AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Grazyna Tarkowska, 2017-01-27
Częstochowa

Plastyka, Konspekty

Scenariusz lekcji plastyki w klasie IV. Barwy ciepłe i zimne w pejzażu jesiennym.

- n +

Scenariusz lekcji plastyki w klasie IV





Temat : Barwy ciepłe i zimne w pejzażu jesiennym.

Cel główny : Poznanie barw ciepłych i zimnych.

Cele operacyjne :

Uczeń umie :

- operować poznanymi pojęciami
- wymienić barwy ciepłe i zimne
- posługiwać się słownikiem terminów plastycznych
- prawidłowo wykonać pracę wykorzystując całą gamę kolorystyczną

Uczeń wie :

- jak rozmieszczone są barwy w kole barw.
- jak wygląda tęcza i jakie są w niej barwy.

Uczeń potrafi :

- zastosować zdobytą wiedzę w ćwiczeniach praktycznych

Forma pracy : indywidualna

Metoda : pogadanka, dyskusja, ćwiczenia

Technika : farby plakatowe

Środki dydaktyczne : Album z reprodukcjami, zdjęcia, podręcznik „Plastyka” dla kl. IV , Słownik terminów plastycznych.

Materiały i przybory : farby plakatowe, karton z bloku, pędzle.

Czas trwania : 2 jednostki lekcyjne



Przebieg lekcji

1. Powitanie. Czynności organizacyjno – porządkowe.
Sprawdzenie listy obecności. Podanie tematu i zapisanie go na tablicy.

2.Część wstępna. Powtórzenie wiadomości o barwach.
- Co to jest barwa?
- Na jakie grupy dzielimy barwy?
- Jakie barwy należą do barw podstawowych, a jakie do pochodnych?

3. Część właściwa.
Podanie tematu : Barwy ciepłe i zimne w pejzażu jesiennym.
Na podstawie koła barw uczniowie wymieniają barwy ułożone w
określonym porządku.
Odpowiadają na pytania :
Jakie barwy możemy zaobserwować jesienią?
Czy barwy, które są charakterystyczne dla pejzażu jesiennego tworzą
pełne koło barw?
Co oznacza pojęcie : szeroka gama kolorystyczna
Obserwowane barwy w naturze uczniowie odnajdują w reprodukcjach i
przyniesionych zdjęciach.

4. Praca twórcza uczniów.
Uczniowie zwracają uwagę na estetykę wykonanej pracy.
Zdobytą wiedzę wykorzystują w praktyce.

5. Część końcowa.
Omawianie prac – zaaranżowanie małej wystawy klasowej, dyskusja prowadząca do oceny prac.
Porządkowanie stanowisk pracy.




Opracowała Grażyna Tarkowska
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.