Katalog Tomasz Podgórski, 2017-02-06 Koszalin Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoTomasz Podgórski nauczyciel kontraktowy Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy „ Okruszek” w Kołobrzegu Nauczany przedmiot: język polski PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Opiekun stażu - mgr Anna Olczak Data rozpoczęcia stażu-01.09. 2016 Planowany termin zakończenia stażu- 31.05. 2019 § 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Formy realizacji: - rozmowy z opiekunem stażu; - zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy; - ustalenie terminów spotkań z opiekunem; - poznanie procedur awansu zawodowego; –udział w szkoleniu Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o nadanie stopnia nauczyciela mianowanego. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Formy realizacji : -comiesięczne sporządzanie refleksji z pracy własnej; - sporządzanie scenariuszy lekcji w wyniku obserwacji zajęć innych nauczycieli ; - wybór programu nauczania w oparciu o jego merytoryczne wartości; -wdrożenie programu edukacyjno – terapeutycznego „ Ortograffiti” rekomendowanego przez Polskie Towarzystwo Dysleksji podczas zajęć koła polonistycznego; - dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów; - ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie; własnych osiągnięć, uzupełnianie braków; - gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy;- aktywne uczestnictwo w WDN; - opracowywanie scenariuszy obserwacji zajęć. 3. Publikowanie własnych prac. Formy realizacji : - opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www. profesor. pl ( serwis edukacyjny) - publikacje scenariuszy, konspektów również na stronie www. profesor. pl ( serwis edukacyjny) 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Formy realizacji: - poprawne prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych; § 7 ust.2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów. Formy pracy : - rozmowy indywidualne z rodzicami uczniów na temat ich zdrowia, postępów w nauce i zachowania; - kształtowanie zainteresowań czytelniczych, które stanowią środek wychowawczego oddziaływania podczas zajęć koła polonistycznego; - opracowanie i realizowanie programu nauczania z języka polskiego pt. „ Poetycki świat”; 2. Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb poszczególnych uczniów. Formy pracy : - wyrównywanie szans edukacyjnych; - pomoc uczniom mającym trudności w czytaniu i pisaniu poprzez uczestnictwo w zajęciach koła polonistycznego- prowadzenie zajęć koła polonistycznego i kształtowanie zainteresowań literackich oraz poetyckich; -kształtowanie działań rewalidacyjnych które są nieodłącznym elementem leczenia; - stosowanie metod pracy, które pełnią rolę motywującą, a jednocześnie sprawiedliwie i obiektywnie wyznaczają kryteria oceny uczniów; - kierowanie się w działaniu dydaktycznym głównymi zasadami procesu rewalidacyjnego : zasadą akceptacji, życzliwej pomocy, aktywności w nauce oraz dostosowaniu odpowiednich form i metod pracy do dzieci aktualnie przebywających w naszej placówce, czyli indywidualizacji procesu nauczania. 3. Praca z uczniem zdolnym. Formy pracy : - przygotowanie uczniów do udziału w pracach dotyczących opracowań zbiorów literackich i poetyckich : „ O poezji Jana Twardowskiego” ( klasa IV- VI), „ O Akademii pana Kleksa” ( klasa IV-VI), „ Czego uczą nas bajki Krasickiego?”( klasa I-III gimnazjum); - przygotowanie uczniów do udziału w konkursach : Konkurs Wiedzy o Januszu Korczaku ( klasa IV-VI ), Konkurs Ortograficzny , Konkurs „ Mały Książę i ja” – prawdy o przyjaźni ( klasa I-III-gimnazjum); - udział uczniów w pracach koła polonistycznego;-zorganizowanie następujących imprez : Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, Międzynarodowy Dzień Poezji, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, Święto Konstytucji 3 Maja, Święto Odzyskania Niepodległości; - udział uczniów w szkolnych konkursach o zasięgu ogólnopolskim. § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Doskonalenie umiejętności korzystaniaz komputera i internetu. Formy pracy: - udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera;- przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową; - wykorzystanie internetu i jego zasobów w tworzeniu i realizacji procesu dydaktycznego; - sporządzanie testów, ankiet, ćwiczeń na zajęcia lekcyjne przy użyciu komputera; 2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach lekcyjnych. Formy pracy : - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, aparatu cyfrowego; - korzystanie z encyklopedii multimedialnej; - korzystanie z internetu. §7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagdanień z zakresu oswiaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu dydaktyki, psychologii oraz pedagogiki. Formy pracy : - aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki na kursach, szkoleniach, warsztatach; - udział w szkoleniach rady pedagogicznej oraz konferencjach; - korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma); - aktywna praca nad samokształceniem; -pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami; 2. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych. Formy pracy : - kształtowanie świadomości ekologicznej, poczucia odpowiedzialności, właściwych postaw wobec środowiska poprzez aktywne uczestnictwo w pogadankach ; - szczególna opieka nad uczniami mającymi poważniejsze schorzenia, którzy wymagają długiego okresu pobytu w szpitalu; - sprzyjanie odreagowaniu napięć emocjonalnych i dostarczanie nowych doświadczeń przeciwstawnych do treści doświadczeń chorobowych z wykorzystaniem poezji i literatury; - aktywne wspieranie rodziców i dzieci w obliczu choroby oraz kreowanie optymistycznego obrazu przyszłości; § 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. Formy pracy : - dogłębna analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, WSO, regulaminów, ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela itp., - stworzenie podręcznej biblioteki podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole; - złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne; - sporządzenie planu rozwoju zawodowego,- przygotowanie planu pracy koła polonistycznego; Opracował : Tomasz Podgórski Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |