AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Liliana Konieczny, 2017-04-18
Biery

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Klasowy ogródek na parapecie

- n +

Temat zajęć: KLASOWY OGRÓDEK NA PARAPECIE

Cele operacyjne:

Dziecko:
- uważnie słucha baśni czytanej przez nauczyciela
- odpowiadana pytania do wysłuchanej baśni
- opowiada przygody piątego ziarenka
- wie, jakie warunki potrzebne są roślinie do rozwoju
- rozumie pojęcia „siać” i „sadzić”
- wie, że nowalijki są ważne dla żywienia wiosną
- wykonuje etykiety do klasowego ogródka na parapecie
- mnoży i dzieli w zakresie 30

Metody pracy:

- słowna: rozmowa, rebusy, żywego słowa,
- oglądowa: podręcznik
- czynna: sadzenie i sianie roślin warzywnych, etykiety, zadania matematyczne

Formy:

- indywidualna
- zbiorowa
- grupowa

Środki dydaktyczne:

- rebusy o roślinach warzywnych i owocach
- doniczki, nasiona i sadzonki cebuli
- kartki z bloku technicznego, papier kolorowy
- podręcznik „Elementarz XXI wieku ”


PLAN ZAJĘĆ:

1. Rozwiązanie krzyżówki na tablicy – hasło „WIOSNA”
Wyrazy do krzyżówki : kwiat, pisklęta, owoc, siew, sadzenie, zapylanie

2. Ćwiczenia czynnościowe z wykorzystaniem fasoli – rozwijanie umiejętności mnożenia
i dzielenia w zakresie 30.
Zadania typu: Ogrodnik posiał po 5 ziarenek do 4 dołków. Ile ziarenek posiał?
Ogrodnik odliczył 27 ziarenek. Chciał posiać po 3 ziarenka do każdego dołka. Ile
dołków musi przygotować?
3. Rozwiązanie rebusu: „Pięć ziarenek grochu”
4. Przygotowanie do odbioru baśni – wyjaśnienie wyrazów: poddasze, gołębnik, izdebka, Jonasz w brzuchu wieloryba, rynsztok.
5. Słuchanie baśni Hansa Chrystiana Anderesena czytanej przez nauczyciela do słów: „Niech się stanie, co się ma stać- powiedziało ostatnie ziarenko i wystrzeliło w powietrze...”
6. Wspólne ustalanie, co mogło się dalej wydarzyć., a następnie słuchanie zakończenia baśni.
7. Od ziarenka do ziarenka – tworzenie opowieści o rozwoju rośliny.
8. Czego rośliny potrzebują do rozwoju? – usystematyzowanie wiedzy.
9. Zakładamy klasowy ogródek na parapecie – grupowe sianie i sadzenie roślin:
Dzieci w 4-5- osobowych grupach napełniają doniczki lub skrzynki ziemią i sieją oraz sadzą:
Koper, sałatę, pietruszkę, rzodkiewkę, cebulę dymkę, pomidora koktajlowego, zioła, paprykę doniczkową.
10. Ustalenie znaczenia zasianych i zasadzonych warzyw dla zdrowia człowieka, szczególnie wiosną.
11. Porównanie powstawanie owoców.
12. Przypomnienie o konieczności spożywania 5 porcji warzyw i owoców każdego dnia.
13. Wykonanie etykiet do klasowych ogródków – z bloku i papieru kolorowego wycinają kształty pszczoły i motyla, osadzają je na patyczkach, zapisują nazwy wysianych i posadzonych roślin.
14. Otwarty krąg – podsumowanie zajęć:
Dzieci kończą zdanie: Gdybym był owocem, to byłbym...., bo....
Gdybym był warzywem, to byłbym...., bo.....
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.