Katalog Anna Kulesza-Guśtak, 2017-01-11 Kraków Anna Szczurek -Kopta Język angielski, Projekty edukacyjne Innowacja pedagogicznaInnowacja pedagogiczna, realizowana w klasie I, w roku szkolnym 2015/2016 Nazwa innowacji : „Global Village’’ realizowana w ramach projektu :”Upgrade our skills” realizowana w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. 1.Autor innowacji : nauczyciel języka angielskiego, nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego. 2.Nauczyciel odpowiedzialny za wprowadzenie innowacji: j.w 3.Nauczyciele prowadzący innowację: j.w 4..Zespół uczniowski objęty innowacją: uczniowie kl I w wieku od 6 do 7 lat. 5.Czas trwania innowacji : 1 września 2015 roku - 30 czerwca 2016 roku. 6.Rodzaj innowacji: Wprowadzana innowacja jest innowacją programowo – metodyczną, dotyczącą nauczania języka angielskiego i nauczania wczesnoszkolnego. 7.Cele innowacji: Wykorzystanie literatury dziecięcej, bajek, legend, opowiadań ludowych, w procesie edukacyjnym na lekcjach języka angielskiego i nauczania wczesnoszkolnego. Wykorzystanie w metodyce nauczania pracy z mini-tablicą i pracy z projektem, realizowanym w ramach platformy e-Twinning. 8.Opis: Celem innowacji jest rozbudzenie zainteresowania nauką czytania i nauką języka obcego, kulturą ludową oraz folklorem innych krajów, w tym także krajów anglojęzycznych, a także przygotowanie dzieci do kontynuacji nauki na dalszych etapach edukacyjnych. Innowacja zakłada włączenie do procesu edukacyjnego takich elementów jak: praca z książką dla dzieci, bajką, piosenki, mini - przedstawienia i zabawy w języku polskim i angielskim, współpraca z rówieśnikami z innych krajów w ramach projektu realizowanego za pośrednictwem platformy e-Twinning. Podstawowym celem innowacji jest wyeliminowanie blokad w komunikowaniu się, także budowanie relacji z rówieśnikami. Ważnym elementem będzie wykorzystanie nowatorskiej metody pracy z mini tablicą ( mini- whiteboard), która będzie bardzo pomocna w pracy z nowym, wieloletnim podręcznikiem dla kl I. Zastosowanie mini-tablicy umożliwia nauczycielowi innowacyjne wprowadzanie nowego słownictwa, budowanie przyjaznej dla ucznia atmosfery zabawy, natychmiastowe zweryfikowanie postępów, zapoznanie się z opiniami czy pomysłami wszystkich uczniów jednocześnie. Tablica może również zastąpić zeszyt przedmiotowy. Taka forma nauki daje szansę na czynne uczestnictwo wszystkich uczniów w procesie nauczania, a także pobudza twórcze myślenie lingwistyczne i zachęca do przyszłej nauki. Opis celów głównych: - nauczanie elementarnych podstaw języka polskiego i angielskiego, przygotowanie do kontynuacji nauki na dalszym etapie edukacyjnym, - rozwijaniu samodzielności językowej: poznanie i rozpoznawanie wyrazów i zwrotów, popartych obrazem, dżwiękiem, gestem, poznanie formy graficznej poznanych słów, - czynne uczestnictwo w procesie edukacyjnym i osłuchanie z językiem, - wprowadzenie dziecka w świat czytania bajek, piosenek dla dzieci, rozwijanie wyobrażni i kreatywności w procesie edukacyjnym, poznawanie odrębnych zasad, obowiązujących w czytaniu i pisaniu w języku obcym,wyzwolenie pozytywnych emocji związanych z procesem uczenia i budowanie podstawy do właściwego motywowania ucznia w dalszym procesie edukacyjnej. 9.Zakładane efekty Sposób organizacji zajęć i dobór treści tematycznych powinien zaowocować silną motywacją do nauki, brakiem barier komunikacyjnych oraz wysokim poziomem zainteresowania przedmiotem. 10.Ewaluacja -ankieta dla rodziców, podsumowaniem w czerwcu 2016, gdzie zostaną opisane osiągnięcia uczniów, którzy brali udział w realizacji innowacji pedagogicznej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |