Katalog Joanna Głuchowska, 2017-04-26 Braniewo Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGOPROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWABEGO Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) WYMAGANIA ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI UWAGI SPODZIEWANE EFEKTY DZIAŁAŃ § 8 ust 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie projektu planu rozwoju zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia). Analiza zmian dokonywanych w prawie oświatowym oraz Karcie Nauczyciela. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego. Sporządzenie sprawozdania z odbytego stażu. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. Złożenie wniosku u dyrektora szkoły. Opracowanie i złożenie projektu planu rozwoju zawodowego. Poszerzenie wiedzy dotyczącej aspektów prawnych awansu zawodowego. Poznanie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu na nauczyciela dyplomowanego oraz sposobu dokumentowania dorobku zawodowego. Uczestnictwo w pracach organów szkoły. Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Podnoszenie jakości pracy szkoły. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy. Modyfikacja planów wynikowych. Opracowanie scenariuszy lekcji, pomocy dydaktycznych. Opieka nad pracownią klasową. Opracowanie referatów – pedagogizacja rodziców. Stosowanie aktywnych metod, form pracy i różnorodnych technik nauczania uczniów. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych i wykorzystywanie ich podczas zajęć. Udoskonalenie własnego warsztatu pracy. Umiejętność zastosowania w praktyce nowoczesnych metod nauczania, aktywizowania uczniów, zmotywowania do efektywniejszej pracy i pokonywania trudności. Podwyższenie skuteczności nauczania oraz uatrakcyjnienie zajęć. Udział w życiu kulturalnym i społecznym szkoły. Organizowanie wycieczek klasowych w celu zintegrowania klasy i lepszej współpracy z rodzicami. Integracja zespołu klasowego. Aktywna współpraca z rodzicami. Działania na rzecz szkoły. Przygotowanie uczniów do różnych konkursów. Rozwijanie talentów i umiejętności uczniów. Pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki i literatury poprzez udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, samokształcenie). Udoskonalenie własnego warsztatu pracy i zastosowanie w praktyce wielu ciekawych metod nauczania. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności i kompetencji, poszerzenie wiadomości na tematy związane z moją pracą. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy mojej i szkoły. Aktualizowanie i poszerzanie wiedzy poprzez samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i wymianę doświadczeń. Zapoznanie się z najnowszą literaturą z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, metod wychowawczych, aktywizujących, integracji zespołu klasowego. Analizowanie materiałów szkoleniowych, stron internetowych , czasopism nauczycielskich. Umiejętność rozwiązywania problemów związanych z zakresem własnych zadań, stosowanie odpowiednich metod wychowawczych oraz metod nauczania. Próby rozwiązywania problemów związanych z zachowaniem uczniów. § 8 ust 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji zawiązanej z awansem zawodowym. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie dokumentacji: potwierdzeń, zaświadczeń, planów wynikowych, planów pracy ( m.in. zajęcia wyrównawcze), scenariuszy, sprawdzianów, kartkówek. Poszerzenie kompetencji informatycznych i skuteczne ich wykorzystanie podczas zajęć z uczniami. Uatrakcyjnianie prowadzonych zajęć, rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego związanych z wykorzystaniem technologii informacyjnej i komputerowej. Tematyka form doskonalenia zawodowego przygotowana przez ośrodki doskonalenia nauczycieli. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. Dokumentacja własnej pracy. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, projektowanie, drukowanie dyplomów, pisanie planów wychowawczych, planów pracy i planów wynikowych, ocen opisowych, kart pracy, sprawdzianów, testów oraz różnorodnych pomocy dydaktycznych do zajęć edukacyjnych. Korzystanie z Internetu oraz programów komputerowych. Śledzenie aktualności na stronach internetowych. Sporządzanie gazetek szkolnych, materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela, pracą szkoły przy użyciu komputera. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej – wykonywania zadań przy użyciu komputera (programy edukacyjne, zadania, karty pracy). Opracowywanie prezentacji komputerowych – wykorzystywanie ich do pracy z uczniami. § 8 ust 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i dla nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Prowadzenie zajęć otwartych. Współpraca z nauczycielami – organizowanie wspólnych przedsięwzięć. Udostępnianie innym nauczycielom własnych materiałów dydaktycznych. Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych. Umiejętność współpracy z nauczycielami innych przedmiotów. Efektywniejsza praca dydaktyczno – wychowawcza. Wzbogacanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy. Podwyższanie jakości funkcjonowania szkoły. Pedagogizacja rodziców. Organizowanie spotkań z rodzicami, przeprowadzenie pogadanek, rozmów indywidualnych, diagnozowanie potrzeb, spotkania z psychologiem, pedagogiem szkolnym. Przekazanie swojej wiedzy rodzicom. Doskonalenie kontaktów interpersonalnych z rodzicami. Wypracowanie wspólnych metod współpracy, aby zwiększyć szanse edukacyjne uczniów. Dobra znajomość środowiska lokalnego oraz rodzinnego uczniów. Publikacje autorskich opracowań. Zamieszczenie własnych opracowań i informacji na stronie internetowych naszej szkoły. Upowszechnienie dokumentów przydatnych w pracy z uczniami. Zajęcia otwarte i imprezy okolicznościowe dla rodziców. Udział uczniów w przygotowaniu zajęć, imprez klasowych i szkolnych. Cały okres stażu. Scenariusze zajęć, imprez, zdjęcia. Integracja zespołu klasowego, zaangażowanie uczniów w działalność szkolną i klasową. Współpraca z innymi nauczycielami – dzielenie się wiedzą i doświadczeniem poprzez udostępnianie samodzielnie opracowanych scenariuszy zajęć, imprez klasowych, kart pracy. Opracowanie scenariuszy zajęć, kart pracy, regulaminów konkursów. Cały okres stażu. Potwierdzenia. Wzbogacanie własnego warsztatu pracy. Wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych szkół. Prowadzenie korespondencji e-mail. Cały okres stażu. Internet. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy. Wymiana doświadczeń, dzielenie się wiedzą z innymi. Współtworzenie testów diagnostycznych. Opracowanie, modyfikacja testów sprawdzających wiadomości i umiejętności ucznia. Rok szkolny: 2014/2015, 2015/2016, 2016/2017. Testy, analiza wyników. Mierzenie jakości własnej pracy przy użyciu pomiaru dydaktycznego, dokonywanie ewaluacji poprzez korygowanie i modyfikowanie pracy z uczniami. § 8 ust 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Tworzenie planu wychowawczego dla uczniów danej klasy. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć w klasach I-III. Wdrażanie zaplanowanych działań. Prowadzenie zajęć integrujących zespół klasowy. Integracja zespołu klasowego. Przeciwdziałanie agresji. Uczenie tolerancji, akceptacji i współpracy w zespole. Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów. § 8 ust 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Uczestnictwo w proponowanych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli. Wykorzystywanie w praktyce wiedzy zdobytej podczas kursów, szkoleń, konferencji i warsztatów. Cały okres stażu (wg harmonogramu szkoleń). Zaświadczenia. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego do pracy. Promowanie szkoły. Udział w międzyszkolnych konkursach. Uczestniczenie w projektach realizowanych przez szkołę. Promocja szkoły i osiągnięć uczniów w środowisku lokalnym. Rozwijanie uzdolnień/zainteresowań uczniów. Prezentowanie rodzicom umiejętności ich dzieci – organizowanie inscenizacji klasowych. Współpraca z rodzicami – poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów. Opracowanie scenariuszy spotkań i inscenizacji klasowych oraz przeprowadzenie uroczystości. Indywidualne spotkania z rodzicami (porady, rozmowy służące pogłębianiu wiedzy o sytuacji rodzinnej uczniów, przekazywanie na bieżąco informacji na temat postępów edukacyjnych i zachowania ucznia). Zaangażowanie rodziców do pracy na rzecz szkoły. Promocja szkoły i ukazywanie umiejętności uczniów. Budowanie pozytywnej współpracy szkoła-dom-środowisko. Organizowanie i przeprowadzenie konkursów powiatowych; m.in. 1. Powiatowy Konkurs Ortograficzny „Ortografik”, Opracowanie regulaminów konkursów. • powołanie komisji konkursowych, • wykonanie dyplomów, • pozyskanie sponsorów, • przygotowanie dekoracji, poczęstunku dla uczestników i opiekunów, • czuwanie nad prawidłowym przebiegiem konkursów, • przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. Regulaminy konkursów, dokumentacja szkolna, zdjęcia. Poszerzanie zainteresowań uczniów. Stworzenie warunków do współzawodnictwa z uczniami z innych szkół. Promocja szkoły w środowisku lokalnym. Doskonalenie umiejętności organizatorskich. Zorganizowanie i wdrażanie własnych pomysłów dydaktyczno – wychowawczych. Organizowanie na terenie szkoły akcji charytatywnych, różnych imprez klasowych i szkolnych. Scenariusze, zdjęcia. Umiejętność współdziałania z innymi. Niesienie pomocy potrzebującym. Integracja zespołu klasowego – kształtowanie właściwej postawy uczniów. Współpraca z innymi szkołami, placówkami. Organizowanie i udział w różnych konkursach, przedstawieniach. Rozwijanie zdolności uczniów i zainteresowanie ich możliwością sprawdzenia swoich umiejętności. § 8 ust 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Ścisła współpraca z pedagogiem szkolnym. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej. Zorganizowanie spotkań z rodzicami i uczniami. Organizowanie spotkań z całą klasą. Rozwijanie u uczniów umiejętności radzenia sobie z napięciem pojawiającym się w trudnych sytuacjach. Sposoby radzenia sobie z agresją. Integracja zespołu klasowego. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Braniewie. Uczestnictwo w kursach i szkoleniach organizowanych przez poradnię. Kierowanie do poradni uczniów wg potrzeb. Stosowanie się do zaleceń poradni (opinie i orzeczenia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych). Wdrażanie zaleceń do pracy z uczniem. Korzystanie z porad pracowników poradni w sprawach dotyczących uczniów. Ewaluacja osiągnięć i umiejętności uczniów. Prowadzenie zajęć wyrównawczych. Modyfikowanie własnego warsztatu pracy. Rozwijanie u uczniów umiejętności uczenia się, systematyczne utrwalanie materiału. Pomoc uczniom - usprawnianie zaburzonych funkcji. Współpraca z biblioteką szkolną oraz Miejską Biblioteką w Braniewie. Pobudzenie u dzieci zainteresowania książką jako cennym źródłem informacji. Zainteresowanie uczniów ciekawą lekturą i zwiększenie czytelnictwa. Doskonalenie techniki czytania, rozwijanie wyobraźni. Integracja uczniów. Współpraca z innymi instytucjami i placówkami. Udział w różnego rodzaju akcjach charytatywnych. Organizowanie zbiórek na rzecz osób potrzebujących. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły. § 8 ust 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Rozpoznanie i podjęcie działań naprawczych w przypadku problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. Zdiagnozowanie problemów. Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. Określenie sposobu rozwiązania problemów. Odpowiedni dobór metod pracy i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemów. Ewaluacja wyników podjętych działań. Analiza dokumentacji uczniów. Prowadzenie obserwacji oraz indywidualne rozmowy z rodzicami, opiekunami prawnymi uczniów oraz uczniami. Opis i analiz dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych. Umiejętność radzenia sobie z problemami edukacyjnymi, wychowawczymi. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych. Studiowanie literatury, uczestnictwo w różnych kursach i szkoleniach. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego do pracy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |