Katalog Anna Łukasik, 2017-02-28 Zadzim Zajęcia pozaszkolne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego mgr Anna Łukasik PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO CELE PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO 1. Uczestnictwo w opracowywaniu i realizacji zadań dotyczących organizacji i zasad pracy szkoły. 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 4. Wykorzystywanie w pracy technologii komputerowej. 5. Poznawanie literatury pedagogicznej i psychologicznej. 6. Organizowanie i udział w imprezach i uroczystościach szkolnych. 7. Pogłębianie wiedzy na temat prawa oświatowego. Rozp. MEN z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli Dz. U. 2013 poz. 393 §7 ust. 2 pkt 1 rozp.: Umiejętność organizacji doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji zadań Termin realizacji Dokumentacja 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. 1. Zapoznanie z rozporządzeniem MEN w sprawie uzyskania awansu zawodowego. 2. Śledzenie aktów prawnych. IX. 2013r. Wniosek o rozpoczęcie awansu zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego 2.Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu 1.Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu określającego warunki i zasady współpracy. 2.Przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego. 3.Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. IX.2013r. IX.2013r. Cały okres stażu Kontrakt Plan Rozwoju Zawodowego Notatnik 3.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, dyrektora Zespołu Szkół. 1.Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu . 2.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły - konsultacje, opracowywanie konspektów zajęć. 3.Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. W ciągu całego stażu Scenariusze zajęć Arkusze obserwacji 4. Poznanie i przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. 1. Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: statutu, programu rozwoju szkoły, regulaminów szkolnego systemu oceniania itp. Cały okres stażu Plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkoły. 5.Doskonalenie, pogłębienie wiedzy oraz uzyskanie nowych kwalifikacji służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły. 1. Aktywny udział w różnych formach wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym adekwatnym do potrzeb nauczyciela i szkoły (warsztaty, kursy, konferencje, studia podyplomowe ). Cały okres stażu Zaświadczenia Certyfikaty Dyplomy Notatki 6. Aktywne uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli. 1. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej. 2. Prowadzenie szkoleń nauczycieli w ramach Rad Pedagogicznych – dzielenie się własnymi doświadczeniami i wiedzą. 3.Udział w pracach zespołów zadaniowych. Cały okres stażu Protokoły z Rady Pedagogicznej 7.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej 1.Stosowanie w procesie zajęć grupy wychowawczej aktywnych metod oraz form pracy z wychowankiem. 2. Samodzielne studiowanie literatury fachowej. 3.Opracowanie scenariuszy zajęć i materiałów pomocniczych (samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych). 4. Zapoznawanie się na bieżąco z ofertami wydawniczymi (np.www.wsip.pl katalogami, stronami internetowymi itp.). 5. Systematyczne przeglądanie internetowych stron edukacyjnych. Na bieżąco Notatki z literatury. Pomoce dydaktyczne, gazetka szkolna, scenariusze zajęć 8.Planowanie pracy wychowawczej. Obserwacja i analiza możliwości wychowanków. 1.Coroczna aktualizacja planu pracy zajęć w grupie wychowawczej. 2.Zbieranie informacji na podstawie obserwacji i kart zdrowotnych dzieci. Cały okres stażu Plan pracy zajęć grupy wychowawczej. Obserwacja Wywiad 9.Gromadzenie własnych działań zgodnie z zaproponowanym przez siebie sposobem oraz wytycznymi opiekuna stażu. 1.Prowadzenie dokumentacji pedagogicznej z wykorzystaniem technologii komputerowej. Cały okres stażu Dokumenty 10.Opracowanie rozkładu materiału do pracy całorocznej 1.Napisanie planu pracy zajęć grupy wychowawczej . 2.Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dziennik zajęć wychowawczych IX.2013r. IX.2014r. IX.2015r. Na bieżąco Potwierdzenie Dyrektora Zespołu Szkół Dziennik zajęć wychowawczych 11. Podsumowanie pracy wychowawczej i opiekuńczej 1.Sprawozdanie z przebiegu pracy w grupie wychowawczej raz w semestrze. I, VI.2014r. I, VI. 2015r. I, VI.2016r. Protokół Posiedzeń Rady Pedagogicznej 12. Opracowanie i napisanie programu własnego 1.Napisanie programu koła teatralnego „ Bawimy się w teatr ” na lata 2015 / 2016, 2016 / 2017 . 2015 – 2017 Program Ewaluacja programu 13.Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych 1.Przygotowanie ściennych gazetek klasowych i szkolnych. 2.Prowadzenie Kroniki Szkolnej. 3.Udział w realizacji programów szkolnych. Praca w zespole wychowawczym. 4.Współorganizowanie i udział w różnych uroczystościach szkolnych : - Dzień Edukacji Narodowej Wszystkich Świętych, Odzyskanie Niepodległości, Zabawa andrzejkowa, Mikołajki, Zabawa karnawałowa, Dzień Kobiet, Dzień Służby Zdrowia, Konstytucja 3 maja, Przegląd „ W krainie pieśni, baśni i tańca ”, Dzień Dziecka, Przegląd Integracyjny „ Razem możemy wiele ”. Zgodnie z harmonogramem uroczystości szkolnych Cały okres stażu Potwierdzenia opiekuna stażu Zapisy w dzienniku Zdjęcia, nagrania na kamerę, Kronika szkolna, potwierdzenia opiekuna stażu i dyrektora stażu 14.Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 1.Opis realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. 30.12.2016r. Sporządzenie sprawozdania 15.Ocena własnych możliwości i umiejętności. 1.Arkusz samooceny. Cały okres stażu Autorefleksja Opinia opiekuna stażu Opinia dyrektora § 7 ust. 2 pkt 2 rozp.: Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych ucznia, problematyki i środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji zadań Termin realizacji Dokumentacja 1. Poznanie wychowanków przebywających w placówce. 1.Obserwacja uczniów podczas zajęć w grupie wychowawczej. 2.Rozwiązywanie problemów wychowawczych wychowanków. 3.Rozmowy z wychowankami, nauczycielami, rodzicami, opiekunami i personelem medycznym na temat zdrowia, sytuacji rodzinnej uczniów oraz ich zachowania. 4. Pomoc wychowankom w poznawaniu siebie samego poprzez udział w różnego rodzaju zajęciach. Cały okres stażu Obserwacje Pogadanki, rozmowy indywidualne Wnioski Scenariusze zajęć 2.Pomoc wychowankom mającym trudności w nawiązaniu kontaktów rówieśniczych. 1.Prowadzenie zajęć integrujących grupę. Cały okres stażu Scenariusze zajęć 3.Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą szkoły. 1.Rozmowy, konsultacje z psycholog dziecięcym oddziału, PPP. Cały okres stażu Sprawozdania 4. Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela. 1.Podejmowanie działań zgodnych z założeniami programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły. Cały okres stażu Notatki 5. Podejmowanie nowych zadań. Współpraca z nauczycielami. 1.Udział w pozyskiwaniu sponsorów. 2. Nawiązanie współpracy z nauczycielami innych placówek. Cały okres stażu Sprawozdania Scenariusze imprez Zdjęcia Kronika szkolna §7 ust. 2 pkt 3 rozp.: Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji zadań Termin realizacji Dokumentacja 1.Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej do doskonalenia własnego warsztatu pracy. 1.Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych i Internetu w celu gromadzenia materiałów dotyczących awansu zawodowego. 2.Wykorzystywanie internetu na zajęciach w grupie wychowawczej. 3.Urozmaicanie oferty zajęć wychowawczych dla wychowanków o zajęcia wykorzystujące sprzęt audio, IBOX, laptop, projektor interaktywny. Cały okres stażu Opracowane materiały 2. Wykorzystywanie komputera do dokumentowania podjętych działań. 1.Opracowywanie scenariuszy zajęć. 2.Przygotowywanie środków dydaktycznych przy pomocy komputera. 3.Pisanie scenariuszy, sprawozdań, ankiet. 4.Sporządzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowy. 5.Wykorzystanie pomocy dydaktycznych – prezentacji mulimedialnej, projektor interaktywnej. Cały okres stażu Scenariusze zajęć Pomoce dydaktyczne Ankiety, sprawozdania Sprawozdanie 3.Dzielenie się doświadczeniem i wiedzą z innymi. 1. Umieszczanie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć. Cały okres stażu Strona www. 4.Poszerzenie wiedzy z zakresu obsługi komputera 1.Szkolenie doskonalące z zakresu wykorzystywania projektora interaktywnego w pracy pedagogicznej. Okres stażu Zaświadczenie §7 ust. 2 pkt 4 rozp.: Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji zadań Termin realizacji Dokumentacja 1.Pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii i stosowanie jej w pracy z wychowankami. 1. Studiowanie literatury fachowej. 2.Pogłębianie wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki na kursach, warsztatach, radach szkoleniowych. 3.Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami wychowanków wydanymi przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami w procesie wychowawczym. 4.Pomoc dzieciom nieśmiałym, mającym trudności z aklimatyzacją w placówce – pogadanki, spacery, imprezy klasowe. 4.Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej ( nowości książkowe, czasopisma ). Cały okres stażu Notatki Zaświadczenia Orzeczenia , opinie 2.Poznanie poziomu wychowanków oraz uwzględnianie w pracy właściwości okresu rozwojowego uczniów. 1. Obserwacja i rozmowy z wychowankami podczas zajęć wychowawczych – ich zainteresowania, potrzeby, problemy. Cały okres stażu Notatki Rozmowy z nauczycielami 3.Praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze i mającym kłopoty w nauce. 1.Prowadzenie zajęć podnoszących poczucie odpowiedzialności za czyny. 2.Pomoc uczniom z trudnościami w nauce. Cały okres stażu Wnioski Wpis do dziennika zajęć wychowawczych 4.Praca z uczniem zdolnym. 1.Udział wychowanków w konkursach, przeglądach. Cały okres stażu Kronika Szkolna, Zdjęcia, Dyplomy, Podziękowania 5.Dzielenie się wiedzą z zakresu pedagogiki i psychologii zdobytą podczas studiów. 1.Studiowanie fachowej literatury w trakcie podjęcia studiów podyplomowych i dzielenie się nią z nauczycielami. Cały okres stażu Notatki §7 ust. 2 pkt. 5 rozp.: Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji zadań Termin realizacji Dokumentacja 1.Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. 1.Analiza dokumentacji szkolnej : statutu, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, planów, regulaminów, programów. 2.Współpraca z psychologiem oddziału. Cały okres stażu Notatki 2.Aktywne uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej 1.Przygotowywanie i wygłaszanie referatów dla Rady Pedagogicznej wg wytycznych na dany rok szkolny. Wg harmonogramu pracy Rady Pedagogicznej Referat Potwierdzenia dyrektora 3.Doskonalenie wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. 1.Znajomość przepisów – analiza dokumentów. Cały okres stażu Notatki Podpis nauczyciela Podpis dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |