Katalog Agnieszka Radziejewska, 2017-04-18 Jarocin Różne, Arkusze Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami eduakcyjnymi.ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Nazwa szkoły: …………………………….. Imię, nazwisko ucznia, data, miejsce urodzenia Oznaczenie klasy Nr orzeczenia do kształcenia specjalnego, data jego wydania I Orzeczenie wydane przez: Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną w ………………………. Orzeczenie wydane na czas: Nauki w gimnazjum (III etap edukacyjny) Orzeczenie wydane z uwagi na: niedosłuch prawostronny związanym z wadą wrodzoną w postaci rozszczepu podniebienia miękkiego. Źródło informacji Ustalenia Nauczyciele • Przedmioty humanistyczne: uczeń pracuje z pomocą nauczyciela wspomagającego, choć niechętnie korzysta z jego pomocy, gdy wie, jak wykonać zadanie, stara się pracować samodzielnie. Chłopiec jest wycofany i cichy, czasami bywa nieprzygotowany do zajęć. Zazwyczaj ma odrobione zadania domowe. Zeszyt prowadzi mało starannie i bywa, że nie może się z niego doczytać. Dobrze radzi sobie z poznawanym materiałem. W razie potrzeby prosi nauczyciela o ukierunkowanie i dodatkowe wytłumaczenie trudnych treści. Ma obniżone kryteria oceniania, zmodyfikowane do jego możliwości. • Przedmioty matematyczno- przyrodnicze: Uczeń jest bardzo cichy, spokojny i wycofany. Radzi sobie sam, nie wymaga specjalnej kontroli i uwagi. Zdarza mu się być nieprzygotowanym do lekcji, ale zadania domowe najczęściej ma odrobione. Zazwyczaj nie bierze aktywnego udziału w zajęciach, ale jest skupiony i chętny do podejmowania działań. Jest dobrze zmotywowany do nauki. Specjaliści ( badania specjalistyczne prowadzone w szkole lub wyniki obserwacji pedagogicznej) Chłopca charakteryzuje wolne tempo pracy i słaba koncentracja uwagi. Jest nieuważny i rozkojarzony podczas zajęć. Uczeń wypowiada się chętnie na dany temat, słownictwo utrzymuje się w normie, odpowiada na zadane pytania, ale potrzebuje czasu na zastanowienie się. Niechętnie pracuje nada zadaniami z matematyki. Zadania wykonuje szybko i pochopnie. Długopis trzyma prawidłowo, jednak pisze niestarannie (nieczytelnie). Uczniowi nadal sprawia problem czytanie ze zrozumieniem, które należy ćwiczyć. Dobrze radzi sobie natomiast z działaniami przestrzennymi. Należy ćwiczyć koncentrację uwagi. Dokumentacja medyczna, lekarz ( w tym przyjmowane leki i ich wpływ na funkcjonowanie ucznia) Niedosłuch prawostronny związanym z wadą wrodzoną w postaci rozszczepu podniebienia miękkiego. Opiekunowie prawni Uczeń nie zgłasza żadnych problemów szkolnych w domu. Dziadek ucznia jest w stałym kontakcie ze szkołą. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia ( rozpoznanie i potrzeby ucznia) Data i podpisy członków Zespołu: *** Uczeń musi nadal pracować nad: • sprawnością grafomotoryczną i zapisem ortograficznym, • czytaniem ze zrozumieniem, • kształtowaniem oraz doskonaleniem percepcji, pamięci i uwagi, • koncentracją uwagi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |