Katalog Joanna Kucińska, 2017-02-06 Gdynia Język angielski, Scenariusze scenariusz lekcjiKonspekt lekcji Data: 06.04.2016 Nauczyciel: Joanna Kucińska Przedmiot: język angielski Klasa: V c Temat: Nazwy zawodów. Ćwiczenia z użyciem czasów teraźniejszych. Cele lekcji: • Uwypuklenie różnic miedzy czasami Present Simple i Present Continuous • Umiejętne użycie czasowników w zdaniach z uwzględnieniem odpowiedniej formy czasu teraźniejszego • Wprowadzenie słownictwa związanego z omawianym tematem • Umiejętne zadawanie pytań dotyczących przyszłego zawodu i udzielanie odpowiedzi wraz z uzasadnieniem • Wyszukiwanie informacji szczegółowych w tekscie • Motywowanie do nauki poprzez gry i zabawy • Zaangażowanie do pracy uczniów, którzy zwykle niechętnie biorą udział w zajęciach • Przeniesienie dominacji z nauczyciela na uczniów (nauczyciel nie jest centralną postacią na lekcji), rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy, jak również współpracy z kolegami Słownictwo: Nazwy zawodow np soldier , doctor, teacher, sailor , nurse itd oraz czasowniki zwiazane z wykonywaniem okreslonego zawodu np teach, take care, treat, swim itd. Wyrażenia – What do you want to be? I want to be a ……. Why do you want to be a……? Because I want to ………… Materiały: Karty obrazkowe oraz z nazwami zawodów Kolorowe plansze ze zdaniami w czasach teraźniejszych Magnetofon + CD Podręcznik Etapy lekcji: 1. Hello Powitanie, sprawdzenie obecności, zapoznanie z tym, co będziemy robić na zajęciach 2. Warm-up Nauczyciel pyta uczniów o zawody które znają , zapisuje na tablicy przykładowe pytanie wraz z odpowiedzią. Kilkoro uczniów zadaje pytanie wybranym osobom. 3. Presentation Nauczyciel prosi o wysłuchanie tekstu z podręcznika, uczniowie słuchając śledzą tekst. Następnie nauczyciel zadaje pytanie dotyczące tekstu, sprawdzając rozumiene i umiejętność konstruowania wypowiedzi. Następnie uczniowie wykonują cwiczenie 2 str 76. Jest to ćwiczenie o niższym stopniu trudności, w którym mogą wykazac się uczniowie słabsi. Nauczyciel przyczepia na tablicy kolorowe zdania w sposób przypadkowy i prosi wybranych uczniów , by posegregowali je dzieląc na dwie kategorie, związane z czasem Present Simple i Present Continuous 4. Practice Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy i przechodzi do pierwszego zadania. Uczniowie mają napisać wspólnie do 2 wybranych zdan pytanie i przeczenie. Wspólna praca daje szansę na wykazanie się uczniom zdolniejszym i z większą wiedzą, ale pozwala też uczniom słabszym poczuć się pewniej i sprawdzić swoje możliwości. Po omówieniu rozwiązań i przydzieleniu punktów przechodzimy do zadania drugiego. Polega ono na połączeniu w pary obrazka przedstawiającego zawód z odpowiednia nazwą tego zawodu. Ćwiczenie uwzględnia różny poziom wiedzy uczniów, tak aby każdy uczeń mógł w nim uczestniczyć. Po przydzieleniu punktów i rozstrzygnięciu zawodów zapisujemy poznane słowa na tablicy , a uczniowie kopiują to do zeszytów. Forma grupowej rywalizacji to też okazja dla osób, które nie czują się mocne z języka na aktywne uczestnictwo i wykazanie się. Nastepnie uczniowie przechodzą do pracy indywidualnej wykonując w książce cwiczenie 3 ze str 76 5. End of a lesson Nauczyciel wspólnie z uczniami sprawdza poprawność wykonanego zadania. Podsumowując krotko lekcje prosi uczniów o zadawanie pytan podanych na początku zajęć. Na koniec podaje informację o pracy domowej, ćwiczenia z lekcji 22 w zeszycie cwiczen. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |