Katalog Beata Jaskólska, 2017-02-28 Lubraniec Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na nauczyciela dyplomowanegoPLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Beata Jaskólska- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014 Staż pracy: 27 lat Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Przewidywana data ukończenia stażu: 31 maj 2017r Stopień awansu zawodowego : nauczyciel mianowany PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO MGR BEATY JASKÓLSKIEJ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. FRANCISZKA BECIŃSKIEGO W PANIEWIE GŁÓWNY CEL STAŻU: UZYSKANIE W WYNIKU POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO OKRES STAŻU – 2 LATA I 9 MIESIĘCY Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2014 r. Data zakończenia stażu 31 maja 2017r. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE ZADANIA FORMY PRACY TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. - Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. - Złożenie wniosku o rozpoczęcie Stażu. - Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Sierpień/wrzesień 2014r. 02 wrzesień 2014r. Wrzesień 2014r. Autorefleksja Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych w planie rozwoju zadań Przez cały okres stażu Zgromadzona dokumentacja Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy Czerwiec 2017 Sprawozdanie z realizacji planu Zawodowego. Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY PRACY TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Doskonalenie własnego warsztatu pracy - Powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych. - Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej. Przez cały okres stażu - Zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć - Teczki tematyczne Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. -Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli (rady szkoleniowe, zespół samokształceniowy ) -Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły ( kursy doskonalące, konferencje, warsztaty, szkolenia) W trakcie całego stażu Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia Praca nad integracją zespołu klasowego. - Organizacja wycieczek klasowych oraz imprez ujętych w planie wychowawczym klasy .Współpraca z uczniami podczas imprez szkolnych . Na bieżąco w trakcie stażu Wpisy w dzienniku Systematyczna współpraca z rodzicami - Nawiązanie ścisłej i systematycznej współpracy z rodzicami –zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne, uroczystości klasowe. Na bieżąco w trakcie stażu -Zapisy w dzienniku lekcyjnym Pedagogizacja rodziców na spotkaniach klasowych -Pogadanki z rodzicami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi młodego pokolenia Przynajmniej raz w roku szkolnym Scenariusze spotkań Diagnozowanie i badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. do pracy. -Przeprowadzenie diagnozy uczniów w klasie I, analiza i wnioski do pracy. - Przeprowadzanie sprawdzianów kompetencji w klasach I-III, Wg harmonogramu Analiza ich wyników, opracowywanie planów naprawczych Systematyczne starania o estetykę klasy i szkoły. -Wykonywanie dekoracji w klasie i na korytarzu szkolnym. Okres stażu. Opis działań Współtworzenie procedur ewaluacji wewnętrznej pracy szkoły. -Praca w zespole do spraw ewaluacji wewnętrznej szkoły w tym opracowanie kwestionariuszy ankiet oraz ich wyników W trakcie stażu Raport z prac zespołu Praca z uczniem mającym trudności w nauce - Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla słabych uczniów Okres stażu Wpisy do dzienników § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY PRACY TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Wykonanie technika komputerową dokumentów z okresu stażu - Opracowanie dokumentacji W trakcie stażu -Dokumentacja Wykorzystywanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej - Prowadzanie zajęć w pracowni komputerowej, wykorzystywanie programów multimedialnych, tablicy interaktywnej - Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowywania różnych materiałów Na bieżąco trakcie stażu - Dokumentacja szkolna - Prace uczniów Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych - Opracowanie dokumentacji szkolnej (ankiet, zestawień, sprawozdań , raportów) - Wypełnianie świadectw - Przygotowywanie materiałów dydaktycznych (testów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów . Na bieżąco trakcie stażu - Dokumentacja szkolna - Materiały dydaktyczne Wykorzystywanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej - Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki - Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet Na bieżąco trakcie stażu - Opracowane materiały § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY PRACY TERMIN REALIZACI DOWODY REALIZACJI Opublikowanie w Internecie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz materiałów dydaktycznych. - Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej . -Udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych na edukacyjnych portalach internetowych. Rok szkolny 2014/2015 W trakcie stażu Lista stron z publikacjami Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami. - Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów. -Prowadzenie lekcji otwartych. -Aktywny udział w pracach zespołu samokształceniowego . - Przekazywanie pomocy dydaktycznych oraz materiałów ze szkoleń zainteresowanym nauczycielom Przez cały okres stażu. - Protokolarz zespołu samokształceniowego- Lista udostępnionych materiałów. Scenariusze lekcji. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli w ramach lekcji otwartych. Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem. W trakcie stażu. Notatki własne. 8 ust.2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Opracowanie i wdrożenie programu koła ortograficznego. -Opracowanie i wdrożenie programu koła ortograficznego. Rok szkolny 2014/2015 Program z zatwierdzeniem Dyrektora Szkoły i Rady Pedagogicznej Realizacja programu profilaktyki prozdrowotnej. Realizacja programu: „Owoce w szkole” i „Szklanka mleka” dla klas I-III oraz innych programów związanych z profilaktyką prozdrowotną. • Wykonanie gazetek na temat propagowania zdrowego trybu życia i zdrowej żywności. Okres stażu. Potwierdzenia sprawozdania, zdjęcia. Praca z uczniem posiadającym zalecenia lub orzeczenie z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. - Opracowanie programu pracy i wprowadzenie go w życie podczas zajęć rewalidacyjnych. - Dostosowanie wymagań do możliwości ucznia. Na początku każdego roku szkolnego. Dziennik zajęć rewalidacyjnych. Sprawozdania. § 8 ust 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY PRACY TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Organizowanie i współorganizowanie imprez szkolnych – okolicznościowych. - Współorganizowanie okolicznościowych imprez szkolnych (wynikających z kalendarza szkolnego) - Współpraca z Samorządem Uczniowskim. Według kalendarza imprez szkolnych . Scenariusze imprez. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych. - Organizowanie wycieczek dydaktycznych i wyjść klasowych. W trakcie stażu. Sprawozdania z wycieczek. Organizacja konkursów szkolnych . Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów klasowych, szkolnych z edukacji wczesnoszkolnej. W każdym roku szkolnym w trakcie stażu. Sprawozdania z konkursów . Zdjęcia z konkursów Aktywny udział w promocji szkoły. - Zamieszczanie na stronie internetowej szkoły wydarzeń z życia klasy i szkoły. -Przygotowanie i zamieszczanie w prasie lokalnej artykułów dotyczących ważniejszych wydarzeń z życia szkoły. W trakcie stażu. Artykuły w prasie, na stronie internetowej szkoły. Praca z uczniem zdolnym . - Przygotowywanie uczniów do konkursów. Na bieżąca w trakcie stażu Dokumentacja szkolne § 8 ust.2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA FORMY PRACY TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Współpraca ze strukturami samorządowymi i organizacjami działającymi na rzecz dziecka i edukacji w środowisku. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Radziejowie(opinie, pogadanki), - Współpraca z biblioteką miejską(wycieczka, udział w konkursach) -Współpraca z Ośrodkiem Zdrowia w Topólce, - Współpraca z bankiem( SKO) - Współpraca z policją ( pogadanki, konkursy, wycieczka), -Współpraca z nadleśnictwem (wycieczka do lasu , konkursy, dokarmianie zwierząt), -Współpraca ze strażą pożarną (spotkania, pokazy) Na bieżąco w trakcie stażu Dokumentacja szkolna Potwierdzenie udziału, zdjęcia, karty wycieczek. § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY PRACY TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych.. • Zebranie informacji o dzieciach. • Identyfikacja problemów. • Opisanie historii zjawiska. • Propozycje rozwiązania problemu Okres stażu. . Opis i analiza dwóch przypadków, wnioski. Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. .................................................. Opracowała mgr Beata Jaskólska Zatwierdzam do realizacji: Paniewo,............................... ............................................. data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |