![]() |
![]() |
Katalog Marta Tomczyk, 2017-01-27 Pabianice Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji j. angielskiego w klasie 6 Travel na podstawie Steps in English 3KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA OBCEGO KLASA: NR LEKCJI: DATA: TEMAT: Travel – czytanie ze zrozumieniem, zwroty dnia codziennego, określanie położenia miejsc na mapie. CEL GŁÓWNY: - uczeń potrafi komunikować się w języku obcym, odnosząc się do wysłuchanego i przeczytanego tekstu CELE OPERACYJNE: Uczeń: - zna i powtarza słownictwo poznane wcześniej związane z podróżowaniem i środkami transportu - rozumie główny sens tekstu słuchanego i czytanego na temat podróżowania - wyszukuje proste informacje szczegółowe w usłyszanym i przeczytanym tekście - potrafi odpowiedzieć na kilka pytań szczegółowych na temat przeczytanego tekstu - rozumie proste zwroty dnia codziennego i umie znaleźć je w tekście - czyta z podziałem na role dialog i umie go przetłumaczyć - potrafi współpracować w grupie - umie nazywać kierunki geograficzne - uczeń potrafi wykorzystać wiedzę z lekcji przyrody i powiedzieć zdania o położeniu niektórych miast polskich, państw europejskich oraz miast w Wielkiej Brytanii - rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje METODY: - aktywizujące - komunikacyjna FORMY PRACY: - praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach POMOCE DYDAKTYCZNE: Tablica interaktywna, rzutnik, zeszyt, podręcznik, ćwiczenia, podręcznik multimedialny z nagraniami piosenek, dialogów oraz grami leksykalnymi, mapa Wielkiej Brytanii PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Czynności organizacyjne: I. Powitanie. II. Objaśnienie, o czym będzie lekcja, zapisanie tematu. III. Sprawdzenie listy obecności. 2. Faza wstępna: IV. Powtórzenie poznanego wcześniej słownictwa Uczniowie utrwalają poznane na poprzednich lekcjach nazwy środków transportu wykonując dwa zadania na rzutniku – ćwiczenia leksykalne w formie gier językowych 3. Faza właściwa: V. Słuchanie nagrania dialogu ze zrozumieniem - Uczniowie wysłuchują nagrania dialogu, licząc ile środków transportu zostało wymienionych; VI. Czytanie dialogu ze zrozumieniem - Uczniowie czytają po cichu usłyszany tekst, a następnie w parach wykonują trzy zadania polegające na wyszukaniu w przeczytanym tekście prostych informacji szczegółowych. Nauczyciel wyznacza czas i po jego upływie wybrani uczniowie czytają odpowiedzi; - Uczniowie odpowiadają na kilka pytań nauczyciela dotyczących dialogu, np. How many people are there? Where are they in picture …? - Uczniowie pracując w grupach (z wyznaczonymi liderami) dzielą się rolami w dialogu i w wyznaczonym czasie czytają i tłumaczą dialog, pomagając sobie nawzajem. Następnie nauczyciel prosi konkretne grupy o przeczytanie i przetłumaczenie dialogu. VII. Rozpoznawanie i wyznaczanie kierunków geograficznych - Uczniowie podpisują w podręczniku nazwy kierunków geograficznych na kompasie; - Wskazany przez nauczyciela uczeń czyta regułkę wyjaśniającą różnicę pomiędzy wyrazami „in” i „to” w połączeniu z kierunkami geograficznymi, a inny tłumaczy zastosowanie tych zwrotów swoimi słowami - Uczniowie indywidualnie uzupełniają w podręcznikach zadanie polegające na wpisaniu powyższych zwrotów 4. Faza końcowa: VIII. Podsumowanie - Uczniowie patrzą na mapę na rzutniku i tworzą zdania na temat położenia podanych przez nauczyciela miast Wielkiej Brytanii - Nauczyciel zadaje pracę domową – ćwiczenia 1, 2 i 3 ze str. 38 w zeszycie ćwiczeń - Nauczyciel dziękuje za lekcję i żegna się z uczniami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |