Katalog Katarzyna Pisula, 2017-04-26 Kędzierzyn - Koźle Aleksandra Knop Lekcja wychowawcza, Projekty edukacyjne Tydzień uprzejmości - projekt edukacyjny dla klas 2-6Tydzień uprzejmości Autorzy: K. Pisula, A. Knop Cele: - propagowanie wśród uczniów życzliwości i uprzejmości - integracja klasowa i międzyklasowa Formy: jednostkowa i grupowe KONSTRUKCJA PROJEKTU: 1. Zajęcia prowadzone na lekcjach wychowawczych i po lekcjach spotkanie z wychowawcą 2. W działaniach biorą udział wszyscy uczniowie szkoły. 3. Uczniów wspomagają wszyscy nauczyciele. 4. Podsumowanie projektu odbędzie się 12.10. 2016. CZAS WYKONANIA PROJEKTU: 5.10.2016 – 12. 10.2016 MIEJSCE REALIZACJI: Publiczna Szkoła Podstawowa w Landzmierzu FORMY PRACY: - indywidualna; - grupowa; - zespołowa (klasa). METODY: - wykonanie plakatów, apel, rozmowa kierowana, gra terenowa PREZENTACJA EFEKTU PROJEKTU: 12.10.2016 - apel KRYTERIA SUKCESU: - integracja dzieci z wszystkich oddziałów; - przyrost wiedzy na temat savoir vivre - udane spotkanie; EWALUACJA: - opinia nauczycieli i uczniów; - samoocena działań uczniów; DOKUMENTACJA: - scenariusz przebiegu uroczystości: - informacja na szkolnej www; ZADANIA PROJEKTOWE: Umiejętności ucznia: - uważne słuchanie - wykazanie się kreatywnością przy wykonaniu napisów - udział w dyskusji - współdziała w grupie Odpowiedzialni: Samorząd Uczniowski K. Pisula Zadania: 1. Zorganizowanie spotkania dla uczniów informującego o rozpoczęciu się tygodnia uprzejmości. 2. Przekazanie zadań do wykonania - każda klasa dzisiaj na lekcji wykonuje napisy ze zwrotami grzecznościowymi, dowolnie ozdobionymi. Po lekcji przewodniczący przynosi je do opiekuna SU. 3. Przeprowadzenie pogadanki na temat: „ Uśmiech nic nie waży, a tak ciężko jest niekiedy nosić go na twarzy…” 4 Każda klasa przygotuje na 12.10.2016 plakat dotyczący uprzejmego zachowania się 5. Do piątku (7.10) prosimy o wrzucanie do skrzynki pocztówek laurek z miłymi zdaniami dla adresata Umiejętności ucznia: -- okazywanie życzliwości Odpowiedzialni: Samorząd Uczniowski Zadania: wyeksponowanie widokówek z życzeniami Umiejętności ucznia: -- okazywanie życzliwości - - maluje - rozmawia - jest kreatrywnyi Odpowiedzialni: Wychowawcy i uczniowie klas 2-3 Zadania: Wykonanie z dziećmi rysunków 6.10. pt: "Co u mnie wywołuje uśmiech” Umiejętności ucznia: - dokonuje selekcji materiału Odpowiedzialni: Samorząd Uczniowski K. Pisula Zadania: Uczniowie do 7.10. wrzucają kawały, które zostaną opublikowane na www strony Umiejętności ucznia: - poznaje i stosuje zasady dobrego wychowania Odpowiedzialni: Nauczyciele klas 2-3 Zadania: Przygotowanie zadań rozwijających kreatywność: rebusy, zagadki, krzyżówki – związanych z dobrym wychowaniem Umiejętności ucznia: - poznaje i stosuje zasady dobrego wychowania Odpowiedzialni: K. Pisula i A. Knop Zadania: - przygotowanie i przeprowadzenie gry terenowej dla klas 4-6 w dniu 12.10. – 2 godziny lekcyjne Umiejętności ucznia: - wykazuje się samorządnością - występuje publicznie - prezentuje ustnie efekty pracy klasy Odpowiedzialni: Samorząd Uczniowski Zadania: - głosowanie na króla i królową uprzejmości w dniu 11.10. - podsumowanie: ogłoszenie króla i królowej uprzejmości - omówienie plakatów Instrukcja dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych do gry terenowej "Z uprzejmością za pan brat" Termin 12.10.2016r. godz. 10:45- 11:45 Gra odbywa się w głównym budynku szkoły - nie na dworze Rozpoczęcie (podział na grupy, instrukcje dla grup) w sali nr 2 p. A. Knop, K. Pisula Uczniowie mają wskazówki na podstawie, których muszą znaleźć zadania. 1. zadanie sala nr 1; opiekun p. K. Foit polecenie dla uczniów schowane pod globusami za ułożenie 8 wersów 8 pkt. Za rymy dodatkowe 2 punkty. 2. zadanie stołówka opiekun p. T. Golisz. Polecenia przyklejone pod ławkami rebus Punktacja: rebus w logogryfie 2 pkt. za ułożenie: Atmosfera w mojej szkole zależy od wszystkich uczniów.; + 2 punkty za wielką literę i kropkę Rebus rysunkowy: 2 pkt. za ułożenie Grzeczność nic nie kosztuje, a wygrywa wszystko. + 2 punkty za wielką literę i kropkę 3. zadanie miejsce sekretariat p. B. Albert, po usłyszeniu dzień dobry i prośby wręczenie zadania odpowiedniego koloru. 6 punktów 4. zadanie opiekun K. Pisula zadanie z wykorzystaniem gry dobre wychowanie. 12 p. 5 zadanie opiekun A, Knop stylizacja do operetki 6 zadanie opiekun A. Derlik zadanie z opisem sytuacji Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |