Katalog

Liliana Konieczny, 2017-04-18
Biery

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Zaglądamy do książki kucharskiej.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ PRZEPROWADZONYCH W KLASIE DRUGIEJ

Temat zajęć: ZAGLĄDAMY DO KSIĄŻKI KUCHARSKIEJ

Cele operacyjne:

Dziecko:
- zna i stosuje podstawowe zasady zdrowego odżywiania się
- wyszukuje przepisy w książce kucharskiej
- czyta głośno ze zrozumieniem
- układa i zapisuje przepisy na podstawie wierszy i ilustracji
- dodaje jednakowe składniki

Metody pracy:

- słowna: rozmowa, zagadki, żywego słowa,
- oglądowa: książki kucharskie, ilustracja piramidy pokarmowej
- czynna: zadań stawianych dziecku do wykonania

Formy:

- indywidualna
- zbiorowa
- grupowa

Środki dydaktyczne:

- różne książki kucharskie, przepisy z czasopism
- rysunek piramidy pokarmowe
- rysunki produktów żywnościowych

PLAN ZAJĘĆ:

1. Powitanie dzieci – zabawa „Ile nas jest?” – przygotowanie do dodawania jednakowych składników: dzieci w 2 równolicznych kręgach, ustawione twarzami do siebie, przechodząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara witają się ze sobą. Odliczanie parami jako dodawanie po 2.
2. Dzieci w grupach 4, 5-osobowych rzucają kostką do gry i kolejno dodają liczbę wyrzuconą kostką. Wykonanie ćwiczeń matematycznych na karcie pracy: dodawanie liczb dwucyfrowych z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

3. Co kto lubi? – zabawa ruchowa: dzieci siedzą na krzesełkach, jedno dziecko bez wolnego
miejsca zaczyna zabawę słowami: „niech zamieni się na miejsce ten, kto lubi zupę pomidorową”, dzieci, które spełniają ten warunek wstają i zamieniają się miejscami, dziecko, które nie zdąży zając miejsca, podaje nowy warunek związany z ulubioną potrawą.
4. Czy wiesz co jesz? – omówienie piramidy pokarmowej, rozmowa o walorach poszczególnych produktów i zdrowego odżywiania się, zwrócenie uwagi na miejsce owoców i warzyw w piramidzie.
5. Zaglądamy do książki kucharskiej:
o wspólne ustalenie, gdzie można znaleźć przepisy na różne potrawy,
o oglądanie książek kucharskich i czasopism z przepisami,
o wspólne ustalenie schematu przepisu.
6. Zdrowo i kolorowo – głośne czytanie przepisów napisanych wierszem w podręczniku.
o przedstawianie przepisów własnymi słowami,
o wskazanie różnic między przepisami w wierszu, a przepisami w książce kucharskiej,
o podkreślenie w wierszach nazw produktów niezbędnych do ich wykonania, ustalenie ich walorów odżywczych z uwzględnieniem ich pozycji w piramidzie pokarmowej.
7. Układanie przepisu na surówkę na podstawie ilustracji
8. Prezentacja przypraw najczęściej stosowanych w czasie przygotowywania potraw, ustalenie celu ich stosowania: dzieci losują kartki z nazwami przypraw, oraz dań i przyporządkowują je do kategorii: przyprawa, zupa, II danie, deser.
9. Planujemy zdrowe posiłki – układanie jadłospisu na jeden dzień z uwzględnieniem 5 porcji warzyw i owoców.
10. Rodzina wyrazów wyrazu kuchnia. Układanie zdań z utworzoną rodziną wyrazów.
11. Chcę się zdrowo odżywiać... rundka kończąca zdanie na podsumowanie zajęć: dzieci siedzą w kręgu i kolejno kończą zdanie: Chcę się zdrowo odżywiać, ponieważ...
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.