Katalog Liliana Konieczny, 2017-04-18 Biery Zajęcia zintegrowane, Konspekty Zaglądamy do książki kucharskiej.SCENARIUSZ ZAJĘĆ PRZEPROWADZONYCH W KLASIE DRUGIEJ Temat zajęć: ZAGLĄDAMY DO KSIĄŻKI KUCHARSKIEJ Cele operacyjne: Dziecko: - zna i stosuje podstawowe zasady zdrowego odżywiania się - wyszukuje przepisy w książce kucharskiej - czyta głośno ze zrozumieniem - układa i zapisuje przepisy na podstawie wierszy i ilustracji - dodaje jednakowe składniki Metody pracy: - słowna: rozmowa, zagadki, żywego słowa, - oglądowa: książki kucharskie, ilustracja piramidy pokarmowej - czynna: zadań stawianych dziecku do wykonania Formy: - indywidualna - zbiorowa - grupowa Środki dydaktyczne: - różne książki kucharskie, przepisy z czasopism - rysunek piramidy pokarmowe - rysunki produktów żywnościowych PLAN ZAJĘĆ: 1. Powitanie dzieci – zabawa „Ile nas jest?” – przygotowanie do dodawania jednakowych składników: dzieci w 2 równolicznych kręgach, ustawione twarzami do siebie, przechodząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara witają się ze sobą. Odliczanie parami jako dodawanie po 2. 2. Dzieci w grupach 4, 5-osobowych rzucają kostką do gry i kolejno dodają liczbę wyrzuconą kostką. Wykonanie ćwiczeń matematycznych na karcie pracy: dodawanie liczb dwucyfrowych z przekroczeniem progu dziesiątkowego. 3. Co kto lubi? – zabawa ruchowa: dzieci siedzą na krzesełkach, jedno dziecko bez wolnego miejsca zaczyna zabawę słowami: „niech zamieni się na miejsce ten, kto lubi zupę pomidorową”, dzieci, które spełniają ten warunek wstają i zamieniają się miejscami, dziecko, które nie zdąży zając miejsca, podaje nowy warunek związany z ulubioną potrawą. 4. Czy wiesz co jesz? – omówienie piramidy pokarmowej, rozmowa o walorach poszczególnych produktów i zdrowego odżywiania się, zwrócenie uwagi na miejsce owoców i warzyw w piramidzie. 5. Zaglądamy do książki kucharskiej: o wspólne ustalenie, gdzie można znaleźć przepisy na różne potrawy, o oglądanie książek kucharskich i czasopism z przepisami, o wspólne ustalenie schematu przepisu. 6. Zdrowo i kolorowo – głośne czytanie przepisów napisanych wierszem w podręczniku. o przedstawianie przepisów własnymi słowami, o wskazanie różnic między przepisami w wierszu, a przepisami w książce kucharskiej, o podkreślenie w wierszach nazw produktów niezbędnych do ich wykonania, ustalenie ich walorów odżywczych z uwzględnieniem ich pozycji w piramidzie pokarmowej. 7. Układanie przepisu na surówkę na podstawie ilustracji 8. Prezentacja przypraw najczęściej stosowanych w czasie przygotowywania potraw, ustalenie celu ich stosowania: dzieci losują kartki z nazwami przypraw, oraz dań i przyporządkowują je do kategorii: przyprawa, zupa, II danie, deser. 9. Planujemy zdrowe posiłki – układanie jadłospisu na jeden dzień z uwzględnieniem 5 porcji warzyw i owoców. 10. Rodzina wyrazów wyrazu kuchnia. Układanie zdań z utworzoną rodziną wyrazów. 11. Chcę się zdrowo odżywiać... rundka kończąca zdanie na podsumowanie zajęć: dzieci siedzą w kręgu i kolejno kończą zdanie: Chcę się zdrowo odżywiać, ponieważ... Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |