![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Liliana Konieczny, 2017-02-06 Biery Zajęcia zintegrowane, Konspekty Scenariusz zajęć "Wiosna tuż, tuż.."Scenariusz ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH DLA KLASY III Temat bloku: WIOSNA TUŻ, TUŻ... Temat dnia: Wiosenny, witaminowy zawrót głowy Cele operacyjne: • utrwalenie pojęcia "witamina", • poznanie artykułów spożywczych bogatych w witaminy: A, B, C, D, • znaczenie wpływu poszczególnych witamin na organizm, • kształtowanie nawyku dbania o własne zdrowie, • przypomnienie wartości odżywczych owoców i warzyw, • rozwijanie umiejętności czytania, redagowania i zapisywania zdań, formułowania odpowiedzi na pytania, • „zakładanie” klasowych ogródków witaminwych • zasady prawidłowego odżywiania się Metody pracy: praca z tekstem, rozmowa, problemowa. Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, praca w grupach. Pomoce dydaktyczne: tekst wiersza „Witaminowe abecadło” S. Karaszewskiego, rozsypanka zdaniowa, domino liczbowo – sylabowe, zeszyty, nasiona rzeżuchy, korzeń pietruszki, podstawki, wata. Przebieg zajęc: 1.Rozmowa na temat wiosennej pogody: - Jaka jest teraz pora roku? - Czym się charakteryzuje? - W jaki sposób ludzie reagują na zmieniające się warunki pogodowe? 2. Opowiadanie nauczyciela – Wyobraźcie sobie, że nasz organizm jest pięknym, wspaniale zorganizowanym królestwem. Nie byłby tak doskonały gdyby nie KRÓLEWSKA RODZINA WITAMIN. W tej rodzinie wszyscy się kochają i zawsze starają się być razem. Kiedy są w komplecie, królestwo kwitnie, natomiast kiedy kogoś zabraknie – zawsze dzieje się coś złego. Królestwem rządzi król C-wit i królowa A-wita, mają dwoje dzieci: królewnę B-witę i królewicza D-wita. Pewnego dnia królewska rodzina witamin zniknęła. W organizmie pojawił się wirus, a organizm zaczął słabnąć. Myślę, że trzeba mu pomóc i odnaleźć zagubione witaminy. 3. Praca w grupach – zabawa w tropicieli witamin. Każda grupa to specjalni poszukiwacze – grupa tropicieli, odpowiedzialnych za odnalezienie poszczególnych witamin. W tym trudnym i odpowiedzialnym zadaniu pomogą wam specjalnie przygotowane materiały. (Wiersz pt. „Witaminowe abecadło”, informacje na temat witamin, ilustracje produktów zawierających szukane witaminy) Każda grupa ma znaleźć odpowiedź na pytania: - W jakich produktach można znaleźc waszą witaminę? - Za co odpowiedzialna jest wasza witamina, co powoduje jej brak w organizmie? Witamina A (wzmacnia wzrok i wpływa na wzrost kości i zębów) - marchewka, pomidory, szpinak, Witamina B (ułatwia myślenie, poprawia pamięć oraz zwiększa apetyt i daje energię) - groch, ziarna zbóż, Witamina C (zapobiega przeziębieniom, ułatwia gojenie się ran) - porzeczki, kapusta, cytryny, jabłka, Witamina D (jest potrzebna dzieciom, które rosną, wzmacnia zęby i kości) - ryby, mleko, jaja. Prezentacje grup: przedstawienie zdobytych informacji na temat witamin, przedstawienie ilustracji. Grupa kończy wystąpienie cytując „swoją” zwrotkę wiersza „Witaminowe abecadło”. Po prezentacji „witamina wraca do organizmu” pozostałe dzieci nagradzają grupę okrzykiem: WITAMINY JEMY – BO ZDROWI BYĆ CHCEMY 4. Ułożenie hasła z domina liczbowo – sylabowego: SŁOŃCE, OWOCE I JARZYNY TO NAJLEPSZE WITAMINY. 5. Zapisanie hasła w zeszycie. Przepisanie do zeszytu ostatniej zwrotki wiersza. 6. Zabawa ruchowa „Sałatka owocowa”. 7. Porządkowanie różnych zaleceń dotyczących zdrowia w rozsypance zdaniowej * Gimnastykuj się codziennie przy otwartym oknie, przynajmniej przez 15 minut. * Zawsze ćwicz na zajęciach w szkole. * Podczas ćwiczeń wciągaj powietrze nosem, nie ustami. * Kiedy tylko możesz, przebywaj na świeżym powietrzu. * Ubieraj się stosownie do pogody. * Jedz nie za dużo, ale i nie za mało. * Jedz owoce i warzywa. * Myj owoce i warzywa przed jedzeniem, nie zapomnij umyć rąk. * Ogranicz jedzenie słodyczy (po jedzeniu czegoś słodkiego umyj zęby). * Pij tylko przegotowaną wodę, nigdy prosto z kranu. * Staraj się patrzeć na świat przez różowe okulary, ciesz się życiem. * Jeśli masz kłopoty, porozmawiaj o nich z zaufanymi osobami: rodzicami, przyjacielem. 8. Wykonanie przez dzieci własnego mini – ogródka witaminowego: wypełnienie podstawki watą, zalanie jej wodą i nasypanie nasion rzeżuchy, umieszczenie w podstawce wypełnionej wodą górnej części korzenia pietruszki. Umieszczenie podstwek na oknie celem obserwacji rozwoju hodowli. "Witaminowe abecadło" - Karaszewski Stanisław Oczy, gardło, włosy, kości zdrowsze są, gdy A w nich gości. A w marchewce, pomidorze, w maśle, mleku też być może. B - bądź bystry, zwinny, żwawy do nauki i zabawy! W drożdżach, ziarnach i orzeszkach, w serach, jajkach B też mieszka. Naturalne witaminy lubią chłopcy i dziewczyny. Bo najlepsze witaminy to owoce i jarzyny. C - to coś na przeziębienie i na lepsze ran gojenie. C: porzeczka i cytryna, świeży owoc i jarzyna! Zęby, kości lepiej rosną, kiedy D dostaną wiosną. Zjesz ją z rybą, jajkiem, mlekiem. Na krzywicę D jest lekiem. Naturalne witaminy lubią chłopcy i dziewczyny. Mleko, mięso, jajka, sery, w słońcu marsze i spacery. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |