AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Liliana Konieczny, 2017-02-06
Biery

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć "Wiosna tuż, tuż.."

- n +

Scenariusz ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH DLA KLASY III


Temat bloku: WIOSNA TUŻ, TUŻ...
Temat dnia: Wiosenny, witaminowy zawrót głowy

Cele operacyjne:
• utrwalenie pojęcia "witamina",
• poznanie artykułów spożywczych bogatych w witaminy: A, B, C, D,
• znaczenie wpływu poszczególnych witamin na organizm,
• kształtowanie nawyku dbania o własne zdrowie,
• przypomnienie wartości odżywczych owoców i warzyw,
• rozwijanie umiejętności czytania, redagowania i zapisywania zdań, formułowania odpowiedzi na pytania,
• „zakładanie” klasowych ogródków witaminwych
• zasady prawidłowego odżywiania się

Metody pracy: praca z tekstem, rozmowa, problemowa.

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, praca w grupach.

Pomoce dydaktyczne: tekst wiersza „Witaminowe abecadło” S. Karaszewskiego, rozsypanka zdaniowa, domino liczbowo – sylabowe, zeszyty, nasiona rzeżuchy, korzeń pietruszki, podstawki, wata.

Przebieg zajęc:
1.Rozmowa na temat wiosennej pogody:
- Jaka jest teraz pora roku?
- Czym się charakteryzuje?
- W jaki sposób ludzie reagują na zmieniające się warunki pogodowe?

2. Opowiadanie nauczyciela –
Wyobraźcie sobie, że nasz organizm jest pięknym, wspaniale zorganizowanym królestwem. Nie byłby tak doskonały gdyby nie KRÓLEWSKA RODZINA WITAMIN. W tej rodzinie wszyscy się kochają i zawsze starają się być razem. Kiedy są w komplecie, królestwo kwitnie, natomiast kiedy kogoś zabraknie – zawsze dzieje się coś złego. Królestwem rządzi król C-wit i królowa A-wita, mają dwoje dzieci: królewnę B-witę i królewicza D-wita. Pewnego dnia królewska rodzina witamin zniknęła. W organizmie pojawił się wirus, a organizm zaczął słabnąć. Myślę, że trzeba mu pomóc i odnaleźć zagubione witaminy.

3. Praca w grupach – zabawa w tropicieli witamin.
Każda grupa to specjalni poszukiwacze – grupa tropicieli, odpowiedzialnych za odnalezienie poszczególnych witamin. W tym trudnym i odpowiedzialnym zadaniu pomogą wam specjalnie przygotowane materiały.
(Wiersz pt. „Witaminowe abecadło”, informacje na temat witamin, ilustracje produktów zawierających szukane witaminy)
Każda grupa ma znaleźć odpowiedź na pytania:
- W jakich produktach można znaleźc waszą witaminę?
- Za co odpowiedzialna jest wasza witamina, co powoduje jej brak w organizmie?

Witamina A (wzmacnia wzrok i wpływa na wzrost kości i zębów) - marchewka, pomidory, szpinak,
Witamina B (ułatwia myślenie, poprawia pamięć oraz zwiększa apetyt i daje energię) - groch, ziarna zbóż,
Witamina C (zapobiega przeziębieniom, ułatwia gojenie się ran) - porzeczki, kapusta, cytryny, jabłka,
Witamina D (jest potrzebna dzieciom, które rosną, wzmacnia zęby i kości) - ryby, mleko, jaja.
Prezentacje grup: przedstawienie zdobytych informacji na temat witamin, przedstawienie ilustracji. Grupa kończy wystąpienie cytując „swoją” zwrotkę wiersza „Witaminowe abecadło”. Po prezentacji „witamina wraca do organizmu” pozostałe dzieci nagradzają grupę okrzykiem:
WITAMINY JEMY – BO ZDROWI BYĆ CHCEMY
4. Ułożenie hasła z domina liczbowo – sylabowego:
SŁOŃCE, OWOCE I JARZYNY TO NAJLEPSZE WITAMINY.
5. Zapisanie hasła w zeszycie. Przepisanie do zeszytu ostatniej zwrotki wiersza.
6. Zabawa ruchowa „Sałatka owocowa”.

7. Porządkowanie różnych zaleceń dotyczących zdrowia w rozsypance zdaniowej
* Gimnastykuj się codziennie przy otwartym oknie, przynajmniej przez 15 minut.
* Zawsze ćwicz na zajęciach w szkole.
* Podczas ćwiczeń wciągaj powietrze nosem, nie ustami.
* Kiedy tylko możesz, przebywaj na świeżym powietrzu.
* Ubieraj się stosownie do pogody.
* Jedz nie za dużo, ale i nie za mało.
* Jedz owoce i warzywa.
* Myj owoce i warzywa przed jedzeniem, nie zapomnij umyć rąk.
* Ogranicz jedzenie słodyczy (po jedzeniu czegoś słodkiego umyj zęby).
* Pij tylko przegotowaną wodę, nigdy prosto z kranu.
* Staraj się patrzeć na świat przez różowe okulary, ciesz się życiem.
* Jeśli masz kłopoty, porozmawiaj o nich z zaufanymi osobami: rodzicami, przyjacielem.

8. Wykonanie przez dzieci własnego mini – ogródka witaminowego: wypełnienie podstawki watą, zalanie jej wodą i nasypanie nasion rzeżuchy, umieszczenie w podstawce wypełnionej wodą górnej części korzenia pietruszki. Umieszczenie podstwek na oknie celem obserwacji rozwoju hodowli.

"Witaminowe abecadło" - Karaszewski Stanisław
Oczy, gardło, włosy, kości
zdrowsze są, gdy A w nich gości.
A w marchewce, pomidorze,
w maśle, mleku też być może.

B - bądź bystry, zwinny, żwawy
do nauki i zabawy!
W drożdżach, ziarnach i orzeszkach,
w serach, jajkach B też mieszka.

Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Bo najlepsze witaminy
to owoce i jarzyny.

C - to coś na przeziębienie
i na lepsze ran gojenie.
C: porzeczka i cytryna,
świeży owoc i jarzyna!

Zęby, kości lepiej rosną,
kiedy D dostaną wiosną.
Zjesz ją z rybą, jajkiem, mlekiem.
Na krzywicę D jest lekiem.

Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Mleko, mięso, jajka, sery,
w słońcu marsze i spacery.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.