AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Krystyna Zimna
Przyroda, Scenariusze

"Dlaczego chorujemy?" - konspekt lekcji przyrody dla klasy IV szkoły podstawowej

- n +

"Dlaczego chorujemy?" - konspekt lekcji przyrody dla klasy IV szkoły podstawowej

I. Cele lekcji:

CEL OGÓLNY : Uczeń zdobywa niezbędny zasób wiedzy na temat przyczyn chorób i sposobów zachowania zdrowia.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń :
- wie w jaki sposób można zarazić się chorobą;
- zna rolę drobnoustrojów w wywoływaniu chorób zakaźnych;
- zna drogi wnikania drobnoustrojów do organizmu człowieka;
- wie w jak postępować, aby uniknąć zakażenia;
- dba o zdrowie swoje i innych;
- dba o higienę osobistą;
- nabywa umiejętność twórczego rozwiązywania problemów i efektywnego współdziałania w grupie.

II. Środki dydaktyczne:
- przedmioty pomocne w przedstawieniu improwizacji:
jabłka
woda utleniona,
plaster z gazą,
chusteczki
- plansza przedstawiająca drobnoustroje w powiększeniu;
- arkusze szarego papieru;
- pisaki.

III.Metody realizacji:
- praca w grupach
- drama (improwizacja)
- pogadanka

IV.Formy pracy:
- zbiorowa
- grupowa

V. Tok lekcji
A. Faza wprowadzająca
1. Czynności organizacyjno- porządkowe.
2. Zapoznanie z tematem i celami lekcji.
3. Przypomnienie potrzebnych do lekcji wiadomości:
- Co to znaczy być zdrowym?
- Po czym poznajemy człowieka zdrowego?
B. Faza realizacji
1.Podział klasy na grupy /losowanie karteczek z numerem grupy/.
2. Podział funkcji w grupie /wybór lidera, sekretarza i sprawozdawcy/.
3. Losowanie zadań przez poszczególne grupy.

Zadania dla grup

GR. 1
Zad.1 Jesteś bardzo przeziębiony. Masz katar i kaszlesz. Idziesz ulicą i spotykasz kolegę. Witasz się z nim i rozmawiasz. Przedstaw w postaci scenki jak zachowujesz się prawidłowo przestrzegając zasady higieny?

Zad.2 Na arkuszu szarego papieru napisz dlaczego tak postępujesz?

GR. 2
Zad.1 Jesteś bardzo przeziębiony. Masz katar i kaszlesz. Idziesz ulicą i spotykasz kolegę. Witasz się z nim i rozmawiasz. Przedstaw w postaci scenki jak zachowujesz się nieprawidłowo?

Zad.2 Na arkuszu papieru napisz co zrobiłeś nieprawidłowo i dlaczego?

GR. 3
Zad.1 W sadzie pod jabłonią leżą jabłka . Masz ochotę zjeść jedno z nich i poczęstować kolegę. Przedstaw w postaci scenki jakie czynności musisz wykonać, aby zachować się prawidłowo przestrzegając zasady higieny?

Zad. 2 Na arkuszu papieru napisz dlaczego tak postępujesz ?

GR. 4
Zad. 1 W sadzie pod jabłonią leżą jabłka. Masz ochotę zjeść jedno z nich i poczęstować kolegę. Przedstaw w postaci scenki, jakie czynności wykonujesz zachowując się nieprawidłowo?

Zad. 2 Na arkuszu papieru napisz co wykonałeś źle i dlaczego?

GR. 5
Zad. 1 Na boisku szkolnym przewracasz się. Twoje kolano ulega skaleczeniu. Przedstaw w postaci scenki jak zachowujesz się prawidłowo w takiej sytuacji?

Zad. 2 Na arkuszu papieru napisz dlaczego tak postępujesz?

GR. 6
Zad. 1 Na boisku szkolnym przewracasz się. Twoje kolano ulega skaleczeniu. Przedstaw w postaci scenki jak zachowujesz się nieprawidłowo w takiej sytuacji?

Zad. 2 Na arkuszu papieru napisz co zrobiłeś źle i dlaczego?

3.Przygotowywanie scenek przez poszczególne grupy.
4.Przedstawienie przygotowanych scenek.
5.Pogadanka na temat przedstawionych improwizacji.

C. Wykonanie notatki w zeszycie .
1.Przyczyną chorób mogą być drobnoustroje wnikające do naszego organizmu.
2.Drobnoustroje mogą dostać się do organizmu człowieka przez nos, przez usta lub w miejscu uszkodzenia skóry.
D. Ocena aktywności uczniów.

Opracowanie: Krystyna Zimna

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5191


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.