AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Pisula, 2017-04-26
Kędzierzyn - Koźle

Aleksandra Knop
Lekcja wychowawcza, Projekty edukacyjne

Tydzień uprzejmości - projekt edukacyjny dla klas 2-6

- n +

Tydzień uprzejmości
Autorzy: K. Pisula, A. Knop
Cele:
- propagowanie wśród uczniów życzliwości i uprzejmości
- integracja klasowa i międzyklasowa
Formy: jednostkowa i grupowe
KONSTRUKCJA PROJEKTU:
1. Zajęcia prowadzone na lekcjach wychowawczych i po lekcjach spotkanie z wychowawcą
2. W działaniach biorą udział wszyscy uczniowie szkoły.
3. Uczniów wspomagają wszyscy nauczyciele.
4. Podsumowanie projektu odbędzie się 12.10. 2016.

CZAS WYKONANIA PROJEKTU: 5.10.2016 – 12. 10.2016
MIEJSCE REALIZACJI: Publiczna Szkoła Podstawowa w Landzmierzu

FORMY PRACY:
- indywidualna;
- grupowa;
- zespołowa (klasa).

METODY:
- wykonanie plakatów, apel, rozmowa kierowana, gra terenowa

PREZENTACJA EFEKTU PROJEKTU: 12.10.2016 - apel
KRYTERIA SUKCESU:
- integracja dzieci z wszystkich oddziałów;
- przyrost wiedzy na temat savoir vivre
- udane spotkanie;

EWALUACJA:
- opinia nauczycieli i uczniów;
- samoocena działań uczniów;

DOKUMENTACJA:
- scenariusz przebiegu uroczystości:
- informacja na szkolnej www;

ZADANIA PROJEKTOWE:
Umiejętności ucznia:
- uważne słuchanie
- wykazanie się kreatywnością przy wykonaniu napisów
- udział w dyskusji
- współdziała w grupie
Odpowiedzialni: Samorząd Uczniowski K. Pisula
Zadania:
1. Zorganizowanie spotkania dla uczniów informującego o rozpoczęciu się tygodnia uprzejmości.
2. Przekazanie zadań do wykonania
- każda klasa dzisiaj na lekcji wykonuje napisy ze zwrotami grzecznościowymi, dowolnie ozdobionymi. Po lekcji przewodniczący przynosi je do opiekuna SU.
3. Przeprowadzenie pogadanki na temat: „ Uśmiech nic nie waży, a tak ciężko jest niekiedy nosić go na twarzy…”
4 Każda klasa przygotuje na 12.10.2016 plakat dotyczący uprzejmego zachowania się
5. Do piątku (7.10) prosimy o wrzucanie do skrzynki pocztówek laurek z miłymi zdaniami dla adresata
Umiejętności ucznia:
-- okazywanie życzliwości
Odpowiedzialni: Samorząd Uczniowski
Zadania: wyeksponowanie widokówek z życzeniami
Umiejętności ucznia:
-- okazywanie życzliwości
- - maluje
- rozmawia
- jest kreatrywnyi
Odpowiedzialni: Wychowawcy i uczniowie klas 2-3
Zadania: Wykonanie z dziećmi rysunków 6.10. pt: "Co u mnie wywołuje uśmiech”
Umiejętności ucznia:
- dokonuje selekcji materiału
Odpowiedzialni: Samorząd Uczniowski K. Pisula
Zadania: Uczniowie do 7.10. wrzucają kawały, które zostaną opublikowane na www strony
Umiejętności ucznia:
- poznaje i stosuje zasady dobrego wychowania
Odpowiedzialni: Nauczyciele klas 2-3
Zadania: Przygotowanie zadań rozwijających kreatywność: rebusy, zagadki, krzyżówki – związanych z dobrym wychowaniem
Umiejętności ucznia:
- poznaje i stosuje zasady dobrego wychowania
Odpowiedzialni: K. Pisula i A. Knop
Zadania: - przygotowanie i przeprowadzenie gry terenowej dla klas 4-6 w dniu 12.10. – 2 godziny lekcyjne
Umiejętności ucznia:
- wykazuje się samorządnością
- występuje publicznie
- prezentuje ustnie efekty pracy klasy
Odpowiedzialni: Samorząd Uczniowski
Zadania: - głosowanie na króla i królową uprzejmości w dniu 11.10.
- podsumowanie: ogłoszenie króla i królowej uprzejmości
- omówienie plakatów

Instrukcja dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych do gry terenowej "Z uprzejmością za pan brat"
Termin 12.10.2016r. godz. 10:45- 11:45
Gra odbywa się w głównym budynku szkoły - nie na dworze
Rozpoczęcie (podział na grupy, instrukcje dla grup) w sali nr 2 p. A. Knop, K. Pisula
Uczniowie mają wskazówki na podstawie, których muszą znaleźć zadania.
1. zadanie sala nr 1; opiekun p. K. Foit polecenie dla uczniów schowane pod globusami za ułożenie 8 wersów 8 pkt. Za rymy dodatkowe 2 punkty.
2. zadanie stołówka opiekun p. T. Golisz. Polecenia przyklejone pod ławkami rebus
Punktacja: rebus w logogryfie 2 pkt. za ułożenie: Atmosfera w mojej szkole zależy od wszystkich uczniów.; + 2 punkty za wielką literę i kropkę
Rebus rysunkowy: 2 pkt. za ułożenie Grzeczność nic nie kosztuje, a wygrywa wszystko. + 2 punkty za wielką literę i kropkę
3. zadanie miejsce sekretariat p. B. Albert, po usłyszeniu dzień dobry i prośby wręczenie zadania odpowiedniego koloru. 6 punktów
4. zadanie opiekun K. Pisula zadanie z wykorzystaniem gry dobre wychowanie. 12 p.
5 zadanie opiekun A, Knop stylizacja do operetki
6 zadanie opiekun A. Derlik zadanie z opisem sytuacji
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.