AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Bosek, 2017-02-06
Jelenia Góra

Geografia, Scenariusze

Scenariusz lekcji geografii technikum kl.1

- n +

Scenariusz lekcji geografii dla klasy 1 technikum
Temat: Formy pomocy regionom dotkniętym kryzysem.
Cele lekcji:
• wskazywanie przyczyn kryzysów na świecie
• rozumienie potrzeby udzielania pomocy regionom dotkniętym kryzysem
• poznanie roli organizacji międzynarodowych w udzielaniu pomocy
• ocenianie skuteczności działań międzynarodowych w rejonach kryzysu

Metody i formy pracy:
• burza mózgów
• dyskusja ,,pełnym frontem”
• praca z mapą
• praca w grupach

Środki dydaktyczne:
mapa fizyczna świata, tekst źródłowy, arkusze papieru, pisaki

I. Część wstępna: Sprawdzenie obecności, podanie i omówienie tematu lekcji.
1. Praca metodą ,,burzy mózgów” i dyskusji ,,pełnym frontem”:
• Czym jest kryzys humanitarny?
• Podaj przykłady sytuacji kryzysowych? W których częściach świata wystąpiły?
• Zdefiniuj pojęcie: pomoc humanitarna?
• W jaki sposób możemy pomóc ludziom dotkniętym kryzysem?
• Jakie znasz organizacje niosące ludziom pomoc?
• W jakim zakresie te organizacje niosą pomoc?
• Czy nasz kraj ma swój udział w takich akcjach?

2. Nauczyciel wyjaśnia różnice między pomocą humanitarną a rozwojową, wymienia organizacje międzynarodowe niosące pomoc, określa zakres ich zadań: OCHA, FAO, UNDP, UNHCR, UNICEF, WHO, WFP.
II Część główna:
3. Podział klasy na 6 grup, każdy zespół otrzymuje tekst źródłowy dotyczący innej klęski żywiołowej oraz te same zadania do wykonania:
Trzęsienie ziemi na Haiti, Susza w Etiopii, Konflikt zbrojny w Darfurze, Huragan Katrina, Madagaskar- cyklon, Tsunami w Japonii
• Przeczytaj tekst, odszukaj i zaznacz to miejsce na mapie świata, opisz warunki naturalne tego regionu, opisz sytuację ludności, zastanów się w jaki sposób możesz pomóc? Stwórz listę artykułów pierwszej potrzeby, uzasadnij wybór.
4. Po upływie wyznaczonego czasu uczniowie prezentują wyniki pracy. Formułują wniosek dotyczący potrzeby pomagania w określonych sytuacjach.
5. Podsumowanie zajęć, omówienie i ocena pracy.
6. Zadanie domowe: W jaki sposób zachęcisz ludzi do pomagania tym, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej? Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń: str.26/27

Opracowała mgr Ewa Bosek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.