Katalog Krystyna Zimna Przyroda, Konspekty "Jak odżywiać się zdrowo?" - konspekt lekcji przyrody w klasie IV"Jak odżywiać się zdrowo?" - konspekt lekcji przyrody w klasie IVI. Cele lekcji1. Cel ogólny - Uczeń zna zasady prawidłowego odżywiania się i wyjaśnia wpływ odżywiania na zdrowie i życie człowieka. 2. Cele szczegółowe : Uczeń: - rozumie, że prawidłowe odżywianie jest źródłem zdrowia. - zna rolę witamin i soli mineralnych w zachowaniu zdrowia. - wykazuje starania o zdrowie swoje i innych. - zdobywa podstawowe nawyki prozdrowotne. - potrafi negocjować i współpracować w grupie. II. Środki dydaktyczne : - plansza przedstawiająca piramidę pokarmową - szary papier - pisaki III. Metody realizacji : - praca w grupach - pogadanka IV. Przebieg lekcji : A. Część wstępna 1) czynności organizacyjne. 2) przypomnienie potrzebnych do lekcji wiadomości: ˇ Aby organizm człowieka prawidłowo funkcjonował, czyli był zdrowy, musi się prawidłowo odżywiać. Nasz organizm potrzebuje odpowiedniej ilości pokarmu . ˇ Od czego to zależy? /od wieku, płci, stanu zdrowia, rodzaju wykonywanej pracy, klimatu/. ˇ Jakie składniki pokarmowe występują w pożywieniu? /woda, białka, węglowodany, tłuszcze, sole mineralne, witaminy/ ˇ Jaka jest ich rola w organizmie człowieka? 3) Przekazanie dzieciom celu lekcji. B. Opracowanie nowego materiału - podział na grupy /odliczanie/ - wybór lidera, sekretarza i sprawozdawcy w każdej grupie. - zaprezentowanie dzieciom planszy przedstawiającej piramidę pokarmową i wyjaśnienie jej znaczenia. - omówienie zadania do wykonania /uczniowie, na dużych arkuszach szarego papieru, wypisują wszystkie znane im zasady zdrowego odżywiania./ - przedstawienie swoich opracowań przez poszczególne grupy - pogadanka na temat opracowanych przez grupy zasad. C. Zapisanie notatek w zeszycie: 1.Zasady zdrowego odżywiania: np. a) spożywanie różnorodnych produktów; b) nie przejadanie się- dbanie o utrzymanie prawidłowej masy ciała; c) zjadanie dużo produktów zawierających błonnik; d) ograniczenie spożycia tłuszczów; e) ograniczenie spożycia słodyczy. f) codzienne spożywanie warzyw i owoców zawierających witaminy i sole mineralne; g) spożywanie produktów mlecznych; h) odżywianie się wg. wskazań piramidy pokarmowej; i) spożywanie regularnych posiłków; j) unikanie mocnej herbaty, kawy, papierosów i alkoholu. D. Ocena aktywności uczniów. Opracowanie: Krystyna Zimna Wyświetleń: 11715
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |