Katalog Zofia Pilch, 2017-03-22 Łopuszka Wielka Zajęcia przedszkolne, Konspekty Scenariusz zajęć w grupie 3-4 latków - "Jesteśmy Polakami"Scenariusz zajęcia przeprowadzonego w grupie młodszej (3,4latków) Opracowała: Zofia Pilch Temat zajęcia : ,,Jesteśmy Polakami ” Cele ogólne : -Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych- przypomnienie barw flagi i godła państwowego -Rozpoznawanie melodii hymnu państwowego oraz zachowania właściwej postawy podczas słuchania hymnu państwowego. -Wzbogacanie słownika dzieci o nowe pojęcia. Cele operacyjne (dziecko potrafi ): -rozwiązać zagadki -wie, jak nazywa się nasza Ojczyzna -rozpoznaje flagę i godło Polski -zna znaczenie barw narodowych -śpiewa piosenkę , tańczy do muzyki -rozpoznaje melodię hymnu państwowego -zachowuje właściwą postawę podczas słuchania hymnu Metody pracy: czynne , oglądowe , słowne Formy pracy : indywidualna , grupowa Środki dydaktyczne : zagadki ( flaga , godło, ojczyzna ), flaga Polski , godło, płyta CD z nagraniem hymnu państwowego ,piosenką ,,Jak przyjemnie maszerować ” ,melodie z różnych regionów , kartki białe i czerwone, nagranie szumu wiatru , kolorowe paski papieru, klej, szablon flagi Polski, Przebieg zajęcia : 1.Powitanie piosenką ,, Na powitanie wszyscy razem ”. 2.Rozwiązanie zagadek ( na tablicy umieszczona jest flaga i godło Polski ) : - Pytanie nietrudne- każdy to przyzna , jak się nazywa nasza Ojczyzna ? ( Polska ) -Biel na niej jest i czerwień , powiewa pięknie ,gdy wiatr się zerwie ( flaga ) -W górach mieszka wielki ptak. To jest naszej Polski znak Zobaczysz go kiedyś może , to jest przecież biały…(orzeł ) 3. ,,Nasze barwy ojczyste” - przypomnienie znaczenia barw na fladze Polski ( biel –czystość, serce czyste, czerwień – miłość ) -dzieci opisują wygląd godła i flagi państwowej. 4.Zabawa do fragmentu piosenki ,,Jak przyjemnie maszerować ”. Dzieci ustawione w dużym kole- maszerując naśladują czynności wymieniane w piosence: Jak przyjemnie maszerować, plecki swoje wyprostować. Maszerują przedszkolaki -młodsze, średnie i starszaki . ref: Hej, hej, hej zróbmy wielkie koło bawmy się wesoło raz, dwa , trzy. 2x ( na słowa raz, swa, trzy –klaszczą w dłonie ) 5.Zabawa ruchowa ,,Chorągiewki na wietrze ”- połowa dzieci z grupy otrzymuje kartki białe , druga część grupy- kartki w kolorze czerwonym. Na przerwę w nagraniu ( odgłos wiatru ) zadaniem dzieci jest dobrać się w pary , tak aby powstała flaga biało-czerwona . 6.Zabawa słowna ,, Prawda -fałsz ”– nauczyciel mówi zdanie np.,, Mieszkamy w Polsce” , ,,Nasza stolica to Warszawa ”, ,,Flaga Polski ma kolor biało- niebieski ”-zadaniem dzieci jest określenie , czy to prawda czy fałsz . 7.Zabawa ruchowo-słuchowa ,, Baczność – hymn Polski ”. Dzieci poruszają się do muzyki ( nagrań melodii z różnych regionów Polski np. melodia góralska, Lasowiak i inne ) . W momencie , gdy dzieci usłyszą hymn państwowy mają za zadanie przybrać właściwą postawę –stanąć nieruchomo na ,,baczność ”a gdy słyszą inną muzykę – tańczą swobodnie . 8.Zadanie ,,Flaga Polski ” –na stoliku leżą pocięte paski kolorowego papieru . Zadaniem dzieci jest odnalezienie właściwych barw, umieszczenie ich i przyklejenie na szablonie flagi. 9. Porządkowanie miejsc pracy. Podziękowanie za udział w zajęciu . Zakończenie zajęcia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |