projektu planu rozwoju zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia).

Analiza zmian dokonywanych w prawie oświatowym oraz Karcie Nauczyciela.

Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.

Opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego.

Sporządzenie sprawozdania z odbytego stażu. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne.

Złożenie wniosku u dyrektora szkoły.
Opracowanie i złożenie projektu planu rozwoju zawodowego.

Poszerzenie wiedzy dotyczącej aspektów prawnych awansu zawodowego.
Poznanie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu na nauczyciela dyplomowanego oraz sposobu dokumentowania dorobku zawodowego.
Uczestnictwo w pracach organów szkoły.

Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.


Podnoszenie jakości pracy szkoły.
Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy. Modyfikacja planów wynikowych.

Opracowanie scenariuszy lekcji, pomocy dydaktycznych.

Opieka nad pracownią klasową.

Opracowanie referatów – pedagogizacja rodziców.

Stosowanie aktywnych metod, form pracy i różnorodnych technik nauczania uczniów.

Przygotowywanie pomocy dydaktycznych i wykorzystywanie ich podczas zajęć.


Udoskonalenie własnego warsztatu pracy. Umiejętność zastosowania w praktyce nowoczesnych metod nauczania, aktywizowania uczniów, zmotywowania do efektywniejszej pracy i pokonywania trudności. Podwyższenie skuteczności nauczania oraz uatrakcyjnienie zajęć.


Udział w życiu kulturalnym i społecznym szkoły. Organizowanie wycieczek klasowych w celu zintegrowania klasy i lepszej współpracy z rodzicami.

Integracja zespołu klasowego. Aktywna współpraca z rodzicami.
Działania na rzecz szkoły. Przygotowanie uczniów do różnych konkursów.

Rozwijanie talentów i umiejętności uczniów.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki i literatury poprzez udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, samokształcenie).

Udoskonalenie własnego warsztatu pracy i zastosowanie w praktyce wielu ciekawych metod nauczania.
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności i kompetencji, poszerzenie wiadomości na tematy związane z moją pracą.
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy mojej i szkoły.


Aktualizowanie i poszerzanie wiedzy poprzez samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i wymianę doświadczeń. Zapoznanie się z najnowszą literaturą z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, metod wychowawczych, aktywizujących, integracji zespołu klasowego. Analizowanie materiałów szkoleniowych, stron internetowych , czasopism nauczycielskich.

Umiejętność rozwiązywania problemów związanych z zakresem własnych zadań, stosowanie odpowiednich metod wychowawczych oraz metod nauczania.
Próby rozwiązywania problemów związanych z zachowaniem uczniów.


§ 8 ust 2 pkt. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji zawiązanej z awansem zawodowym. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie dokumentacji: potwierdzeń, zaświadczeń, planów wynikowych, planów pracy ( m.in. zajęcia wyrównawcze), scenariuszy, sprawdzianów, kartkówek.
Poszerzenie kompetencji informatycznych i skuteczne ich wykorzystanie podczas zajęć z uczniami. Uatrakcyjnianie prowadzonych zajęć, rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów.

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego związanych z wykorzystaniem technologii informacyjnej i komputerowej.
Tematyka form doskonalenia zawodowego przygotowana przez ośrodki doskonalenia nauczycieli.

Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej.
Dokumentacja własnej pracy. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, projektowanie, drukowanie dyplomów, pisanie planów wychowawczych, planów pracy i planów wynikowych, ocen opisowych, kart pracy, sprawdzianów, testów oraz różnorodnych pomocy dydaktycznych do zajęć edukacyjnych.

Korzystanie z Internetu oraz programów komputerowych.

Śledzenie aktualności na stronach internetowych.

Sporządzanie gazetek szkolnych, materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela, pracą szkoły przy użyciu komputera.

Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.

Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej – wykonywania zadań przy użyciu komputera (programy edukacyjne, zadania, karty pracy).

Opracowywanie prezentacji komputerowych – wykorzystywanie ich do pracy z uczniami.


§ 8 ust 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i dla nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.

Prowadzenie zajęć otwartych. Współpraca z nauczycielami – organizowanie wspólnych przedsięwzięć.

Udostępnianie innym nauczycielom własnych materiałów dydaktycznych.

Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych.

Umiejętność współpracy z nauczycielami innych przedmiotów. Efektywniejsza praca dydaktyczno – wychowawcza.
Wzbogacanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy.
Podwyższanie jakości funkcjonowania szkoły.


Pedagogizacja rodziców. Organizowanie spotkań z rodzicami, przeprowadzenie pogadanek, rozmów indywidualnych, diagnozowanie potrzeb, spotkania z psychologiem, pedagogiem szkolnym.
Przekazanie swojej wiedzy rodzicom. Doskonalenie kontaktów interpersonalnych z rodzicami.
Wypracowanie wspólnych metod współpracy, aby zwiększyć szanse edukacyjne uczniów. Dobra znajomość środowiska lokalnego oraz rodzinnego uczniów.

Publikacje autorskich opracowań. Zamieszczenie własnych opracowań i informacji na stronie internetowych naszej szkoły.
Upowszechnienie dokumentów przydatnych w pracy z uczniami.

Zajęcia otwarte i imprezy okolicznościowe dla rodziców. Udział uczniów w przygotowaniu zajęć, imprez klasowych i szkolnych. Cały okres stażu. Scenariusze zajęć, imprez, zdjęcia. Integracja zespołu klasowego, zaangażowanie uczniów w działalność szkolną i klasową.

Współpraca z innymi nauczycielami – dzielenie się wiedzą i doświadczeniem poprzez udostępnianie samodzielnie opracowanych scenariuszy zajęć, imprez klasowych, kart pracy.
Opracowanie scenariuszy zajęć, kart pracy, regulaminów konkursów. Cały okres stażu. Potwierdzenia. Wzbogacanie własnego warsztatu pracy.
Wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych szkół. Prowadzenie korespondencji e-mail. Cały okres stażu. Internet. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy. Wymiana doświadczeń, dzielenie się wiedzą z innymi.

Współtworzenie testów diagnostycznych. Opracowanie, modyfikacja testów sprawdzających wiadomości i umiejętności ucznia. Rok szkolny: 2014/2015, 2015/2016, 2016/2017. Testy, analiza wyników. Mierzenie jakości własnej pracy przy użyciu pomiaru dydaktycznego, dokonywanie ewaluacji poprzez korygowanie i modyfikowanie pracy z uczniami.


§ 8 ust 2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Tworzenie planu wychowawczego dla uczniów danej klasy.

Opracowanie i wdrożenie programu zajęć w klasach I-III.
Wdrażanie zaplanowanych działań. Prowadzenie zajęć integrujących zespół klasowy.

Integracja zespołu klasowego. Przeciwdziałanie agresji. Uczenie tolerancji, akceptacji i współpracy w zespole.


Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów.


§ 8 ust 2 pkt. 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Uczestnictwo w proponowanych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli. Wykorzystywanie w praktyce wiedzy zdobytej podczas kursów, szkoleń, konferencji i warsztatów.
Cały okres stażu (wg harmonogramu szkoleń). Zaświadczenia. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego do pracy.
Promowanie szkoły. Udział w międzyszkolnych konkursach.

Uczestniczenie w projektach realizowanych przez szkołę. Promocja szkoły i osiągnięć uczniów w środowisku lokalnym. Rozwijanie uzdolnień/zainteresowań uczniów.
Prezentowanie rodzicom umiejętności ich dzieci – organizowanie inscenizacji klasowych.

Współpraca z rodzicami – poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów.
Opracowanie scenariuszy spotkań i inscenizacji klasowych oraz przeprowadzenie uroczystości.

Indywidualne spotkania z rodzicami (porady, rozmowy służące pogłębianiu wiedzy o sytuacji rodzinnej uczniów, przekazywanie na bieżąco informacji na temat postępów edukacyjnych i zachowania ucznia).

Zaangażowanie rodziców do pracy na rzecz szkoły.

Promocja szkoły i ukazywanie umiejętności uczniów. Budowanie pozytywnej współpracy szkoła-dom-środowisko.
Organizowanie i przeprowadzenie konkursów powiatowych; m.in.

1. Powiatowy Konkurs Ortograficzny „Ortografik”, Opracowanie regulaminów konkursów.
• powołanie komisji konkursowych,
• wykonanie dyplomów,
• pozyskanie sponsorów,
• przygotowanie dekoracji, poczęstunku dla uczestników i opiekunów,
• czuwanie nad prawidłowym przebiegiem konkursów,
• przygotowanie uczniów do udziału w konkursach.
Regulaminy konkursów, dokumentacja szkolna, zdjęcia. Poszerzanie zainteresowań uczniów. Stworzenie warunków do współzawodnictwa z uczniami z innych szkół. Promocja szkoły w środowisku lokalnym.
Doskonalenie umiejętności organizatorskich.
Zorganizowanie i wdrażanie własnych pomysłów dydaktyczno – wychowawczych. Organizowanie na terenie szkoły akcji charytatywnych, różnych imprez klasowych i szkolnych.
Scenariusze, zdjęcia. Umiejętność współdziałania z innymi. Niesienie pomocy potrzebującym. Integracja zespołu klasowego – kształtowanie właściwej postawy uczniów.

Współpraca z innymi szkołami, placówkami. Organizowanie i udział w różnych konkursach, przedstawieniach.
Rozwijanie zdolności uczniów i zainteresowanie ich możliwością sprawdzenia swoich umiejętności.

§ 8 ust 2 pkt. 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Ścisła współpraca z pedagogiem szkolnym.

Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej.
Zorganizowanie spotkań z rodzicami i uczniami.

Organizowanie spotkań z całą klasą.

Rozwijanie u uczniów umiejętności radzenia sobie z napięciem pojawiającym się w trudnych sytuacjach. Sposoby radzenia sobie z agresją. Integracja zespołu klasowego.

Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Braniewie. Uczestnictwo w kursach i szkoleniach organizowanych przez poradnię.

Kierowanie do poradni uczniów wg potrzeb.

Stosowanie się do zaleceń poradni (opinie i orzeczenia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych). Wdrażanie zaleceń do pracy z uczniem. Korzystanie z porad pracowników poradni w sprawach dotyczących uczniów.

Ewaluacja osiągnięć i umiejętności uczniów.

Prowadzenie zajęć wyrównawczych.
Modyfikowanie własnego warsztatu pracy. Rozwijanie u uczniów umiejętności uczenia się, systematyczne utrwalanie materiału. Pomoc uczniom - usprawnianie zaburzonych funkcji.
Współpraca z biblioteką szkolną oraz Miejską Biblioteką w Braniewie. Pobudzenie u dzieci zainteresowania książką jako cennym źródłem informacji.
Zainteresowanie uczniów ciekawą lekturą i zwiększenie czytelnictwa. Doskonalenie techniki czytania, rozwijanie wyobraźni. Integracja uczniów.

Współpraca z innymi instytucjami i placówkami. Udział w różnego rodzaju akcjach charytatywnych. Organizowanie zbiórek na rzecz osób potrzebujących.
Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły.

§ 8 ust 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Rozpoznanie i podjęcie działań naprawczych w przypadku problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych.

Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
Zdiagnozowanie problemów.

Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych.

Określenie sposobu rozwiązania problemów.
Odpowiedni dobór metod pracy i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemów.

Ewaluacja wyników podjętych działań.

Analiza dokumentacji uczniów. Prowadzenie obserwacji oraz indywidualne rozmowy z rodzicami, opiekunami prawnymi uczniów oraz uczniami.
Opis i analiz dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych. Umiejętność radzenia sobie z problemami edukacyjnymi, wychowawczymi.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych.
Studiowanie literatury, uczestnictwo w różnych kursach i szkoleniach.
Wysoki poziom przygotowania merytorycznego do pracy.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.