Katalog Katarzyna Włódarska, 2017-01-11 Jastrząb Język angielski, Konspekty Choroby i urazy klasa 2 (Szkoła Podstawowa)KONSPEKT ZAJĘĆ LEKCYJNYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: 2 Szkoła: Publiczna Szkoła Podstawowa Czas: 45m Temat: Mówimy o chorobach i urazach. Cele główne • Uczeń zna i nazywa wybrane choroby i urazy; • Uczeń doskonali wymowę słów z zakresu chorób i urazów; • Uczeń rozwija sprawność mówienia. Cele operacyjne • Uczeń rozpoznaje choroby przedstawione na zdjęciach; • Uczeń poprawnie nazywa choroby; • Uczeń śpiewa piosenki „Everyone says” i „Tiger’s word”; • Uczeń powtarza nazwy chorób w języku angielskim; • Uczeń rozumie zwrot „What’s the matter?”- „Co ci dolega?” • Uczeń zna pisownię wybranych chorób w języku angielskim. Metody pracy • Podająca • Aktywizująca • Eksponująca Formy pracy • Praca całą klasą • Praca indywidualna Środki dydaktyczne: Podręcznik Tiger 2, karty obrazkowe i wyrazowe, rekwizyty związane z chorobami. Przebieg zajęć 1. Czynności organizacyjne (5min) Nauczyciel wita się z uczniami. Sprawdza listę obecności i pracę domową. 2. Piosenka na powitanie „Everyone says” (2min) Nauczyciel włącza nagranie piosenki i prosi uczniów o pokazywanie właściwych gestów. Uczniowie pokazują gesty i śpiewają piosenkę. 3. Zapoznanie z celem lekcji (3min) Nauczyciel pokazuje przyniesione rekwizyty (stetoskop, opakowania po lekach, butelka po syropie, bandaż itd.) i pyta uczniów czy domyślają się jaki będzie temat dzisiejszej lekcji. Wyjaśnia, że dzisiaj poznają nazwy chorób i urazów w języku angielskim. Uczniowie zgadują i podają swoje pomysły dotyczące tematu lekcji. 4. Zabawa w „Magic Eye” (5min) Nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazkowe przedstawiające choroby przez otwór w aparacie fotograficznym i prosi, aby odgadli kartę. Nauczyciel wprowadza zwrot „What’s the matter?”- „Co ci dolega?”, następnie umieszcza kartę z wybraną chorobą na tablicy i mówi głośno jej nazwę. Uczniowie zgadują jakie karty są ukryte za aparatem, a następnie powtarzają ich angielskie nazwy. 5. Powtarzanie wyrazów po nagraniu (2min) Nauczyciel prosi uczniów o otworzenie podręczników na s.51 włącza nagranie i prosi uczniów o powtarzanie nazw chorób z kart obrazkowych oraz pokazywanie ich w podręczniku. 6. Gra w „Mime and guess” (3min) Nauczyciel razem z uczniami decyduje jakie gesty będą wykonywać pokazując wybrane choroby. Uczniowie pokazują i podają swoje propozycje wykonywanych gestów. 7. Rymowanka “Tiger says” (2min) Nauczyciel włącza rymowankę :Tiger says” i prosi uczniów o pokazywanie ustalonych gestów. 8. Dopasowywanie wyrazów do kart obrazkowych (6min) Nauczyciel mówi i dopasowuje karty wyrazowe do obrazków, następnie usuwa z tablicy karty wyrazowe i zaprasza uczniów prosząc ich o wylosowanie karty wyrazowej i dopasowanie jej do właściwej karty obrazkowej. Uczniowie zapamiętują pisownię wyrazów, a następnie dopasowują wyrazy do obrazków. 9. Zabawa w lekarza (12min) Nauczyciel prosi ucznia, który wcieli się w rolę lekarza. Prosi go aby pytał wybranych uczniów co im dolega, następnie kiedy uczeń odpowie „lekarz” wręcza mu rekwizyt związany z jego chorobą. Uczniowie zamieniają się rolami. Uczniowie zadają sobie pytania i odpowiadają na nie, a następnie wręczają wybrane rekwizyty. 10. Podsumowanie (5m) Nauczyciel prosi uczniów o określenie atmosfery panującej na zajęciach oraz rozmawia z nimi o tym czego się dzisiaj nauczyli. Uczniowie określają poziom zadowolenia z zajęć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |