Katalog Marzena Agnieszka Borkowska, 2017-03-22 Siedlce Zajęcia artystyczne, Scenariusze Scenariusz uroczystości otrzęsin klas pierwszych.SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI OTRZĘSIN UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH Uczeń I: W imieniu starszych uczniów naszej szkoły witamy wszystkich zgromadzonych: dyrekcję, grono pedagogiczne, rodziców, zaś szczególnie ciepło witamy dziś uczniów klas pierwszych! Cieszymy się, iż po dzisiejszej uroczystości staniecie się wreszcie pełnoprawnymi członkami naszej społeczności szkolnej. Uczeń II: Zapewniamy, że warto uczęszczać do szkoły, którą wybraliście. Życzymy Wam więc ogromnych sukcesów i tych malutkich sukcesików. Uczeń I: Nie myślcie jednak, że tak łatwo wkraść się w łaski starszej braci uczniowskiej. By zostać pełnoprawnym członkiem naszej szkoły, musicie pokazać na co was stać, przejść swoisty „chrzest bojowy”. (na zmianę I i II) -Jesteśmy tu ze specjalną misją. Słyszeliśmy, że w tej szkole roi się od takich… takich… -…malutkich -…nieopierzonych -…ślimatych -…nieotrzęsionych -Pierwszaków (chórem) -Takie toto małe… Chciałoby…, a boi się! -Takie toto nieopierzone – uczyć się chce! -Takie toto ślimate – parę jedynek i już płacze! -Takie toto nie-o-trzę-sio-ne! (chórem) -Ale (chórem) -Ale to wszystko może się dzisiaj zmienić! -Ogłaszamy otrzęsiny!(chórem) Uczeń I: Waszym zmaganiom bacznie będzie się przyglądać szanowne jury w składzie: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Uczeń II: Brawa dla tego zacnego grona! To przecież od nich także zależy, która z klas otrzyma dzisiaj cenną nagrodę – niespodziankę! Punkty możecie zdobywać aż w pięciu konkurencjach. KONKURENCJA 1 (lina, wstążka, napis LICEUM) Uczeń I: Pewnie nie możecie się już doczekać, więc przystępujemy do pierwszej z nich. Zapraszamy na scenę po dwóch najsilniejszych uczniów z każdej z klas. Zostaniecie poddani próbie wciągnięcia do szkoły przez starszych kolegów. Każdej klasie będziemy mierzyli czas, w jakim to nastąpi. (Każda dwójka pierwszaków jest wciągana przez grupę 3 chłopaków z drugiej klasy. Wciągnięcie nastąpi gdy przekroczona zostanie narysowana na podłodze lina, po drugiej stronie liny stoi ktoś z napisem LICEUM. Im szybciej dadzą się wciągnąć, tym lepiej, ale dowiadują się tym po wszystkim Uczeń II: ( po konkurencji) a teraz pora, żeby wam wyjawić zasady, jakie obowiązywały podczas tej konkurencji… Wcale nieci z Was wygrali, którzy się najdłużej opierali, lecz ci, którzy najszybciej dali się wciągnąć do liceum! Tak więc pierwsze miejsce i 4 punkty przyznajemy klasie………… Drugie miejsce i 3 punkty klasie……….. Zaszczytne trzecie miejsce i 2 punkty klasie ………… Zaś jeden punkcik, ale pamiętajcie, że to dopiero początek klasie ….... KONKURENCJA II „Wymarzony mundurek” Uczeń I: Czas na konkurencje II. Doskonale wiecie, że już niedługo wszyscy będziemy nosić mundurki. Dzisiaj jednak chcielibyśmy sprawdzić, jaki pomysł na szkolny strój mają nasze pierwszaki. Na przygotowanie swojego mini pokazu mody mieli aż tydzień. Uczeń II: To dużo czasu jak na szkolne warunki! Szanowne jury prosimy, aby zwróciło szczególną uwagę na ich pomysłowość. Uczeń I: W swoich projektach mogli wykorzystywać wszystkie materiały, jakie im przyszły do głowy: papiery, gazety… Uczeń II: - worki na śmieci! Uczeń I: Prosimy o podkład muzyczny! – żeby było jak na prawdziwym pokazie mody – i zapraszamy modelkę z klasy 1a Uczeń II: Pokaż się nam wszystkim! A gdzie brawa?! Ciekawe na ile punktów oceni ten pomysł jury? Każdy z Państwa może przyznać od 1 do 4 punktów. (razem z uczniami głośno liczymy punkty i zapisujemy) Uczeń I: Zapraszamy przedstawiciela z klasy 1b! Może to ten pomysł zainspiruje firmy odzieżowe… Uczeń II: Nie wiem jak Wy, ale ja już nie mogę się doczekać na przedstawiciela klasy 1c! Zaprośmy go brawami!............ Uczeń I: A teraz prawdziwy hit, czyli pomysł na mundurek klasy 1d………. KONKURENCJA 3(hasła/wierszyk, promujące naszą szkołę) Uczeń I: Wszystkie punkty już zsumowane, zapisane, więc czas na konkurencję trzecią. Polega ona na przedstawieniu przez klasę – w dowolnej formie dowcipnego wierszyka, czy hasła promującego naszą szkołę. Uczeń II: Prezentacje klas ocenia szanowne jury, gdzie znowu każdy z Państwa może przyznać klasie od 1 do 4 punktów. Uczeń I: Z tym, że tym razem jako pierwsi zaprezentują się uczniowie z klasy 1d! Dziękujemy! Na ile wycenili ich jurorzy? (razem z uczniami głośno liczymy punkty i zapisujemy) Teraz czas na prezentację klasy 1c …. Dziękujemy!.... A co na to uczniowie z klasy 1b?…… Dziękujemy!..... Konkurencję zamykają uczniowie 1a…… Dziękujemy!..... KONKURENCJA 4 (malowanie z zawiązanymi oczami portretu swojego wychowawcy) Uczeń I: Teraz „malarzom” zakryjemy oczy gustownymi apaszkami oczy….. Uczeń II: Od tego momentu waszymi oczami stają się pomocnicy. Uczeń I: Zadanie polega na tym, aby w ciągu 2 minut narysować podobiznę swojego wychowawcy. Malarzom nie wolno podglądać – mogą słuchać jedynie wskazówek pomocników! Po upływie czasu sprawdzimy, który portret jest najbardziej podobny. Można dopingować swoich kolegów, ale pamiętajcie, że wśród wrzawy trudno będzie usłyszeć rady pomocników, więc najlepszą pomocą będzie zachowanie absolutnej ciszy…… Czas start! Uczeń II: Prosimy teraz wychowawców, aby podeszli do swoich portretów, a jury niech oceni – który jest najbardziej podobny? Uczeń II: Punkty rozdane, więc czas na konkurencję ostatnią. Będzie nią konkurs wiedzowy. KONKURENCJA 5 (konkurs wiedzowy) Uczeń I: Zapraszamy dwuosobowe zespoły z każdej klasy. Usiądźcie sobie wygodnie. Uczeń II: Zadanie polega bowiem na sprawdzeniu, jak dobrze poznaliście już szkole i nauczycieli w niej pracujących. Losujcie pytania i za każdą dobra odpowiedź otrzymujecie po jednym punkcie. 1. Proszę podać imię i nazwisko Pani Dyrektor naszego liceum? 2. Jak się nazywa i czego uczy twój wychowawca? 3. Podaj pełną nazwę naszego liceum. 4. Jak uczniowie nazwali pomieszczenia? 5. Ile pań sprzątaczek pracuje w naszej szkole? 6. O której godzinie kończy się ostatnia lekcja? 7. Wymień wszystkich nauczycieli uczących w naszej szkole w-fu 8. Ile jest klas trzecich w naszej szkole? 9. Na którym piętrze znajduje się biblioteka szkolna? 10. Jak ma na imię pani sekretarka? 11. Kto jest wicedyrektorem naszego liceum? 12. ……………………………………………………………… Uczeń I: Musimy przyznać, że wszyscy świetnie się spisaliście! Brawa dla wszystkich!! Na zaszczytnym czwartym miejscu znalazła się klasa …………, Na trzecim klasa………. Na drugim klasa……….. a w ciężkich bojach zwyciężyła klasa ……….., która w nagrodę ma do wykorzystania do końca roku szkolnego „3 szczęśliwe dni” w które nikt nie dostanie jedynki!!! Ustala się je w drodze losowania, ale szczegóły omówicie już ze swoim wychowawcą… Ale tak naprawdę te punkty to tylko zabawa i mamy nadzieję, że szanowne jury oraz goście się zgadzają, że wszyscy zebrani tu uczniowie klas pierwszych mogą złożyć licealne ślubowanie. Jest to moment podniosły, który będziecie długo pamiętać, więc prosimy wszystkich o powstanie. Uczeń II: całość, baczność! Poczet sztandarowy wprowadzić! Ślubowanie My, uczniowie liceum ślubujemy uroczyście na Sztandar naszej szkoły, wobec dyrekcji, grona wychowawców, rodziców, kolegów i gości: że swoim postępowaniem i zachowaniem będziemy godnie reprezentować nasze liceum i jego Patrona, Ślubujemy! Okazywać należyty szacunek rodzicom, pracownikom szkoły i kolegom, Ślubujemy! Stać na straży chlubnych tradycji narodu polskiego, Ślubujemy! a swoją rzetelną nauką i pracą pomnażać dorobek naszej Ojczyzny, Ślubujemy! Uczeń II: Po ślubowaniu! Poczet Sztandarowy wyprowadzić! Uczeń I: Dziękujemy Pani Dyrektor, a wychowawców poszczególnych klas prosimy o wręczenie legitymacji szkolnych (rozdanie legitymacji – muzyka). Od tej chwili staliśmy się jedną wielką rodziną!!! Aby tę chwilę zapamiętać na dłużej zapraszamy do rodzinnych fotografii (zdjęcia klasowe). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |