Katalog

Beata Przeperska, 2016-12-16
Bolesławiec

Język angielski, Konspekty

scenariusz lekcji z języka angielskiego w kl. I

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KL. I

Temat: Podsumowanie III działu (nazwy mebli, kolory, zabawki, czynności)- sprawdzian.

Cele: Poprawna wymowa nazw kolorów, mebli, zabawek. Odpowiednie reagowanie na polecenia nauczyciela i wypowiedzi innych uczniów. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania formy graficznej wyrazów, kojarzenie jej z formą fonetyczną. Rozwój społeczno- emocjonalny poprzez pracę w parach i grupach.
Metody:
-projektowa: tworzenie własnego obrazu z odpowiednich, wyciętych przedmiotów, określanie ich kolorów;
-podająca: werbalna i oglądowa;
-poszukująca: gra dydaktyczna (planszowa);
- praktyczna i aktywizująco-manualna: planowanie plakatu z zabawkami- tworzenie swojego obrazka
Pomoce: laptop, projektor i tablica do niego, piłka, płyta CD ROM, gra planszowa, dodatkowa kartka A4 z meblami, kartka z napisami mebli i kolorów, domki z meblami, kolorowa kartka A4, powycinane obrazki zabawek, klej, książki, ćwiczenia, zeszyty.
1.Powitanie.
2.Podanie celów lekcji.
3.Rozgrzewka- utrwalenie nazw kolorów- nauczyciel rzuca piłkę i zadaje pytania, uczniowie odrzucając odpowiadają. Powtórzenie nazw mebli.
4.Nazywanie mebli w domkach, pokojach. Określanie ich kolorów- praca w parach (każda para mówi nazwę mebla i jego kolor). Nauczyciel kontroluje wypowiedzi uczniów.
5.Zaznaczanie odpowiednich mebli właściwym kolorem (robienie kropek danym kolorem). Dla słabszych uczniów jest dodatkowa kartka z tłumaczeniem kolorów i nazw mebli. Uczniowie mają tylko zaznaczyć kropką dany mebel, a w domu skończyć zadanie. Na tablicy wiszą nazwy mebli i ich właściwe kolory (nazwy). Zadanie domowe.
6.Śpiewanie piosenki ,,My room”, str. 28, podręcznik-utrwalenie nazw mebli.
7.Oglądanie historyjki obrazkowej o zepsutym telewizorze. Układanie historyjki wg słuchanego tekstu w odpowiedniej kolejności. Dzieci słabsze mogą w tym czasie sprawdzać kolejność wydarzeń w podręczniku. (Smileys 1)
8.Utrwalenie nazw zabawek: doll, kite, bike, car, plane, train (zabawa z piłką).
9.Ułożenie i przyklejenie swoich wyciętych zabawek na kartkę papieru- projekt. Przyklejenie tytułu: ,,MY TOYS”- omówienie swoich zabawek- kolory.
10.Śpiewanie piosenki ,,Comon everybody”- utrwalenie czynności (tańczyć, klaskać w dłonie, skakać, wstawać, siadać, tupać).
11.Przyklejanie naklejek z czynnościami w odpowiednie miejsce- str. 38, podręcznik (check point). Pierwsza osoba może to zadanie dodatkowo zrobić na laptopie.
12.Napisanie sprawdzianu składającego się z dwóch punktów (pierwszy- naniesienie cyfr w odpowiednie miejsce wg ustnej instrukcji nauczyciela, drugi-połączenie obrazka określającego czynność, np. usiądź, wstań z jego cieniem).
13.Podsumowanie lekcji- uczniowie informują czego się nauczyli podczas tej lekcji i określają jak się czuli podczas zajęć. Rysują swoje minki na dodatkowych kartkach z główkami.
14.Gra w grę planszową- utrwalenie słownictwa (praca w grupach).
15.Pożegnanie.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.