Katalog

Tomasz Podgórski, 2017-02-06
Koszalin

Język polski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

- n +


Tomasz Podgórski

nauczyciel kontraktowy
Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy „ Okruszek”
w Kołobrzegu

Nauczany przedmiot: język polski





PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO




Opiekun stażu - mgr Anna Olczak
Data rozpoczęcia stażu-01.09. 2016
Planowany termin zakończenia stażu- 31.05. 2019






§ 7 ust. 2 pkt. 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach


1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

Formy realizacji:

- rozmowy z opiekunem stażu;
- zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy;
- ustalenie terminów spotkań z opiekunem;
- poznanie procedur awansu zawodowego;
–udział w szkoleniu Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o nadanie stopnia nauczyciela mianowanego.

2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.

Formy realizacji :

-comiesięczne sporządzanie refleksji z pracy własnej;
- sporządzanie scenariuszy lekcji w wyniku obserwacji zajęć innych nauczycieli ;
- wybór programu nauczania w oparciu o jego merytoryczne wartości;
-wdrożenie programu edukacyjno – terapeutycznego „ Ortograffiti” rekomendowanego przez Polskie Towarzystwo Dysleksji podczas zajęć koła polonistycznego;
- dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów; - ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie; własnych osiągnięć, uzupełnianie braków;
- gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy;- aktywne uczestnictwo w WDN;
- opracowywanie scenariuszy obserwacji zajęć.

3. Publikowanie własnych prac.

Formy realizacji :

- opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www. profesor. pl ( serwis edukacyjny)
- publikacje scenariuszy, konspektów również na stronie www. profesor. pl ( serwis edukacyjny)

4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej.

Formy realizacji:

- poprawne prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych;


§ 7 ust.2 pkt. 2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

1. Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów.

Formy pracy :

- rozmowy indywidualne z rodzicami uczniów na temat ich zdrowia, postępów w nauce i zachowania;
- kształtowanie zainteresowań czytelniczych, które stanowią środek wychowawczego oddziaływania podczas zajęć koła polonistycznego;
- opracowanie i realizowanie programu nauczania z języka polskiego pt. „ Poetycki świat”;

2. Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb poszczególnych uczniów.

Formy pracy :

- wyrównywanie szans edukacyjnych;
- pomoc uczniom mającym trudności w czytaniu i pisaniu poprzez uczestnictwo w zajęciach koła polonistycznego- prowadzenie zajęć koła polonistycznego i kształtowanie zainteresowań literackich oraz poetyckich;
-kształtowanie działań rewalidacyjnych które są nieodłącznym elementem leczenia;
- stosowanie metod pracy, które pełnią rolę motywującą, a jednocześnie sprawiedliwie i obiektywnie wyznaczają kryteria oceny uczniów;
- kierowanie się w działaniu dydaktycznym głównymi zasadami procesu rewalidacyjnego : zasadą akceptacji, życzliwej pomocy, aktywności w nauce oraz dostosowaniu odpowiednich form i metod pracy do dzieci aktualnie przebywających w naszej placówce, czyli indywidualizacji procesu nauczania.

3. Praca z uczniem zdolnym.

Formy pracy :

- przygotowanie uczniów do udziału w pracach dotyczących opracowań zbiorów literackich i poetyckich : „ O poezji Jana Twardowskiego” ( klasa IV- VI), „ O Akademii pana Kleksa” ( klasa IV-VI), „ Czego uczą nas bajki Krasickiego?”( klasa I-III gimnazjum);
- przygotowanie uczniów do udziału w konkursach : Konkurs Wiedzy o Januszu Korczaku ( klasa IV-VI ), Konkurs Ortograficzny , Konkurs „ Mały Książę i ja” – prawdy o przyjaźni ( klasa I-III-gimnazjum);
- udział uczniów w pracach koła polonistycznego;-zorganizowanie następujących imprez : Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, Międzynarodowy Dzień Poezji, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, Święto Konstytucji 3 Maja, Święto Odzyskania Niepodległości;
- udział uczniów w szkolnych konkursach o zasięgu ogólnopolskim.

§ 7 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Doskonalenie umiejętności korzystaniaz komputera i internetu.

Formy pracy:

- udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera;- przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową;
- wykorzystanie internetu i jego zasobów w tworzeniu i realizacji procesu dydaktycznego;
- sporządzanie testów, ankiet, ćwiczeń na zajęcia lekcyjne przy użyciu komputera;

2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach lekcyjnych.

Formy pracy :

- korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, aparatu cyfrowego;
- korzystanie z encyklopedii multimedialnej;
- korzystanie z internetu.


§7 ust. 2 pkt. 4

Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagdanień z zakresu oswiaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem
realizowanych przez nauczyciela zadań.


1. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu dydaktyki, psychologii oraz pedagogiki.

Formy pracy :
- aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki na kursach, szkoleniach, warsztatach;
- udział w szkoleniach rady pedagogicznej oraz konferencjach;
- korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma);
- aktywna praca nad samokształceniem;
-pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami;

2. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych.

Formy pracy :

- kształtowanie świadomości ekologicznej, poczucia odpowiedzialności, właściwych postaw wobec środowiska poprzez aktywne uczestnictwo w pogadankach ;
- szczególna opieka nad uczniami mającymi poważniejsze schorzenia, którzy wymagają długiego okresu pobytu w szpitalu;
- sprzyjanie odreagowaniu napięć emocjonalnych i dostarczanie nowych doświadczeń przeciwstawnych do treści doświadczeń chorobowych z wykorzystaniem poezji i literatury;
- aktywne wspieranie rodziców i dzieci w obliczu choroby oraz kreowanie optymistycznego obrazu przyszłości;


§ 7 ust. 2 pkt. 5

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły,
w której nauczyciel odbywał staż.

1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.

Formy pracy :

- dogłębna analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, WSO, regulaminów, ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela itp.,
- stworzenie podręcznej biblioteki podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole;
- złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne;
- sporządzenie planu rozwoju zawodowego,- przygotowanie planu pracy koła polonistycznego;

Opracował : Tomasz Podgórski


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.