Katalog Bogusława Kamecka, 2016-12-16 Szczerców Ogólne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan Rozwoju Zawodowego Autor: Bogusława Kamecka, nauczyciel mianowany ubiegający o się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 r. Okres stażu:2 lata 9 miesięcy Termin zakończenia stażu: 31.05.2019 r. Miejsce stażu: Zespół Szkolno- Przedszkolny- Szkoła Podstawowa im. ks. J. Baranowicza w Szczercowie CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Zadania do realizacji: 1. Wstępna analiza własnych umiejętności 2. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego 3. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego 4. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego Sposoby realizacji: - autorefleksja - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - sporządzenie planu rozwoju zawodowego - systematyczne gromadzenie w formie papierowej i elektronicznej dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego - sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - uzyskanie oceny dorobku zawodowego - dokonanie ewaluacji dotychczasowych działań Dowody realizacji: - teczka osiągnięć zawodowych - poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęciu stażu - zatwierdzony przez Dyrektora plan rozwoju zawodowego - zgromadzone dokumentacje - pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego - ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora szkoły - wnioski do dalszej pracy ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU W SPRAWIE UZYSKIWANIA PRZEZ NAUCZYCIELI STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO § 8 ust. 2 pkt. 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły” Zadania do realizacji 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy- aktywny udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu 2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. 3. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. 4. Pełnienie dodatkowych funkcji i zadań w zespołach 5. Udział dzieci, zwłaszcza niepełnosprawnych w konkursach organizowanych w szkole i poza nią 6. Organizacja uroczystości szkolnych 7. Aktywna i systematyczna współpraca z rodzicami na płaszczyźnie dydaktyczno- wychowawczej Sposoby realizacji - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia opracowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli, udział w konferencjach metodycznych oraz lekcjach otwartych - udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych - studiowanie i analiza fachowych książek i czasopism, śledzenie nowości wydawniczyc - prowadzenie niezbędnej dokumentacji - opracowywanie indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno- wychowawczych, zajęć rewalidacyjnych, ewaluacja programu profilaktyki - praca w zespołach pomocy psychologiczno- pedagogicznej - udział w zespole ds. ewaluacji wewnętrznej szkoły - praca w zespole ds. ewaluacji programu profilaktyki - opieka nad pocztem sztandarowym - praca w sekcji plastycznej- dbanie o estetyczny wizerunek szkoły - praca w sekcji ds dzieci niepełnosprawnych - przygotowanie dzieci do konkursów - współtworzenie scenariuszy, przygotowanie dzieci do uroczystości szkolnych wynikających z planu pracy szkoły, oprawa plastyczna - konsultacje indywidualne z rodzicami Dowody realizacji: - świadectwa ukończenia, potwierdzenia udziału - materiały szkoleniowe - potwierdzenie Dyrektora - wykaz literatury, notatki - programy - protokoły - zdjęcia - dyplomy - sprawozdania - potwierdzenia w dziennikach zajęć. § 8 ust. 2 pkt. 2 „ Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej” Zadania do realizacji: 1.Korzystanie z Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej 2.Organizowanie warsztatu pracy przy pomocy technologii komputerowej 3.Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym. Sposoby realizacji: - śledzenie aktualności na portalach internetowych - wymiana doświadczeń z innymi pedagogami - opracowanie i przygotowanie różnego rodzaju materiałów i pomocy dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych - prowadzenie zajęć z wykorzystaniem programów komputerowych, prezentacji multimedialnych - opracowywanie scenariuszy, konkursów, dyplomów - opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela - publikacja planu rozwoju zawodowego na portalu oświatowym - śledzenie zmian w prawie oświatowym dotyczących awansu zawodowego w Internecie Dowody realizacji: - adresy i wydruki stron internetowych - przykładowe pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową - potwierdzenie Dyrektora - teczka awansu zawodowego § 8 ust. 2 pkt. 3 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć” Zadania do realizacji: 1. Organizowanie form wewnątrzszkolnego dokształcania 2. Własna publikacja w Internecie 3. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem 4. Aktywna współpraca z nauczycielami i wychowawcami Sposoby realizacji: - opracowanie i przygotowanie materiałów szkoleniowych - przeprowadzenie szkolenia dla chętnych nauczycieli - znalezienie portalu internetowego i opublikowanie w nim „Planu Rozwoju Zawodowego” - prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli - opieka nad praktykami studenckimi - uczestnictwo w spotkaniach - prowadzenie wzajemnej wymiany doświadczeń prowadzenie zajęć pokazowych Dowody realizacji: - materiały szkoleniowe - lista obecności uczestników szkolenia - wydruk publikacji ze strony internetowej - harmonogram spotkań - wypracowane materiały - sprawozdania - pomoce dydaktyczne - scenariusze zajęć § 8 ust. 2 pkt. 4a „Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” Zadania do realizacji: 1. Opracowanie Indywidualnych Programów Zajęć Rewalidacyjno- Wychowawczych dla uczniów głęboko upośledzonych 2. Opracowanie programu zajęć dydaktyczno- wyrównawczych 3. Opracowanie programu zajęć rewalidacyjnych 4. Współtworzenie programu profilaktyki Sposoby realizacji: - opracowanie i wdrażanie autorskich programów dla dzieci niepełnosprawnych oraz dla dzieci z problemami w nauce - przeprowadzanie stałej ewaluacji sposobu przeprowadzania działań Dowody realizacji: - zatwierdzone programy § 8 ust. 2 pkt. 4c „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” Zadania do realizacji: 1. Zorganizowanie na terenie placówki konkursów na różnych szczeblach 2. Poznawanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów 3. Pełnienie funkcji organizatora i opiekuna wycieczek szkolnych. Sposoby realizacji: - opracowanie regulaminu konkursów - powołanie komisji konkursowej - wykonanie dyplomów - pozyskiwanie sponsorów - rozmowy z rodzicami - współpraca z pozostałymi nauczycielami, pedagogiem i psychologiem szkolnym - analiza opinii poradni psychologiczno- pedagogicznych - organizowanie lub współorganizowanie wycieczek, - pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie wyjazdów Dowody realizacji: - zdjęcia - regulaminy konkursu - sprawozdania pokonkursowe - wzory dyplomów - notatki - opinie z poradni - karty wycieczek - sprawozdania § 8 ust. 2 pkt. 4e „Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami” Zadania do realizacji: 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Bełchatowie i Piotrkowie Trybunalskim 2. Współpraca z organizacjami szkolnymi oraz rodzicami dzieci 3. Współpraca z instytucjami gminnymi: Strażą Gminną, Policją, Strażą Pożarną,Gminną Biblioteką Publiczną w Szczercowie oraz Starostwem Powiatowym w Bełchatowie Sposoby realizacji: - konsultacje w sprawie dzieci niepełnosprawnych oraz mających problemy edukacyjne, wychowawcze i emocjonalne - wdrażanie zaleceń - przekazywanie opinii - udział w akcjach, kiermaszach i uroczystościach organizowanych przez szkołę - konsultacje indywidualne - spotkania, pogadanki, - udział w konkursach Dowody realizacji: - opinie - sprawozdania - zdjęcia - notatki § 8 ust. 2 pkt. 5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony” Zadanie do realizacji: 1.Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych Sposoby realizacji: - zdiagnozowanie dwóch wybranych przypadków edukacyjnych lub wychowawczych - konsekwentna, rzetelna praca nad rozwiązaniem problemu - podsumowanie i wnioski Dowody realizacji: - opis i analiza dwóch przypadków dzieci Powyższy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty- może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły i własnymi potrzebami. Opracowała: Bogusława Kamecka Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |