![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Anna Petrek, 2017-03-22 Ostrava Anna Langner Zawodowe, Rady Przedmiotowy system oceniania z przedmiotów gastronomicznychPrzedmiotowy system oceniania z przedmiotów gastronomicznych 1.Ocenianiu podlegają następujące formy aktywności: a) prace pisemne: sprawdziany – są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem i podawany jest zakres sprawdzanych umiejętności i wiedzy kartkówki – trwają do 20 minut i obejmują 3 ostatnie tematy, nie muszą być zapowiedziane Nieobecni z przyczyn usprawiedliwionych mają obowiązek zaliczyć zapowiedzianą pracę pisemną w uzgodnionym z nauczycielem terminie , do dwóch tygodni od powrotu do szkoły, w przeciwnym wypadku uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną. Nieobecni z przyczyn nieusprawiedliwionych otrzymują z zapowiedzianych prac pisemnych ocenę niedostateczną. Uczeń może poprawić ocenę niedostateczną z zapowiedzianej pracy pisemnej w uzgodnionym z nauczycielem terminie, w ciągu 2 tygodni od oddania prac. Uczeń poprawia pracę pisemną tylko raz. Nauczyciel ma obowiązek dokonać oceny prac pisemnych w ciągu dwóch tygodni. Ocenione prace pisemne są przechowywane przez nauczyciela do końca roku szkolnego. b) odpowiedzi ustne ucznia – sprawdzają bieżącą wiedzę ucznia c) ćwiczenia praktyczne – sprawdzają umiejętności praktyczne, w tym przestrzeganie przepisów sanitarno-higienicznych i bezpieczeństwa pracy d) aktywność ucznia na lekcji e) zadania domowe i prowadzenie zeszytu f) dodatkowe zadania o podwyższonym stopniu trudności (np.referaty) i wykonanie pomocy dydaktycznych g) udział i osiągnięcia w konkursach i olimpiadach branżowych 2.Ocena pracy pisemnej ustalana jest według następującej skali: niedostateczny poniżej 40% dopuszczający 40%-55% dostateczny 56%-75% dobry 76%-90% bardzo dobry 91%-97% celujący powyżej 98% 3. Praca ucznia na lekcji, prace domowe, prowadzenie zeszytu, brak zeszytu, brak elementów odzieży ochronnej i „woreczka czystości” mogą być oceniane „+” i „– ” ++++ bardzo dobry; +++– dobry, ++– – dostateczny, +– – – dopuszczający, – – – – niedostateczny 4. Uczeń może raz w semestrze zgłosić przed lekcją nieprzygotowanie (brak zeszytu, brak pracy domowej, niegotowość do odpowiedzi, brak elementu odzieży ochronnej i „woreczka czystości”), które nie zwalnia go z pisania zapowiedzianych prac pisemnych 5. Ocena śródroczna jest średnią ważoną otrzymanych ocen. Ocenę niedostateczą za pierwszy semestr należy poprawić w uzgodnionym z nauczycilem terminie. Metody sprawdzania osiągnięć ucznia Waga ocen *Sprawdzian 5 *Kartkówka 4 * Odpowiedź ustna 4 * Zadanie domowe 2-3 * Ćwiczenia praktyczne 3 * Aktywność na lekcji 3 * Prowadzenie zeszytu 2 * Dodatkowe zadania o podwyższonym stopniu trudności 3-4 * Konkursy 3-6 * Doskonalenie umiejętności zawodowych podczas 4-5 obsługi gastronomicznej bankietów Ocenom końcowym przydziela się następujące średnie ważone: Niedostateczny : poniżej 1,7 Dopuszczający <1,7–2,6) Dostateczny : <2,6 – 3,6) Dobry : <3,6 – 4,6) Bardzo dobry: <4,6 – 5,2) Celujący : <5,5 – 6,0) + udział i sukcesy w konkursach i olimpiadach branżowych 6. Do oceny końcoworocznej uwzględnia się oceny z pierwszego i drugiego semestru (średnia ważona). Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |