Katalog Anna Kulesza-Guśtak, 2017-01-11 Kraków Anna Szczurek-Kopta Język angielski, Projekty edukacyjne Innowacja pedagogiczna język angielskiInnowacja pedagogiczna, realizowana w klasie II w roku szkolnym 2016/2017 Nazwa innowacji : „Poznajemy siebie, poznajemy innych”, powstała w ramach realizacji projektu „Upgrade our skills” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój POWER. 1.Autor innowacji : nauczyciel języka angielskiego i nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego. 2.Nauczyciel odpowiedzialny za wprowadzenie innowacji: j.w. 3.Nauczyciele prowadzący innowację : j.w. 4..Zespół uczniowski objęty innowacją: uczniowie kl II. 5.Czas trwania innowacji : 1 pażdziernika 2016 roku - 31 maja 2017 roku. 6.Rodzaj innowacji: Wprowadzana innowacja jest innowacją programowo – metodyczną, dotyczącą nauczania języka angielskiego i nauczania wczesnoszkolnego. 8.Cele innowacji: -wykorzystanie pracy metodą projektową w nauczaniu języka angielskiego i edukacji wczesnoszkolnej oraz nauki w systemie e-learning. -współpraca ze szkołą we Włoszech w tworzeniu projektu „Be twin…….be friend” w ramach platformy E-twinning, dzielenie się doświadczeniami i wzajemne uczenie się . 9.Opis: Celem innowacji jest budowanie umiejętności pracy w zespole, wspólnego realizowania projektu, rozwijanie samodzielności i kreatywności w poznawaniu i nauce języka obcego, poznanie kultury oraz folkloru innych krajów, a także przygotowanie dzieci do kontynuacji nauki na dalszych etapach edukacyjnych. Innowacja zakłada włączenie do procesu edukacyjnego takich elementów jak: praca z projektem, przygotowywanie prezentacji, mini – przedstawienia, śpiewanie piosenek, udział w grach edukacyjnych, współpraca z rówieśnikami z innych krajów w ramach projektu realizowanego za pośrednictwem platformy e-Twinning pt.: ”Be twin ….be friend”. Podstawowym celem innowacji jest planowanie i kreowanie procesu edukacyjnego, wzajemne uczenie się i poznawanie siebie i innych. Projekt zakłada również tworzenie i wykonywanie zadań w systemie e-learning. Ważnym elementem będzie przygotowywanie prezentacji, filmików lub wideokonferencji, przeprowadzonej z uczniami ze szkoły partnerskiej. Innowacja zakłada pracę w grupie, która będzie tworzyć odrębny zespół, realizujący wspólnie zaplanowane działania. Opis celów głównych: -wspieranie procesu edukacyjnego w zakresie opanowania elementarnych zasad budowania wypowiedzi w języku polskim i angielskim, -zdobywanie umiejętności prezentowania siebie i swojego środowiska, poznanie podstawowych - poznanie praktycznego aspektu komunikacji w języku obcym, poznanie innych uczniów, kultury, specyfiki oraz atmosfery szkoły we Włoszech, -rozwijanie umiejętności pracy nad realizacją projektu, wyzwolenie pozytywnych emocji związanych z procesem uczenia się i budowanie dobrych relacji z innymi uczniami, współpraca i motywowanie ucznia do dalszej, aktywnej pracy w procesie edukacyjnym. 10.Zakładane efekty Zakładanym efektem innowacji jest przygotowanie dzieci do czynnego uczestnictwa w procesie edukacyjnym, poznanie praktycznego wymiaru funkcji komunikacyjnych języka, rozwijanie umiejętności prezentowania siebie i nawiązywania relacji w grupie rówieśniczej. Sposób organizacji zajęć i dobór treści tematycznych powinien zaowocować silną motywacją do nauki, brakiem barier komunikacyjnych oraz wysokim poziomem zainteresowania przedmiotem. 11.Ewaluacja Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco i zakończona ankietą ipodsumowaniem w czerwcu 2017. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |