![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Joanna Katarzyńska - Piskórz, 2017-04-10 Olsztyn Historia, Konspekty Konspekt lekcji z historiiKONSPEKT LEKCJI Nauczyciel: Joanna Katarzyńska - Piskórz Klasa: IV Temat lekcji: Moja mała ojczyzna Cele lekcji w ujęciu operacyjnym: po lekcji uczeń nazywa i planuje na mapie region i województwo, w którym mieszka; zna zróżnicowanie regionalne Polski; opisuje swoją małą ojczyznę, uwzględniając tradycję historyczno – kulturową i problemy społeczno – gospodarcze; wymienia przykłady zabytków architektury oraz określeń gwarowych ze swojego regionu; opisuje elementy kultury swojego regionu, takie jak: strój, obyczaje, gwara. Metody rozmowa nauczająca praca pod kierunkiem (tekst źródłowy, karta pracy, ilustracje, podręcznik, zeszyt ćwiczeń, film) Środki dydaktyczne podręcznik: Surdyk - Fertsch W., Olszewska B., My i historia. Historia i społeczeństwo dla IV klasy szkoły podstawowej, Warszawa 2011, s. 22 – 25. karta pracy ilustracje teksty źródłowe zeszyt ćwiczeń OGNIWO CZAS CZYNNOŚCI N–LA I UCZNIÓW METODY ŚRODKI DYDAKTYCZNE 1. Czynności organizacyjno-porządkowe 2 min. - sprawdzenie listy obecności 2.rekapitulacja wtórna 3 min. - pytania nauczyciela: 1. O czym rozmawialiśmy na poprzednich lekcjach? O tym kim jesteście i w jakim otoczeniu żyjecie. Poznawaliście również historię swojej rodziny. -rozmowa nauczająca 3. słowo wiążące 2 min. Na dzisiejszej lekcji poznacie historię swojej małej ojczyzny – miejsca, w którym się urodziliście lub mieszkacie. - n-l podaje nowy temat lekcji 4. omówienie nowego materiału 30 min. - n-l podaje punkt 1 lekcji: 1. Mała ojczyzna. - uczniowie oglądają ilustracje w podręczniku i odpowiadają na pytanie nauczyciela: „W jakiej miejscowości mieszkacie? „Dlaczego miejscowość, w której mieszkacie jest wyjątkowa?” - uczniowie zapoznają się z tekstem źródłowym „Mała ojczyzna” Pyt. n-la: - Czego dotyczył tekst źródłowy? - O jakich uczuciach jest mowa w powyższym tekście? - uczniowie uzupełniają ćwiczenia - n-l podaje punkt 2 lekcji: 2. Pamięć o przeszłości. - pytania n-la: 1. Jakie znacie ważne postacie związane z historią naszego miasta i regionu? - uczniowie analizują ilustrację - uczniowie uzupełniają zeszyt ćwiczeń - n-l podaje punkt 3 lekcji: 3. Symbole małej ojczyzny. - uczniowie zapoznają się z ilustracjami w podręczniku ze str. 24 - uczniowie uzupełniają zeszyt ćwiczeń - pytania n-la: 1. Jaki herb ma nasze miasto? (św. Jakub z laską pielgrzymią i muszlą) - uczniowie uzupełniają kartę pracy (kolorowanie herbu Olsztyna) - n-l podaje punkt 4 lekcji: 4. Regiony Polski. - uczniowie analizują ilustracje - uczniowie uzupełniają kartę pracy – mapa województw n-l: Zaznacz na mapie województwo, w którym mieszkach. - uczniowie analizują ilustracje strojów regionalnych - uczniowie analizują ilustracje zabudowy warmińskiej - uczniowie oglądają film nt. gwary warmińskiej - uczniowie oglądają film nt. skansenu w Olsztynku praca pod kierunkiem rozmowa nauczająca praca pod kierunkiem rozmowa nauczająca praca pod kierunkiem praca pod kierunkiem j/w praca pod kierunkiem j/w praca pod kierunkiem praca pod kierunkiem j/w - podręcznik, s. 22-23 - karta pracy - zeszyt ćwiczeń, ćw. 1/18 - ilustracje znanych ludzi - zeszyt ćwiczeń, ćw. 2/18 - ilustracje herbów, podręcznik, s. 24 - zeszyt ćwiczeń, ćw. 3/18 - ilustracje herbu Olsztyna i województwa warm.-maz. - karta pracy - ilustracje (najważniejsze regiony Polski) - karta pracy - ilustracje strojów regionalnych - ilustracja zabudowy warmińskiej ze słowniczkiem - film „Gwara warmińska – Edward Cyfus”(7) - film „W skansenie w Olsztynku” (6) 5. Rekapitulacja pierwotna 5 min. Pytania nauczyciela: 1. Co to jest mała ojczyzna? 2. Czym jest region? 3. Czym regiony różnią się między sobą? rozmowa nauczająca 6. Praca domowa 3 min. Praca domowa Zeszyt ćwiczeń ćw. 4/19. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |