Katalog

Anna Kulesza-Guśtak, 2017-01-11
Kraków

Anna Szczurek -Kopta
Język angielski, Projekty edukacyjne

Innowacja pedagogiczna

- n +

Innowacja pedagogiczna,
realizowana w klasie I, w roku szkolnym 2015/2016

Nazwa innowacji : „Global Village’’ realizowana w ramach projektu :”Upgrade our skills” realizowana w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

1.Autor innowacji : nauczyciel języka angielskiego, nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego.
2.Nauczyciel odpowiedzialny za wprowadzenie innowacji: j.w
3.Nauczyciele prowadzący innowację: j.w
4..Zespół uczniowski objęty innowacją: uczniowie kl I w wieku od 6 do 7 lat.
5.Czas trwania innowacji : 1 września 2015 roku - 30 czerwca 2016 roku.
6.Rodzaj innowacji:
Wprowadzana innowacja jest innowacją programowo – metodyczną, dotyczącą nauczania języka angielskiego i nauczania wczesnoszkolnego.
7.Cele innowacji:
Wykorzystanie literatury dziecięcej, bajek, legend, opowiadań ludowych, w procesie edukacyjnym na lekcjach języka angielskiego i nauczania wczesnoszkolnego.
Wykorzystanie w metodyce nauczania pracy z mini-tablicą i pracy z projektem, realizowanym w ramach platformy e-Twinning.
8.Opis:
Celem innowacji jest rozbudzenie zainteresowania nauką czytania i nauką języka obcego, kulturą ludową oraz folklorem innych krajów, w tym także krajów anglojęzycznych, a także przygotowanie dzieci do kontynuacji nauki na dalszych etapach edukacyjnych. Innowacja zakłada włączenie do procesu edukacyjnego takich elementów jak: praca z książką dla dzieci, bajką, piosenki, mini - przedstawienia i zabawy w języku polskim i angielskim, współpraca z rówieśnikami z innych krajów w ramach projektu realizowanego za pośrednictwem platformy e-Twinning. Podstawowym celem innowacji jest wyeliminowanie blokad w komunikowaniu się, także budowanie relacji z rówieśnikami.
Ważnym elementem będzie wykorzystanie nowatorskiej metody pracy z mini tablicą
( mini- whiteboard), która będzie bardzo pomocna w pracy z nowym, wieloletnim podręcznikiem dla kl I. Zastosowanie mini-tablicy umożliwia nauczycielowi innowacyjne wprowadzanie nowego słownictwa, budowanie przyjaznej dla ucznia atmosfery zabawy, natychmiastowe zweryfikowanie postępów, zapoznanie się z opiniami czy pomysłami wszystkich uczniów jednocześnie. Tablica może również zastąpić zeszyt przedmiotowy. Taka forma nauki daje szansę na czynne uczestnictwo wszystkich uczniów w procesie nauczania, a także pobudza twórcze myślenie lingwistyczne i zachęca do przyszłej nauki.
Opis celów głównych:
- nauczanie elementarnych podstaw języka polskiego i angielskiego, przygotowanie do kontynuacji nauki na dalszym etapie edukacyjnym,
- rozwijaniu samodzielności językowej: poznanie i rozpoznawanie wyrazów i zwrotów, popartych obrazem, dżwiękiem, gestem, poznanie formy graficznej poznanych słów,
- czynne uczestnictwo w procesie edukacyjnym i osłuchanie z językiem,
- wprowadzenie dziecka w świat czytania bajek, piosenek dla dzieci, rozwijanie wyobrażni i kreatywności w procesie edukacyjnym, poznawanie odrębnych zasad, obowiązujących w czytaniu i pisaniu w języku obcym,wyzwolenie pozytywnych emocji związanych z procesem uczenia i budowanie podstawy do właściwego motywowania ucznia w dalszym procesie edukacyjnej.
9.Zakładane efekty
Sposób organizacji zajęć i dobór treści tematycznych powinien zaowocować silną motywacją do nauki, brakiem barier komunikacyjnych oraz wysokim poziomem zainteresowania przedmiotem.
10.Ewaluacja
-ankieta dla rodziców, podsumowaniem w czerwcu 2016, gdzie zostaną opisane osiągnięcia uczniów, którzy brali udział w realizacji innowacji pedagogicznej.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.