Katalog Anna Juchniewicz, 2017-02-28 Osieczna Język angielski, Plany metodyczne SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGOTEMAT: U2 can learn Present Perfect Simple. Czas Present Perfect Simple – wprowadzenie. UCZESTNICY LEKCJI: uczniowie klasy II gimnazjum CEL OGÓLNY: • zastosowanie czasu Present Perfect Simple w komunikacji językowej CELE OPERACYJNE: • Uczeń zna: - zastosowanie czasu Present Perfect Simple - konstrukcję zdań twierdzących i przeczących w czasie Present Perfect Simple • Uczeń potrafi: - samodzielnie wyciągać wnioski odnośnie zastosowania czasu Present Perfect Simple - tworzyć zdania twierdzące w czasie Present Perfect Simple - tworzyć zdania przeczące w czasie Present Perfect Simple - przekształcić zdania twierdzące w czasie Present Perfect Simple na przeczenia - przekształcić zdania przeczące w czasie Present Perfect Simple na twierdzenia - wstawić czasownik w odpowiedniej formie czasu Present Perfect Simple - poprawić błędy w zdaniach - mówić o swoich doświadczeniach na przestrzeni życia METODY PRACY: - poszukująca (samodzielne wyciąganie wniosków) -aktywizujące -heureza -niedokończonych zdań FORMY PRACY : -indywidualna -zbiorowa -w grupach -w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE: • materiał wyświetlony za pomocą rzutnika multimedialnego • karty pracy: rozsypanka wyrazowa – czasowniki nieregularne, tekst piosenki U2 I still haven’t found what I’m looking for, elementy konstrukcji zdań oznajmujących i przeczących w present perfect, zdania do poprawienia, zdania do uzupełnienia • magnetyczne karty z elementami konstrukcji zdań oznajmujących i przeczących w czasie Present Perfect Simple • nagranie piosenki U2 I still haven’t found what I’m looking for PRZEBIEG LEKCJI: 1.Rozgrzewka językowa - dopisywanie do podanych czasowników ich III formy – rozsypanka wyrazowa (be, speak, see, find, run, hold, drink, meet, write, get) 2. Prezentacja materiału Uczniowie słuchają piosenki U2 I still haven’t found what I’m looking for i uzupełniają luki w tekście (usunięte fragmenty zdań, zawierające czas present perfect). Uczniowie próbują przetłumaczyć uzupełnione zdania i starają się wywnioskować na co zwracana jest uwaga w zdaniach z present perfect (ważna jest czynność – doświadczenie życiowe i jego skutki, czas jej wykonania jest mniej istotny). Uczniowie podzieleni na grupy, otrzymują karty pracy z rozsypanymi elementami konstrukcji zdań oznajmujących lub przeczących w present perfect i układają właściwy szyk wyrazów w zdaniach tego typu. Poszczególne grupy prezentują efekty swojej pracy, przypinając na tablicy magnetyczne karty z elementami konstrukcji zdań oznajmujących i przeczących w present perfect. 3. Ćwiczenia wdrażające • Uczniowie pracują nadal w tych samych grupach i przekształcają fragmenty tekstu piosenki U2 – zdania oznajmujące na przeczenia i vice versa. • Uczniowie pracują indywidualnie i uzupełniają zdania w czasie Present Perfect Simple wstawiając czasowniki w nawiasie w odpowiedniej formie: Tom (be) in the theatre recently. We (not see) this comedy. I (not write) the letter. He (meet) a lot of interesting people. Susan (not be) to Warsaw. •Uczniowie w parach poprawiają błędy w zdaniach: We has drunk tea. They have see Titanic three times. I has went to the art gallery lately. Tom haven’t eaten snails. 4. Zastosowanie języka Uczniowie w parach mówią o swoich doświadczeniach życiowych, np. I have/ haven’t eaten … (FOOD) I have/ haven’t visited… (PLACE) I have/ haven’t met … (FAMOUS PERSON) I have read/ haven’t read… (BOOK) I have/ haven’t see… (FILM) 5. Zadanie domowe Uczniowie piszą 8 zdań o tym co ostatnio robili. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |